E3 '16: Horizon: Zero Dawn - szczegóły na temat rozgrywki

Podczas kilkuminutowego miniwywiadu udzielonego zaraz po konferencji Sony na E3, Hermen Hulst ze studia Guerilla Games zdradził kilka szczegółów na temat rozgrywki w Horizon: Zero Dawn.

@ 15.06.2016, 18:38
Mateusz "Materdea" Trochonowicz
Klikam w komputer i piję kawkę. ☕👨‍💻
ps4

E3 '16: Horizon: Zero Dawn - szczegóły na temat rozgrywki

Gameplay z Horizon: Zero Dawn był jednym z jaśniejszych punktów konferencji Sony podczas tegorocznych targów E3. Ten ekskluzywny dla PlayStation 4 tytuł to swoisty miszmasz cRPG-a i gry akcji, co objawiło się m.in. w rozgrywce w trakcie streama z rzeczonej konferencji. Bohaterka śmiało zwalczała zmechanizowanych wrogów, korzystając z dobrodziejstw licznych umiejętności, mając do dyspozycji pełną swobodę działania.

Podczas blisko 10-minutowej pogadanki, która pojawiła się na kanale PlayStation tuż po prezentacji Horizona, Hermen Hulst ze studia Guerilla Games przekazał kilka interesujących wiadomości na temat gry (materiał dostępny jest pod niniejszą wiadomością).

Aloy, główna bohaterka, to nieliczna przedstawicielka cywilizacji starego świata. Obecnie planeta, na której mieszka, pochłonięta jest tajemniczą technologią oraz cybernetycznymi stworami, zaś pośród nich znajduje się kilka plemion sprzed tejże rewolucji. Dzięki temu protagonistka posiada parę urządzeń pozwalających na wygodniejszą walkę z nowym oponentem - to m.in. element przyczepiony do jej ucha, który umożliwia skanowanie otoczenia oraz włócznia do włamywania się w poczwary i zniewalania ich "mózgów", co skutkuje np. ich ujeżdżaniem.

Jeśli już mowa o przeciwnikach, to każdy z nich będzie posiadał kilka słabych punktów, co umożliwi atak z najrozmaitszych pozycji i w niestandardowe sposoby. Oprócz tego Aloy przez większą część zabawy działa sama, tylko okazjonalnie ruszy na łowy w duecie.

Hulst zdradził również, że rozgrywka jest bardzo intuicyjna - nie przeszkodzi graczowi w cieszeniu się historią. Co prawda w Horizon znajdziemy kilka zadań w formie samouczka, by nauczyć się obsługiwać sprzęt, lecz całość nie powinna przekroczyć pół godziny. Wewnątrz zaprojektowanego świata istnieje osobny rynek, ponieważ protagonistka może zbierać z pokonanych maszyn ich części, dzięki którym stworzy później nowe ulepszenia lub kompletnie inne typy broni. Będzie mogła również sprzedać nadmiar surowców u sklepikarzy.


Sprawdź także:
Horizon: Zero Dawn

Horizon: Zero Dawn

Premiera: 28 lutego 2017
PS4, PC

Horizon: Zero Dawn to zupełnie nowa marka od studia Guerilla Games odpowiedzialnego za serię Killzone. Projekt został oficjalnie zapowiedziany podczas targów E3 2015, kie...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMicMus123456789   @   19:26, 15.06.2016
Czyli zbieramy co się da, tworzymy co możemy, a resztę sprzedajemy. Ciekawe co będzie pełnić walutę w grze?