Studio Starbreeze wyjaśnia dlaczego skupia się na grach wieloosobowych
Firma zamierza zająć się głównie tytułami z rozgrywką w sieci. Gry singlowe będzie wydawać.
Studio Starbreeze w ostatnim czasie skupia się przede wszystkim na grach wieloosobowych. Jeden z przedstawicieli firmy, Almir Listo, brał ostatnio udział w konferencji Reboot Develop, a podczas swojego panelu powiedział dlaczego deweloper tworzy głównie rozrywkę multiplayer.
Listo podał tu za przykłady Brothers: A Tale of Two Sons oraz Payday. Oba tytuły zyskały przychylność graczy, ale ten pierwszy dało się w zasadzie przejść tylko jeden raz. Nie było sensu by do niego wracać później. Z drugim można się bawić dłużej i to na tym zależy twórcom.
"Musisz znaleźć coś, co sprawia, że w grę da się kilkakrotnie zagrać. Jednym z problemów Brothers: A Tale of Two Sons było to, że był to tytuł na raz. To piękna opowieść, ale ona się kończy. Mimo że otrzymaliśmy wiele wspaniałych emaili na temat gry, nie jesteśmy w stanie zapłacić nimi ludziom", powiedział Listo.
"W Payday da się natomiast grać wielokrotnie... pozwoliło nam to ciągle przygotowywać zawartość dla gry, dzięki czemu byliśmy w stanie zarabiać na graczach zainteresowanych grą".
"Bardzo dobrze radzimy sobie w grach z trybem współpracy oraz wieloosobowych. Dlatego The Walking Dead będzie grą nastawioną na co-io, dlatego Crossfire będzie grą co-op. Chcemy się na tym skupić i zostawić gry singlowe dla ludzi, jak Wy".
Deweloper nie powiedział, że Starbreeze nigdy więcej nie przygotuje tytułu dla jednego gracza, ale na razie skupi się na multiplayerze. Firma woli, aby inni twórcy zjawiali się u nich z propozycjami wydania gier singlowych, jak to miało miejsce w przypadku Psychonauts 2 oraz System Shock 3. Nad pierwszą pracuje Double Fine, przy drugiej dłubie zaś Otherside Entertainment.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler