Xbox One vs. PlayStation 4 - pojedynek trwa nadal, tym razem bitwa o Metal Gear Solid V

Bitwy na rozdzielczości ciąg dalszy. W przeciwległych narożnikach ringu ponownie lądują konsole Xbox One i PlayStation 4.

@ 17.02.2014, 12:13
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
ps3, xbox 360, ps4, xbox one

Xbox One vs. PlayStation 4 - pojedynek trwa nadal, tym razem bitwa o Metal Gear Solid V

Bitwy na rozdzielczości ciąg dalszy. W przeciwległych narożnikach ringu ponownie lądują konsole Xbox One i PlayStation 4. Batalia, tym razem, dotyczy gry Metal Gear Solid V, która, wedle specjalnego porównania przygotowanego przez Konami, wygląda ładniej na next-genie Sony. Dlaczego? Sprawa jest bardzo prosta. Gra na PlayStation 4 śmiga w rozdzielczości 1080p, natomiast na Xboksie One tylko w 720p.

Oliwy do ognia dolewa fakt, że w takiej samej rozdzielczości (720p) gra śmiga na konsolach poprzedniej generacji. Oczywiście oprawa jest słabsza, mniej efektów specjalnych itd. ale liczby są nieubłagane i PR-owcy Microsoftu, choćby się troili, nic nie poradzą. Jakby tego było mało, sam Hideo Kojima wychwalał możliwości PlayStation 4, twierdząc, że jego deweloperom udało się odpalić grę w 1080p, a jeszcze mieli zapas mocy na dodatkowe rozwiązania. Dziennikarze, który mieli przyjemność oglądać tytuł w akcji również jednogłośnie potwierdzają, że PS4 w tym przypadku rządzi.

Aby zobrazować różnice Konami przygotowało specjalne zestawienie screenów z poszczególnych wersji. Zaglądnijcie tutaj, pooglądajcie i dajcie znać w komentarzach co o tym myślicie. Aha, zapomniałbym, jeśli chodzi o liczbę klatek na sekundę, to wersje next-genowe generują ich 60, poprzednia generacja osiąga wynik 30 ramek.

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   14:45, 17.02.2014
Bardzo fajnie zrobili to porównanie, na PS4 wszystko jest bardzo wyostrzone i wyraźne na XO z braku 1080p po prostu jest mniej wyostrzenia i mniej wyraziste aczkolwiek nie jest to jakaś mega przepaść.
Dobrze że na XO chociaż hula na 60 klatkach. Chociaż zapewne szło by zrobić na XO 1080p ale kosztem tylko 30 klatek(wolę już mieć 60 klatek i 720p gdybym miał XO niż 1080p i 30 klatek- chyba że była by to gra stricte na next gena).

Nie wiem czy tylko ja to widzę czy aż takiego przeskoku między PS3 a PS4 diametralnego po prostu nie ma. To samo na X360 a na XO. Wiadomo są lepsze tekstury to widać bez dwóch zdań, ale spodziewałem się znacznie gorszego efektu(Na PS3 i X360). No wiadomo jeszcze jak jest deszcz to gorzej wygląda na X360 i PS3. Bo efekty wiadomo na XO i PS4 są o wiele lepsze.

Na PS4 i Xo są ostrzejsze tekstury (ale na XO są słabsze względem PS4)

Jak pisałem wcześniej nie ma czym się podniecać poczekamy na Phantom Pain, jeżeli on będzie leciał na PS4 w 1080 i 60 Klatkach to będzie to duży sukces , na XO tak jak Ground Zeroes w 720 i 60 klatkach to będzie OK.

Beznadzieja że nie postawili obok siebie Screna z XO i PS4. Rożnica była by tylko w rozdzielczości że na PS4 jest wyraźniej a na XO jakby lekko przymglone z powodu 720p.

Nikt nie kupi z powodu 720p PS4 mając już XO.