E3 '16: Horizon: Zero Dawn - szczegóły na temat rozgrywki
Podczas kilkuminutowego miniwywiadu udzielonego zaraz po konferencji Sony na E3, Hermen Hulst ze studia Guerilla Games zdradził kilka szczegółów na temat rozgrywki w Horizon: Zero Dawn.
Gameplay z Horizon: Zero Dawn był jednym z jaśniejszych punktów konferencji Sony podczas tegorocznych targów E3. Ten ekskluzywny dla PlayStation 4 tytuł to swoisty miszmasz cRPG-a i gry akcji, co objawiło się m.in. w rozgrywce w trakcie streama z rzeczonej konferencji. Bohaterka śmiało zwalczała zmechanizowanych wrogów, korzystając z dobrodziejstw licznych umiejętności, mając do dyspozycji pełną swobodę działania.
Podczas blisko 10-minutowej pogadanki, która pojawiła się na kanale PlayStation tuż po prezentacji Horizona, Hermen Hulst ze studia Guerilla Games przekazał kilka interesujących wiadomości na temat gry (materiał dostępny jest pod niniejszą wiadomością).
Aloy, główna bohaterka, to nieliczna przedstawicielka cywilizacji starego świata. Obecnie planeta, na której mieszka, pochłonięta jest tajemniczą technologią oraz cybernetycznymi stworami, zaś pośród nich znajduje się kilka plemion sprzed tejże rewolucji. Dzięki temu protagonistka posiada parę urządzeń pozwalających na wygodniejszą walkę z nowym oponentem - to m.in. element przyczepiony do jej ucha, który umożliwia skanowanie otoczenia oraz włócznia do włamywania się w poczwary i zniewalania ich "mózgów", co skutkuje np. ich ujeżdżaniem.
Jeśli już mowa o przeciwnikach, to każdy z nich będzie posiadał kilka słabych punktów, co umożliwi atak z najrozmaitszych pozycji i w niestandardowe sposoby. Oprócz tego Aloy przez większą część zabawy działa sama, tylko okazjonalnie ruszy na łowy w duecie.
Hulst zdradził również, że rozgrywka jest bardzo intuicyjna - nie przeszkodzi graczowi w cieszeniu się historią. Co prawda w Horizon znajdziemy kilka zadań w formie samouczka, by nauczyć się obsługiwać sprzęt, lecz całość nie powinna przekroczyć pół godziny. Wewnątrz zaprojektowanego świata istnieje osobny rynek, ponieważ protagonistka może zbierać z pokonanych maszyn ich części, dzięki którym stworzy później nowe ulepszenia lub kompletnie inne typy broni. Będzie mogła również sprzedać nadmiar surowców u sklepikarzy.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler