Silnik Unreal Engine 5 celuje w fotorealizm

Taki jest cel deweloperów ze studia Epic Games.

@ 26.05.2020, 09:55
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one, ps5, xbox x/s

Silnik Unreal Engine 5 celuje w fotorealizm

Przed mniej więcej dwoma tygodniami pojawiło się w sieci pierwsze demo technologiczne silnika Unreal Engine 5. Prezentacja zrobiła ogromne wrażenie na branży oraz graczach, a twórcy UE5 obiecują, że to nie koniec zmian i innowacji. Ich narzędzie celuje bowiem w fotorealizm.

"Za sprawą Unreal Engine 5 ścigamy fotorealizm", powiedział generalny manager indyjskiego oddziału Epic Games, Quentin Staes-Polet. "Nowy silnik pozwoli zaoszczędzić mnóstwo czasu, a przy okazji stawia nas krok bliżej do pełnej symulacji rzeczywistości".

"Przy pomocy Unreal Engine 5 możesz korzystać z elementów 3D w kinowej jakości 4K i umieścić ją w silniku w pierwotnej postaci, a potem z nimi pracować. To ogromna zmiana, pozwalająca zaoszczędzić mnóstwo czasu, a ponadto w przyszłości przyniesie fotorealistyczny gaming".

Należy oczywiście pamiętać, że demo technologiczne to nie gra. Pełnię możliwości Unreal Engine 5 zobaczymy dopiero wtedy, gdy na rynku zaczną się pojawiać pierwsze projekty opracowane na jego podstawie. Z czasem na pewno będzie ich przybywać.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosTheCerbis   @   14:26, 26.05.2020
Cytat: Wiadomość
Należy oczywiście pamiętać, że demo technologiczne to nie gra.
Lucas-AT twierdził, że da się w to demo zagrać. :]
0 kudosLucas-AT   @   15:20, 26.05.2020
Cytat: TheCerbis
Cytat: Wiadomość
Należy oczywiście pamiętać, że demo technologiczne to nie gra.
Lucas-AT twierdził, że da się w to demo zagrać. :]

Tak, ale nadal to tylko demo technologiczne - bez przeciwników, NPC’ów itd. W dodatku wątpię, by jakieś studio tworząc grę aż tyle energii straciło na projektowanie posągu, który gracz ominie w 2 sekundy.
0 kudosTheCerbis   @   21:58, 26.05.2020
A szkoda, bo posąg był świetny. Chociaż gdyby taki obiekt miał jakieś znaczenie fabularne, to może by się postarali, zwłaszcza że procesy twórcze w UE5 mają być krótsze.
0 kudosdabi132   @   17:40, 27.05.2020
Każdy nowoczesny silnik w zasadzie celuje w fotorealizm. Niewątpliwie Unreal Engine 5 będzie pewnym sporym krokiem w tym kierunku, jednak pełnię jego możliwości zobaczymy tak na prawdę za kilka lat, kiedy twórcy gier nie będą musieli przygotowywać swoich dzieł z myślą o obu generacjach konsol. Kiedy będą mogli się skupić na grach stricte przeznaczonych dla Xbox Serwis X czy PlayStation 5, wtedy zobaczymy spory skok graficzny w kwestii jakości oprawy graficznej.