Disney+ walczyć będzie z dzieleniem kont
Prezes Disneya zapowiedział, że w przyszłym roku spółka weźmie się za subskrybentów dzielących się hasłami.
Netflix od jakiegoś czasu walczy z dzieleniem się kontami. Mimo że ruch ten przez wielu uznawany był za kontrowersyjny, liczba abonentów nie spadła jakoś dramatycznie, a wręcz przeciwnie. Z ostatniego raportu wynika, że aktywnych subskrybentów przybyło. Prawdopodobnie z tego względu na podobny krok w przyszłym roku zdecyduje się Disney, o czym poinformował prezes spółki, Bob Iger, komentując jej najnowsze wyniki finansowe.
"Aktywnie szukamy sposobu na to, by ograniczyć dzielenie się kontami, a także by przygotować najlepsze rozwiązania dla subskrybentów, którzy chcieliby się dzielić kontami z rodziną oraz przyjaciółmi. Jeszcze w tym roku zaczniemy aktualizować umowy z subskrybentami, wprowadzając do nich nowe zapisy. Zastosujemy taktyki, mające poprawić monetyzację w 2024 roku".
"Mamy już techniczne możliwości monitorowania wielu tych rzeczy, ale nie będzie podawał niczego konkretnego", odpowiedział Iger na jedno z pytań od analityka uczestniczącego w konferencji. "Jest to dla nas prawdziwym priorytetem i obecnie myślimy, że w ten sposób będziemy w stanie rozwinąć biznes".
Na ograniczenie dzielenia się kontami firma zdecydowała się najpewniej ze względu na to, iż ostatnio traci abonentów. W samym tylko ostatnim kwartale liczba subskrybentów w Stanach Zjednoczonych oraz Kanadzie zmalała o 300 tysięcy osób, do globalnego wyniku na poziomie 46 mln. Sposobem na odzyskanie części abonentów ma być wprowadzenie tańszego pakietu z reklamami.
Źródło: The Wrap
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler