Sony chce dodać reklamy do gier free-to-play na PlayStation
Japończycy testują już technologię, która pozwoli na dodatkowe monetyzowanie gier. Start usługi miałby się odbyć jeszcze w tym roku.
Firmy bezustannie starają się szukać sposobów podnoszenia zysków. Jak się właśnie dowiedzieliśmy, Sony zamierza wkrótce wrzucić reklamy do gier free-to-play. Na razie oczywiście nie znamy konkretów, ani terminu wprowadzenia nowej technologii, ale można założyć, że nastąpi to w najbliższych miesiącach.
Jakiś czas temu w sieci pojawiły się informacje na temat tego, że Microsoft planuje opracować system reklam, które miałyby się pojawiać w grach free-to-play dostępnych na Xboksie. Teraz, jak donosi Business Insider, na podobny krok zdecydowało się Sony. Chce wykorzystać reklamy na platformach PlayStation.
Z raportu wynika, że celem Japończyków jest zachęcenie deweloperów do przygotowywania gier free-to-play przeznaczonych dla PlayStation. Reklamy miałyby się pojawiać na wzór tych z urządzeń mobilnych, a prócz nich twórcy mogliby oczywiście zarabiać np. za sprawą mikrotransakcji. W tym momencie nie wiemy niestety jaką prowizję za udostępnienie technologii pobierze Sony.
Odpowiednia platforma jest już podobno testowana, a jeśli wszystko pójdzie dobrze, zostanie ona udostępniona deweloperom jeszcze w tym roku.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler