PlayStation VR do końca 2016 roku trafi do rąk prawie 2 mln graczy?

Organizacja analityczna, SuperData Research, uważa, że do końca 2016 roku PlayStation VR znajdzie przynajmniej 1.9 mln nabywców.

@ 08.01.2016, 16:03
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
ps4

PlayStation VR do końca 2016 roku trafi do rąk prawie 2 mln graczy?

SuperData Research, firma zajmująca się różnej maści analizami i raportami, przygotowała badanie związane z PlayStation VR. Wynika z niego kilka ciekawych informacji, dotyczących nie tylko samego PS VR, ale ogólnie całego rynku wirtualnej rzeczywistości.

Wśród faktów wymienianych przez SuperData Research najciekawsze zdają się być te zacytowane poniżej.

  • cena urządzenia powinna wynieść około 400-600 dolarów;
  • liczba sprzedanych jednostek w 2016 roku winna dobić do 1.9 mln egzemplarzy;
  • opracowanie PlayStation VR kosztowało 6.1 miliarda dolarów w ciągu ostatnich 3 lat;
  • początkowo największe zainteresowanie użytkowników wzbudzą urządzenia mobilne, a nie Oculus Rift lub PS VR.

Oczywiście predykcje, to tylko predykcje, a w związku z tym, nie ma się co zbytnio emocjonować, tym bardziej, że przed wydawcami sprzętu długa i pełna komplikacji droga.

"W trakcie gdy producenci sprzętu starają się pozyskać pozycję dominującą, czeka na nich wyzwanie przyciągnięcia odpowiednio dużej publiki, co natomiast skusi deweloperów zewnętrznych", czytamy w raporcie.

"Niemniej, nawet hardcorowi gracze, grupa pragnąca nowości, wyrazili zdanie, że są w stanie wydać około $300 na sprzęt wirtualnej rzeczywistości. Sugeruje to, że producenci będą musieli mocno dofinansowywać swoją platformę, aby pozyskać znaczącą część rynku".

"Konsumenci najprawdopodobniej zaznajomią się najpierw z wirtualną rzeczywistością w formie mobilnej, tańszej, zanim zdecydują się na większy wydatek".

Analitycy SuperData Research uważają też, że w chwili obecnej trwają prace nad około 800 grami dla sprzętu wirtualnej rzeczywistości. Większość to projekty od małych i niezależnych studiów. Więksi wydawcy i producenci czekają na to, jak na technologię zareaguje rynek.

Na koniec przypomnę, że pierwszy rzut Oculus Rift został już wyprzedany. Urządzenie kosztuje w Europie 699 euro, a wysoką cenę wyjaśniał niedawno założyciel firmy Oculus, odpowiedzialnej za gogle. PlayStation VR trafi natomiast do sklepów w pierwszym półroczu 2016 roku. Niestety nie znamy jego ceny.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?