Wiedźmin 3 i Destiny skorzystają z technologii Umbra 3, oba tytuły trafią na Xbox One

Na wstępie, pasuje wyjaśnić czym konkretnie jest Umbra 3. Otóż jest to narzędzie, które ułatwia tworzenie bardziej zaawansowanych poziomów oraz efektów specjalnych, bez zbędnego wydłużania czasu potrzebnego na ten proces.

@ 27.05.2013, 18:40
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
xbox one

Wiedźmin 3 i Destiny skorzystają z technologii Umbra 3, oba tytuły trafią na Xbox One

Na wstępie, pasuje wyjaśnić czym konkretnie jest Umbra 3. Otóż jest to narzędzie, które ułatwia tworzenie bardziej zaawansowanych poziomów oraz efektów specjalnych, bez zbędnego wydłużania czasu potrzebnego na ten proces. Dzięki temu graficy, programiści i animatorzy mogą się skupić na ważniejszych rzeczach - dopieszczaniu i szlifowaniu swego dzieła.

Teraz do rzeczy. Otóż, producent technologii pochwalił się dzisiaj, że Umbra 3 zostanie wykorzystana w szeregu nowych produkcji, w tym również gier przeznaczonych dla konsoli Xbox One. Wśród tych najważniejszych tytułów wymienione zostały Destiny od Bungie, jak również Wiedźmin 3 od polskiego CD Projekt RED. Dla deweloperów - ułatwienie, a dla nas, graczy? Na pierwszy plan wysuwa się nieoficjalne potwierdzenie tego, że Dziki Gon trafi nie tylko do posiadaczy komputerów PC i konsol PlayStation 4, ale również do właścicieli Xbox One. W tle jest natomiast to, iż możemy się spodziewać lepszej oprawy wizualnej, animacji itd., wszak Umbra 3 słynie właśnie z tego, że jest w stanie wyciągnąć więcej, niższymi nakładami pracy. Wszystkie zmiany są też widoczne w czasie rzeczywistym, co przyspiesza budowanie bardziej zakręconych lokacji i struktur.

Otso Mäkinen, szef od spraw technologicznych w firmie Umbra Software, umowę z wymienionymi powyżej firmami komentuje w taki oto sposób:

"Jesteśmy bardzo zadowoleni i podekscytowani z tego, że możemy pracować przy tak potężnej platformie, jaką jest Xbox One. Pomagamy naszym klientom zrealizować ich wizję, dzięki wykorzystaniu technologii Umbra 3."

Na koniec filmik, ukazujący główne założenia technologii, jak również jej możliwości.



Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   20:24, 27.05.2013
Czyli Wiesiek korzystać będzie z dwóch silników z Umbry i Red Enginu 3, podobnie było zrobione w GTA IV i Maxie 3
0 kudosKreTsky   @   22:11, 27.05.2013
Jak ma im to ulatwic prace, to jak najbardziej jestem za stosowaniem takich narzedzi.
0 kudosOmen94   @   23:27, 27.05.2013
dobrze ze będą 2 silników używać Uśmiech
0 kudosdenilson   @   23:33, 27.05.2013
Tak może ładnie pięknie będzie to wyglądać na nextgenowych konsolach, tylko jak to będzie się przedkładać na wymagania sprzętowe w kontekście PC. Na pewno użycie dwóch silników sprawi, że maszyna będzie musiała być w jakimś stopniu wydajniejsza niż w przypadku jednego silnika.
0 kudosgregory16mix   @   01:01, 28.05.2013
W sumie nie spotkałem się wcześniej z technologią i nie słyszałem opinii, więc po tym co zobaczę w Wiedźminie 3 będę mógł cokolwiek oceniać. Tak się zastanawiam, czy podpisanie umowy z M$ ma jakiekolwiek znaczenie. Myślałem, że producent gry będzie z narzędzia korzystał.
0 kudosVerdungo   @   07:29, 28.05.2013
Cytat: denilson
Tak może ładnie pięknie będzie to wyglądać na nextgenowych konsolach, tylko jak to będzie się przedkładać na wymagania sprzętowe w kontekście PC. Na pewno użycie dwóch silników sprawi, że maszyna będzie musiała być w jakimś stopniu wydajniejsza niż w przypadku jednego silnika.

Właściwie to niekoniecznie, implementowanie dodatkowych narzędzi, shaderów czy silników do jednego to normalny zabieg.
A co do samego Umbra 3, to Id Software już dawno, dawno temu korzystało z podobnej metody renderowania obiektów dla zwiększenia wydajności Uśmiech W tym wypadku zapewne jest to udoskonalona wersja i silnik nastawiony na outsource'ing.
Dodaj Odpowiedź