PlayStation Store umożliwia zwracanie gier
Można też anulować zamówienie przedpremierowe.
Praktycznie wszystkie liczące się obecnie sklepy internetowe od dawna posiadają system umożliwiający zwracanie zakupów. Sony, w przypadku swojego PlayStation Store, do tej pory takiej funkcjonalności nie oferowało, ale na szczęście uległo to wreszcie zmianie.
Jak się dowiedzieliśmy, Japończycy pozwolą nam wreszcie zwrócić zakupione produkty (choć kasę dostaniemy tylko w formie doładowania portfelu PS Store), jeśli nagle uznamy, że jednak nie chcemy się przy nich bawić. Nie jest to jednak całkowicie bezinteresowne posunięcie, albowiem obwarowano je kilkoma ograniczeniami.
Po pierwsze, zwrócić grę możemy wyłącznie w ciągu 14 dni od ich zakupu. Po drugie, nie możemy rozpocząć ani pobierania danych, ani instalowania gry, ani streamowania rozgrywki. Jedynym wyjątkiem od tych zasad są gry "niesprawne", czyli takie, które uniemożliwiają komfortową rozgrywkę.
Zwroty dotyczą również zamówień przedpremierowych, które można anulować praktycznie w dowolnym momencie do dnia premiery, a następnie do 14 dni po debiucie - pod warunkiem, że nie zdążyliście rozpocząć pobierania plików, tudzież instalowania ich.
Anulować można też dostępne w ramach PlayStation subskrypcje, czyli np. PlayStation Plus albo PlayStation Now. Także i w tym przypadku obowiązuje 14-dniowy termin, po którym z opłaty abonamentowej będzie pobierana suma, którą udało nam się "wykorzystać".
Proces zwrotów nie jest niestety automatyczny. Aby go zainicjować, trzeba skontaktować się ze wsparciem PlayStation.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler