Call of Duty działa tylko na komputerach posiadających ponad 4 GB pamięci RAM, mamy też poprawkę pola widzenia

Kilka godzin temu informowaliśmy o pierwszych, raczej średnich recenzjach Call of Duty: Ghosts. Gracze, którzy zdecydują się na zakup powinni być więc przygotowani na to, że mogą nie otrzymać projektu całkowicie spełniającego ich wymagania.

@ 05.11.2013, 13:15
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc

Call of Duty działa tylko na komputerach posiadających ponad 4 GB pamięci RAM, mamy też poprawkę pola widzenia

Kilka godzin temu informowaliśmy o pierwszych, raczej średnich recenzjach Call of Duty: Ghosts. Gracze, którzy zdecydują się na zakup powinni być więc przygotowani na to, że mogą nie otrzymać projektu całkowicie spełniającego ich wymagania.

Jakby tego było mało, do zabawy konieczne, podkreślam - KONIECZNE - jest posiadanie sporej ilości pamięci RAM. Gra nie włącza się bowiem, jeśli PeCet dysponuje ilością równą, lub mniejszą, od 4 GB, co jest dość zaskakujące, szczególnie, że ekipa Guru3D, wybadała, iż tytuł okupuje maksymalnie pomiędzy 1.5 GB, a 2 GB pamięci. Tak, czy tak, jeśli nie macie więcej, niż 4 GB pamięci, to nie zagracie. Produkcja wyświetli informację, że potrzebuje dodatkowych zasobów i koniec. Oczywiście piraci znaleźli już sposób, jak ograniczenie obejść, szkoda zatem, że ponownie ucierpią osoby, które zdecydowały się wesprzeć deweloperów.

Na koniec jeszcze ważna informacja, dla osób, które mają problemy podczas grania. Okazuje się, że pole widzenia w Ghosts zablokowane zostało na 65 stopniach, co może powodować chorobę lokomocyjną. Jeśli chcecie przywrócić ekran do normalnego stanu, takiego, jak choćby w Black Ops 2, to pobierzcie ten program - modderzy znaleźli rozwiązanie problemu.

Na koniec zachęcam do komentowania. Nie uważacie, że narzucanie limitu na pamięć w przypadku technologicznie zacofanej gry jest przesadą? Czy może jakość grafiki całkowicie to usprawiedliwia? Dajcie znać poniżej.

Sprawdź także:
Call of Duty: Ghosts

Call of Duty: Ghosts

Premiera: 05 listopada 2013
PC, PS3, PS4, XBOX 360, XBOX ONE, WIIU

Call of Duty: Ghosts to kolejna odsłona jednej z najpopularniejszych serii strzelanek pierwszoosobowych. Jest to jednocześnie pierwsza część, która ukazała się na konsola...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosgeass   @   15:34, 05.11.2013
Cytat: sebogothic
Ale crap. Nie wiem o co im chodzi z tym sztucznym zawyżaniem wymagań.


Moim zdaniem jak zwykle chodzi o hajs Szczęśliwy Myślę, że zdajesz sobie doskonale sprawę z tego, iż przez umierające już powoli konsole obecnej generacji PC nie trzeba było rozbudowywać w ogóle. Co za tym idzie, jak ktoś kupił w miarę znośny sprzęt 3 lata temu, do dziś nie musiał absolutnie dokładać ani złocisza bo i nie było po co. Ja mam ponad 3 letni komputer, na szczęście mam od ponad trzech lat 8 GB Ramu i w CoDa mógłbym zagrać bez problemu ;p Cały ambaras w tym, że te wszystkie Nvidie, ADMy i inne Intele nie zarabiają, bo gracze nie kupują, bo nie trzeba ;p Dlatego pewnie jest jakaś zmowa między producentami gier, a producentami sprzętów, których loga dodatkowo często pojawiają się gdy odpalamy grę, aby zawyżyć wymagania i aby ludzie wreszcie odwiedzili sklepy z częściami.
0 kudosBeny1234   @   15:49, 05.11.2013
Żenada myślą że jak zawyżą wymagania to gra będzie uważana za lepszą. Póki co przełomu w grafice nie ma jest tylko nie zrozumiały wzrost wymagań technicznych. I nie piszę o tego dlatego że mam słabego kompa ( choć potwór wydajności to z niego nie jest). Po prostu niech wymagania idą w górę razem z jakością. Ale to też winna graczy. Gdy gra ma niskie wymagania to jeszcze przed premierą nie którzy jęczą że będzie słaba grafika. No to teraz mają zwykła grafikę i wymagania z kosmosu.
0 kudosguy_fawkes   @   15:55, 05.11.2013
Sięgam pamięcią do zapowiedzi Ghosts na targach czy konferencji MS zapowiadającej X1 i przypominam sobie te wszystkie brednie o nowym silniku, nowej jakości i ogólnym next-genie. Tymczasem już pierwsze materiały powiedziały mi, że możemy się spodziewać nabicia w butelkę. A ten wymóg związany z RAM-em jest całkowicie chory. Co niby go usprawiedliwia? Przecież nie poziom oprawy audio-video. Nie ma co, w tym roku Activision chce nawiązać walkę z EA o tytuł Złotej Kupy...
0 kudosgeass   @   17:05, 05.11.2013
Cytat: guy_fawkes
... w tym roku Activision chce nawiązać walkę z EA o tytuł Złotej Kupy...


Dobre Uśmiech Chociaż moim zdaniem z Aliens Colonial Marines nie mają szans ani jedni ani drudzy... Co najwyżej mogą o drugie miejsce powalczyć ;p
0 kudosfrycek88   @   14:31, 06.11.2013
Jak dla mnie oni specjalnie tak robią by napędzić piractwo, potem będą nasyłać na ludzi prawników i wyciskać odszkodowania. O to im chodzi. Do tego doprowadziło skostniałe, przestarzałe prawo autorskie.
0 kudosshuwar   @   14:37, 06.11.2013
No bez przesady. Nalot to BSA może zrobić firmie korzystającej z pirackiego oprogramowania, nie osobie fizycznej.
0 kudosfrycek88   @   11:12, 07.11.2013
Shuwar zdziwił byś się, ale na zwykłych ściągających też robi się naloty itp. Co prawda nie łapią każdego, ale zdarza się że kogoś czasem dorwą. Zaś wyciskać z ludzi odszkodowania opłaca się czasem bardziej niż normalne sprzedawanie. Gra np. kosztuje 120 zł a z odszkodowania wezmą z 10 razy tyle
0 kudosshuwar   @   11:18, 07.11.2013
Cytat: frycek88
Zaś wyciskać z ludzi odszkodowania opłaca się czasem bardziej niż normalne sprzedawanie. Gra np. kosztuje 120 zł a z odszkodowania wezmą z 10 razy tyle

Nie zgodzę się. Może nalot na akademik to ok, ale na jedną osobę, która pociągnęła grę za 120 zł. Mnożąc to przez 10 wyjdzie nam 1200 zł. Nawet jeśli tych gier byłoby ze 4, to odzyskana kwota byłaby zbyt niska by pokryć koszty takiego nalotu, ludzi, sprzętu, dojazdu itp...

BTW: Żeby było jasne - w żaden sposób nie popieram sciągania (czytaj kradzieży) czegokolwiek z torrentów i innych tego typu miejsc.
0 kudosgeass   @   12:08, 07.11.2013
Cytat: shuwar
Cytat: frycek88
Zaś wyciskać z ludzi odszkodowania opłaca się czasem bardziej niż normalne sprzedawanie. Gra np. kosztuje 120 zł a z odszkodowania wezmą z 10 razy tyle

Nie zgodzę się. Może nalot na akademik to ok, ale na jedną osobę, która pociągnęła grę za 120 zł. Mnożąc to przez 10 wyjdzie nam 1200 zł. Nawet jeśli tych gier byłoby ze 4, to odzyskana kwota byłaby zbyt niska by pokryć koszty takiego nalotu, ludzi, sprzętu, dojazdu itp...

BTW: Żeby było jasne - w żaden sposób nie popieram sciągania (czytaj kradzieży) czegokolwiek z torrentów i innych tego typu miejsc.


Naloty może są, ale to są zawsze miejsca gdzie jest coś zorganizowane, gdzie są całe szafy i TB nielegalnych danych. Do byle Kowalskiego, bo ściągnął jakąś mp3 nikt nie przyjdzie. Chyba, że ktoś ma taką wiedzę i nie wiem, wskaże że przysłowiowy Kowalski posiada nielegalne dane na komputerze, poda imię, nazwisko, adres, to może jakiś typek z Policji by przyszedł. Chociaż też wątpię, bo to trzeba nakaz załatwiać i miliardy innych papierów. A nikomu się nie chce, więc prawda jest taka, że jak sam się na policję ten przysłowiowy Kowalski by nie zgłosił i nie powiedział "zgrzeszyłem, ukażcie mnie", to nikt nawet palcem w tej sprawie nie ruszy.
Co innego nalot na przeróżne firmy oferujące hostingi, torrentownie itd. Bo tam proceder jest największy. Nikt kto jest choć trochę ogarnięty w sprawach IT, nie będzie ściągał nic nielegalnego bezpośrednio z domu, bo to trzeba być idiotą. Ale jak masz odpowiednio roota poprowadzonego, zaszyfrowanego itd. to możesz sobie przerzucać co chcesz. GB będą latać, ale nikomu nie będzie się chciało łamać szyfrów żeby sprawdzić co Ty tam przesyłasz i czy przypadkiem akurat nie jest to najnowszy, zbugowany Battlefied czy Call of Duty ;p
U nas policja na benzynę nie ma, ograniczona ilość magazynków itd, bo na nic nie mają kasy, a wy chcecie żeby jakieś naloty były? A niby za co? ;p
0 kudosJackieR3   @   13:41, 07.11.2013
W każdym razie jeśli piracka wersja rzeczywiście nie ma takiego wymogu to nasuwa się pytanie:O co tu chodzi?
Czy rzeczywiście jest jakaś zmowa z producentami sprzętu?I czy taka zmowa ma sens jeżeli takie pociągnięcie zniechęca ludzi do kupowania orginalnych wersji?
Chyba że na zachodzie mentalność ludzi i pojemność portfeli sprawi że bez szemrania dokupią te brakujące RAM-y zamiast ściągać pirackie wersje.
0 kudosguy_fawkes   @   02:31, 08.11.2013
Za pobranie filmu czy muzyki raczej nikomu nie zapukają z samego rana - prędzej za rozpowszechnianie. Jednakże oprogramowanie (czyli także gry) chronią odrębne zapisy i tutaj gdyby się ktoś uparł, mógłby rzeczywiście zacząć je egzekwować na dużą skalę. Jeśli naloty na szaraczków są przeprowadzane, to dobrze. Nawet w sytuacji, gdy to tylko mit, zawsze jakaś grupa ludzi poczuje nad sobą bat i przemyśli swoje postępowanie. Wystarczy sobie przypomnieć, co działo się kilka lat temu, kiedy trwała mniej lub bardziej rzekoma "nagonka". Nawet mój znajomy przeszedł na Linuksa w obawie przed konfiskatą sprzętu. Szczęśliwy

Dla mnie nie istnieje coś takiego, jak usprawiedliwienie pobrania pirackiej wersji. Jakiś cracker udowodnił, że Ghosts może działać na mniejszej ilości pamięci? Ok, dobrze dla niego i wstyd dla developera oraz wydawcy. Ja jednak poczekam spokojnie, aż się sytuacja ustabilizuje, bo póki co nie mam ochoty płacić za wadliwy produkt. Zresztą poprzednie odsłony tez trawiły różne problemy - wystarczy sobie przypomnieć towarzyszące premierze np. Black Ops jaja i kiepską optymalizację.
0 kudosshuwar   @   08:25, 08.11.2013
Ano... prawda jest taka, że jeśli się postarać to możemy znaleźć alternatywne oprogramowanie open source albo inne, tańsze odpowiedniki, promocje. Ja posiadam legalnego Corel Draw, którego kupiłem w promocji ze skanerem za 10% rynkowej ceny. Wystarczy cierpliwie poczekać i trochę się przyłożyć. A poza tym pewnie cała masa softu jest nam zbędna. Chciałbym dożyć czasu kiedy będziemy świadomi tego, że piracenie oprogramowania to nie pociągnięcie niewinnego torrenta, tylko zwyczajna kradzież.
0 kudosWolo_pl   @   08:53, 10.11.2013
Powinno być jeszcze w tytule i tylko Win 64bit .
Machnąłem babola na całej linii ... Pokręcony
0 kudosFox46   @   00:17, 11.11.2013
Cytat: Wolo_pl
Powinno być jeszcze w tytule i tylko Win 64bit .
Machnąłem babola na całej linii ... Pokręcony


Dokładnie, co niektórzy tu ostre głupoty wpisują(frycek88). Po pierwsze gra wymaga 64bitowy system, więcej niż 4gb ramu, wszystko dla tego by dać iluzje kolejnej generacji i upodobnić się do Battlefielda. Wszystko widać jest robione na siłę, i to nie piraci a moderzy stworzyli RamFixa po to by ci którzy kupili grę nie czuli się zawiedzeni takim wymogiem jak 6gb ramu. COD dla przeciętego fana gry jest wbiciem noża w plecy, ponoć moderzy też pracują nad Fixem który pozwoli grać na 32bitowych systemach, jak sami twierdzą jest to całkiem możliwe gdyż Chost ma na siłę narzucone te zmiany , można je zmienić tak jak zrobili to z ramem. Ale potrzeba na to więcej czasu i pracy.

Wszystko to zawdzięczamy Quake Engine 3 który jest starym silnikiem i który jak każdy wie Ghost jedzie na tym starym silniku, oraz można goi łatwo modyfikować, co dla moderów nie jest problemem lecz wymaga większego nakładu czasu niż RamFix.

Nie wiem skąd macie info że piracka wersja Ghosta nie wymaga tyle ramu ale jest to brednia. jest to potewierrdzone bowiem ci pierwsi czyli ci źli (piraci) przetestowali RamFixa i byli zadowoleni. A dopiero potem ci którzy zakupili oryginalne egzemplarze i RamFix tez sprawuję się całkiem OK.

EDIT:Nie wiem co jest nie tak ale przecież RamFix obniża wymóg ramu a nie zawyża WTF Szczęśliwy. Bo w sieci wiele było płaczu że ludzie mający mniej niż 6 gb ramu nie pograją w Coda (bo wymagany jest koniecznie 6GB nie mniej). A ram Fix jest po to by ci którzy mają np: 4gb ramu mogli właśnie pograć w niego..
0 kudosurban1212   @   19:35, 02.12.2013
Pójdzie Mi Call Of Duty chociaż na niskich ?
Intel Core i3 3110M 2.40 GHZ
GeForce 710M 1GB
6GB RAM
Dodaj Odpowiedź