Vampyr – twórcy opowiadają o systemie wyborów moralnych
W nowej produkcji autorów Life is Strange wybory odegrają jeszcze ważniejszą rolę.
W grze Vampyr, najnowszym dziele studia DONTNOD, wybory moralne będą kluczowym systemem dla całej mechaniki rozgrywki. Zarówno poszczególne lokacje, jak i życie zamieszkujących je ludzi mogą być uzależnione od poczynań gracza, który wcieli się w obdarzonego nadludzkimi zdolnościami krwiopijcę. Bycie brutalnym, psychopatycznym mordercą to jednak jedna z kilku ścieżek, jakimi możemy podążać, kierując poczynaniami wampira. Twórcy do niczego nie przymuszają i oferują sporą wolność w wyborze podejścia do zabawy.
Phillipe Moreau, reżyser gry, udzielił wywiadu dla serwisu Polygon, gdzie odniósł się do tego, jak studio podchodzi do kwestii wyborów moralnych w swoim nowym dziele. Oto jego wypowiedź:
„Chcielibyśmy sprawić, aby gracze zadawali sobie to jedno kluczowe pytanie: „Kogo mam zamiar zabić, a kogo chciałbym oszczędzić”. Stworzyliśmy liczne archetypy mieszkańców miasta, są one bardzo zróżnicowane, więc w dowolnej chwili możesz zdecydować, że przykładowo będziesz postępował choćby jak Dexter, dokładnie tak, jak czynił to w serialu. Z drugiej strony, możesz zabawić się w Kubę Rozpruwacza, odbierać kolejne życia, karmić się tym i korzystać w pełni ze swoich nadludzkich zdolności”.
„Musisz w jakiś sposób się odnaleźć w sytuacji, w której masz do wyboru jedną ze wspomnianych ścieżek. Nie chcemy wywierać żadnego wpływu na Twoje wybory moralne. To Twoja sprawa, w jaki sposób poprowadzisz swoją rozgrywkę”.
Protagonistą gry Vampyr jest Jonathan Reid, który powraca do Londynu jako weteran I wojny światowej, w okresie, w którym miasto zmaga się z pandemią grypy, znanej jako „hiszpanka”. Podczas swojej podróży Reid zostaje ugryziony przez wampira, a po powrocie do Londynu, odkrywa, iż sam stał się krwiopijcą. Z uwagi na fakt, iż bohater jest lekarzem i jego głównym celem jest niesienie pomocy osobom zmagającym się z wirusem, jego przemiana stawia go przed niezwykle trudnymi wyborami, gdyż by nie stracić sił, musi również zabijać.
Jak wspominają twórcy, początkowo Reid będzie starał się zachować chłodny umysł, rozwiązań problem racjonalnie i wyciągać wnioski. Jest to związane z tym, iż będzie mu bardzo trudno zaakceptować swoją sytuację i będzie próbował podejść do niej naukowo. Potem wszystko zależy już od gracza.
Vampyr ukaże się na PlayStation 4, Xboksie One oraz PC-tach. Do tej pory nie ogłoszono jego daty premiery, natomiast na tegoroczną edycję targów E3 twórcy szykują grywalne demo.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler