Śródziemie: Cień Wojny – import stanu gry z pierwszej odsłony całkiem możliwy

Czy nasze postępy z Cienia Mordoru mogą być kontynuowane w kolejnej odsłonie? Twórcy nie mówią nie, ale też nie potwierdzają.

@ 09.03.2017, 15:26
Łukasz "LuKaS77PL" Konieczny
pc, ps4, xbox one

Mechaniką, wokół której skupiała się rozgrywka w grze Śródziemie: Cień Mordoru był system Nemesis - śledzący poczynania gracza i budujący na ich podstawie rozmaite scenariusze - począwszy od określania hierarchii w szeregach orków, aż po wyciąganie przez nich wniosków z działań protagonisty i przygotowywanie się do kolejnych potyczek.

Dzięki wspomnianemu systemowi, gracze mogli w pewnym sensie doświadczyć własnych, unikalnych przygód. W sequelu, zostanie on rozbudowany o dodatkowe funkcje. Pytanie więc, czy twórcy myślą o tym, aby udostępnić możliwość przeniesienia stanu gry z pierwszej odsłony, do Śródziemie: Cień Wojny, co już w samym zamyśle, brzmi interesująco.

O omawianą kwestię zapytany został Michael de Plater ze studia Monolith, podczas rozmowy z serwisem Games Radar. Przedstawiciel studia początkowo stwierdził, iż nie wie, czy ma pozwolenie od wydawcy, by wypowiadać się na ten temat. Po konsultacji z odpowiednimi osobami wspomniał krótko - "Póki co, nie zdradzamy żadnych informacji".

Sam fakt, iż de Plater nie udzielił przeczącej odpowiedzi może sugerować, iż studio rozważa wrzucenie opcji importu stanu gry z Cienia Mordoru do Cienia Wojny. Co więcej, możliwe również, że Monolith pragnie poczekać z zapowiedzią i prezentacją funkcji do rozpoczęcia targów E3, które odbędą się za niespełna trzy miesiące. 

Śródziemie: Cień Wojny ukaże się już 25 sierpnia, na PlayStation 4, Xboksie One oraz PC-tach. Zachęcamy do obejrzenia trwającego ponad kwadrans fragmentu rozgrywki, który twórcy opublikowali w dniu wczorajszym.


Sprawdź także:

Śródziemie: Cień Mordoru

Premiera: 30 września 2014
PC, PS3, PS4, XBOX 360, XBOX ONE

Śródziemie: Cień Mordoru to kolejny tytuł ze znanego wszystkim uniwersum Władcy Pierścieni tym razem w wykonaniu Monolith Productions. Historia opowiedziana w grze jest p...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMicMus123456789   @   22:59, 09.03.2017
A ja nie wiem czy to takie istotne przenieść zapis z pierwszej części. Fakt, że dzięki systemowi nemesis każdy miał unikatowe doświadczenia z przeciwnikami, ale jednak sama fabuła zmianie nie ulegała więc nie wiem co miało by nam dać przeniesienie zapisu rozgrywki.

Po za tym osobiście bawiłem się w polowania na wodzów itp i doprowadziłem do sytuacji kiedy plansza z wodzami była pusta, bo wszystkich wybiłem więc system nemesis miał wtedy wolne Dumny