Twórcy Assassin's Creed wybierają mechanikę rozgrywki na podstawie realiów historycznych

Kilka ostatnich odsłon Assassin's Creed, a w szczególności Black Flag, pokazało, że twórcy nie zamierzają się trzymać ścieżek wydeptanych przez pierwowzór.

@ 14.03.2014, 13:37
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps3, xbox 360, ps4, xbox one

Twórcy Assassin's Creed wybierają mechanikę rozgrywki na podstawie realiów historycznych

Kilka ostatnich odsłon Assassin's Creed, a w szczególności Black Flag, pokazało, że twórcy nie zamierzają się trzymać ścieżek wydeptanych przez pierwowzór. Deweloperzy skłonni są eksperymentować, wprowadzać nową mechanikę rozgrywki i zmieniać założenia. Wszystko po to, aby możliwie jak najlepiej dopasować się do realiów historycznych, w których rozgrywa się dana odsłona. To właśnie historia dyktuje sposób prezentacji zabawy, a nie odwrotnie.

O sposobie powstawania serii opowiadał dyrektor Black Flag, niejaki Ashraf Ismail, podczas rozmowy z ekipą IGN. Powiedział on, że bitwy morskie w pirackim Assassin's Creed pasowały i dlatego zostały zaimplementowane. Było wiadomo, że dookoła nich ma toczyć się zabawa. Nie było tak, że ktoś najpierw chciał za wszelką cenę zrobić użytek ze starć na morzach, a wtedy dopiero pojawił się pomysł samej gry.

"Z Assassin's Creed zawsze powtarzamy, że historia to nasz plac zabaw. Kiedy wybraliśmy tematykę piracką, oczywiście oznaczało to, że bitwy morskie będą kluczowym elementem gry. Zawsze zastanawiamy się w jaki okres czasowy chcemy wejść, ale te decyzje podejmujemy rozważając czy dany moment jest interesujący dla fanów, interesujący dla deweloperów i co oznaczałoby to dla mechaniki rozgrywki" - powiedział Ismail.

Twórcy Assassin's Creed wybierają mechanikę rozgrywki na podstawie realiów historycznych
"Nie przywiązujemy się do mechaniki rozgrywki, ale naprawdę patrzymy na to, co jest interesujące od strony historii i jaka mechanika naturalnie pasuje. Wtedy, mamy nadzieję, że graczom się spodoba i będą się dobrze bawić. Nie jestem w stanie powiedzieć w jakim kierunku zmierzamy, nawet nie przyznam, że kolejna gra powstaje".

Oczywiście nikt raczej nie wątpi w to, że kolejne Assassin's Creed jest już przygotowywane. Ubisoft na pewno ma pomysły na kilka odsłon do przodu i nie zdziwiłbym się gdyby już teraz kleili przynajmniej dwa kolejne rozdziały opowieści o walce między asasynami, a templariuszami. Jako że twórcy nie boją się ryzykować, to jest szansa, że w przyszłości dostaniemy wiele nowych i ciekawych rozwiązań.

"Ryzykowne było wzięcie (bitw morskich - dop.red.) i uczynienie ich kluczowym elementem gry Assassin's Creed, ale ludziom się to naprawdę spodobało, co dało nam mnóstwo satysfakcji. Jakikolwiek okres wybierzemy, to właśnie on podyktuje mechanikę rozgrywki, a nie odwrotnie".

Tak duże przedsięwzięcia wymagają czasu, dlatego Ismail podkreśla, że deweloperzy mają go odpowiednio dużo - dwa, trzy lata. Tylko wtedy są w stanie przygotować coś, co przemówi do grających.

"Chcemy mieć pewność, że ekipy, które tworzą różne odsłony mają wystarczająco dużo czasu - dwa, trzy lata, aby mogli ryzykować i zmieniać założenia, uzyskując coś ciekawego i świeżego. Naszą pracą jest mieć pewność, że drużyny mają wystarczająco siły, energii oraz czasu, aby powziąć kroki potrzebne do przygotowania wysokiej jakości gry".

Ciekawe co tym razem twórcy dla nas szykują. W sieci jest mnóstwo pogłosek, ale jak na razie żadnej nie potwierdzono. Wypada czekać na pierwsze oficjalne informacje, a gdy takowe poznamy, będziemy je Wam przekazywać.

Sprawdź także:
Assassin's Creed III

Assassin's Creed III

Premiera: 20 listopada 2012
PC, PS3, XBOX 360, WIIU

Assassin's Creed III to tak naprawdę piąta, "stacjonarna" część emocjonującej serii gier z assassynami w roli głównej. Tym razem deweloper wyskakuje jednak poza średniowi...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   19:36, 14.03.2014
Problem w tym że oni od lat pozostawiają mechanikę rozgrywki nie zmienioną, tak jak i wiele innych elementów rozgrywki która powinna zostać ulepszona albo zmieniona na tak zwany "wyższy poziom". Bo dodając nowe elementy w grze to tak jakby zamydlali nam oczy mówiąc "patrzcie dajemy wam coś nowego" tak aby skutecznie odwrócić uwagę od mechanik które w zupełności wymagają modernizacji bądź zupełnie nowego podejścia.
Z drugiej strony mówi że wymaga to czasu, ale o jakim czasie on mówi ?? o tym odstępie co 1 rocznym max 1,5 rocznym to przecież bardzo krótki czas jak na grę AAA. Niech to powie np: Hideo Kojimie to go wyśmieje. Ten developer wie co to jest duży nakład pracy i czasu, bo gra która wychodzi co 5-6 lat to jest spory nakład czasu.
0 kudosFestus_   @   11:56, 15.03.2014
Po co zmieniać coś, co jest genialne?! Jedynie to usprawniają i dodają nowe elementy. Najpierw trzeba w grę zagrać, żeby ją oceniać, a nie budować opinii na newsach i opiniach innych hejterów.
0 kudosUxon   @   13:09, 15.03.2014
@Festus Genialne? Proszę Cię. Mechanika walki od pierwszej części do ostatniej była kulawa, przeciwnicy to totalni debile, ich grupowe ataki to jakaś kpina, w ofensywie jest tylko jeden, reszta czeka miłościwie, aż go wykończymy, dopiero później podchodzi następny i tak na okrągło. Poza tym, gdy się skradamy, to są ślepi jak nietoperze. Krótko mówiąc, śmiech na sali i żadnej frajdy, czy satysfakcji. Assassin's Creed to wzorowy przykład stawiający ilość nad jakością.
0 kudosMicMus123456789   @   13:14, 15.03.2014
Ja tam osobiscie na walkę nie narzekam, fakt mogła by być bardziej dynamiczna, ale ta w obecnym stanie mi osobiście odpowiada. Cokolwiek teraz wymyślą i tak kupię, bo serię lubię. A z każdą kolejną częścią pojawia się coś nowego.