Oculus Rift 2 skasowany, a twórca technologii opuszcza firmę Facebook

Kiedy serwis społecznościowy zabiera się za tworzenie sprzętu do gier wideo... może się to zakończyć tylko w jeden sposób.

@ 23.10.2018, 21:20
Patryk "juve" Jankowski
Jestem szczęśliwym, wieloletnim i oddanym użytkownikiem konsol PlayStation. Lubię dopracowane, rozbudowane i ambitne gry wideo z najwyższej półki. Osobiście znam Solid Snake'a, z Larą Croft umawiałem się na randki i mieszkam w Residencji. Rzekłem.
pc, sprzęt

Oculus Rift 2 skasowany, a twórca technologii opuszcza firmę Facebook

Facebook to kulturowy fenomen i marka, która przyniosła ogromne przychody. Mimo to, pieniądze to nie wszystko, a ich nowatorski pomysł na gogle VR najwyraźniej nie wypalił.

Brendan Iribe, jeden z założycieli firmy Oculus i były CEO firmy rzucił pracę w Facebooku. Serwis branżowy Techcrunch, informuje, że powodem są ogromne różnice w poglądzie na technologię VR. Iribe pracował wraz ze swoją ekipą nad Oculus Rift 2. Miał być to sprzęt lepszy i mocniejszy, wynoszący wirtualną rzeczywistość na jeszcze wyższy poziom.

Facebook tym nie był zainteresowany, koncentrując się na tworzeniu prostszych, tańszych i słabszych urządzeń tego typu. Jest to powód skasowania Oculus Rift 2, oraz odejścia Iribe z firmy. Był on zniesmaczony decyzją właścicieli.

Co więcej, jakiś czas temu Facebook pokazał nam Oculus Quest, które miało być tańszą wersję hełmu VR, oferującą słabsze podzespoły, ale i niższą cenę. To miałoby pozwolić na pozyskanie nowych klientów, ale również i to nie przyniosło wzrostu sprzedaży.

A Wy co myślicie o goglach wirtualnej rzeczywistości? Czy tylko Sony jest w stanie sprzedawać i robić gry wideo na ten sprzęt?


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosdabi132   @   08:01, 24.10.2018
Gogle VR na chwilę obecną to tylko drogi gadżet i ciekawostka. Tak jak konsola, tak i gogle wirtualnej rzeczywistości nie mają racji bytu bez interesujących gier. Sony jak widać na sposób na promowanie tej zabawki i zapewne będzie rozwijać tą technologię w nowej generacji konsol. Natomiast inni producenci niestety nie są w stanie zainteresować tym graczy. No i dodatkowym problemem jest cena.
0 kudosshuwar   @   09:01, 24.10.2018
Na tą chwilę nie bardzo widzę siebie korzystającego z VR. Ja mam problem, by sobie kierownicę podłączyć do kompa, a co dopiero machać głową w googlach Uśmiech
0 kudosDante41k   @   15:19, 24.10.2018
Mam Vive od dnia premiery. Bardzo droga zabawka która tylko zbiera kurz a nawet nie wygląda jakoś szczególnie ładnie. Nie ma w co grać. Nawet jak się trafi coś ciekawego, to max 2-3 godzinki pogram, potem już nie ma sensu w kółko robić tego samego w grze która polega na strzelaniu do tych samych wrogów jak na strzelnicy czy przecinaniu mieczem klocków w rytm piosenki.