Diablo III na PC nie dostanie wsparcia dla kontrolerów

Mimo że konsolowe Diablo III jest już na rynku od dłuższego czasu i tytuł całkiem sprawnie śmiga z wykorzystaniem padów, Blizzard nie zamierza oferować ich wsparcia w przypadku wersji komputerowej.

@ 12.11.2013, 12:15
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps3, xbox 360, ps4

Diablo III na PC nie dostanie wsparcia dla kontrolerów

Mimo że konsolowe Diablo III jest już na rynku od dłuższego czasu i tytuł całkiem sprawnie śmiga z wykorzystaniem padów, Blizzard nie zamierza oferować ich wsparcia w przypadku wersji komputerowej. Powodem jest podobno odmienny rytm rozgrywki, co sprawia, że myszka i klawiatura sprawdzają się na blaszakach zdecydowanie lepiej - tak przynajmniej stwierdził starszy projektant poziomów, Matthew Berger, podczas imprezy BlizzCon 2013.

"Rytm na PC jest tactactactactac - klikasz myszką, wskazujesz bohaterowi miejsca docelowe, rytm jest bardzo inny. Na konsoli jest inaczej, ciągle zmieniasz swoją postać wykorzystując analoga; nigdy tak naprawdę nie stoisz w miejscu, a na PC jesteś bardziej statyczny." - powiedział Berger.

"Kiedy grasz na PC, nie patrzysz w sumie tak bardzo na swoją postać, jesteś bardziej skupiony na kursorze. Na konsoli zaś jest wręcz przeciwnie, jesteś przyciągany." - dodaje.

Rytm, rytmem, ale czy nie chodzi bardziej o to, że interfejs użytkownika jest zupełnie inny? Prócz zmian w inwentarzu oraz w sposobie wybierania poszczególnych umiejętności specjalnych, edycje konsolowe pozwalają też na unikanie uderzeń wrogów, co sprawia, że rozgrywka jest szybsza i bardziej dynamiczna, a odrobinę mniej taktyczna.

Diablo III na PC nie dostanie wsparcia dla kontrolerów
"Jeśli pozwolę Wam korzystać z kontrolera na PC, muszę pozwolić Wam też zrobić użytek z interfejsu dla niego przystosowanego, dodatkowo, wypada też zmniejszyć liczbę przeciwników, bo z pomocą klawiatury i myszki łatwiej ogarnąć większe grupy, aniżeli walcząc tylko padem."

"Gry zostały skonstruowane tak, aby wykorzystać środowisko, na którym debiutują. Z tego samego powodu nie byłoby mądrym udostępnienie sterowania myszką i klawiaturą na konsolach. Nie sprawdziłoby się to."

Na koniec przypomnę, że Diablo III jest obecnie dostępne na komputerach PC oraz konsolach Xbox 360 i PlayStation 3. W przyszłym roku produkcja trafi także do posiadaczy PlayStation 4, o czym więcej szczegółów znajdziecie tutaj, a także tutaj. Next-genowe wydanie zaoferuje nie tylko wersję podstawową, ale także dodatek, Reaper of Souls.

Sprawdź także:
Diablo III

Diablo III

Premiera: 15 maja 2012
PC, PS3, XBOX 360

Diablo III to wyjątkowe połączenie elementów RPG oraz gry akcji. Program stanowi kontynuację jednej z najlepszych serii dedykowanych komputerom PC.Podobnie jak w edycjach...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMicMus123456789   @   13:17, 12.11.2013
Trzeba przyznać, że coś w tym jest. Choć na PC i tak pewnie większość siedziała by na klawie i myszce, ale za to pewnie każdy by chciał żeby unik był dostepne, bo na PC chyba go brak.
0 kudosKattowitz   @   15:53, 12.11.2013
DMC, Prototype czy choćby inne slashery tego pokroju są świetne pod pada, ale nie wyobrażam sobie z tym kontrolerem męczyć Diablo. Jako zatwardziały konserwatywny zwolennik piecyków przyznaje Blizzowi rację - myszka i klawiatura to jest to Szczęśliwy W sumie nie wyobrażam sobie niekontrolowanego, wiecznie w ruchu łowcy... uwielbiam się otoczyć pułapkami, wieżyczkami i zmieniać szybko pozycję, gdy wróg staje niebezpiecznie blisko xD MicMus, każda klasa ma "ucieczkowego" skilla, KAŻDA. Więc uniki są naprawdę zbędne Dumny
0 kudosVerdungo   @   08:48, 13.11.2013
Rozumiem, że nie ma sensu rozgrzebywać tej bety, poza tym sami gracz niewiele po premierze już dostosowali sterowanie do pada Dumny