Kazunori Yamauchi na temat Gran Turismo 6

Polyphony Digital to wręcz nietykalne studio, które pracuje pod skrzydłami Sony. Firma jest znana globalnie dzięki marce Gran Turismo, od lat wspierającej kolejne konsole japońskiego giganta i wychowującej zastępy fanatyków wirtualnej motoryzacji.

@ 24.05.2013, 11:55
Patryk "juve" Jankowski
Jestem szczęśliwym, wieloletnim i oddanym użytkownikiem konsol PlayStation. Lubię dopracowane, rozbudowane i ambitne gry wideo z najwyższej półki. Osobiście znam Solid Snake'a, z Larą Croft umawiałem się na randki i mieszkam w Residencji. Rzekłem.
ps3, ps4

Kazunori Yamauchi na temat Gran Turismo 6

Polyphony Digital to wręcz nietykalne studio, które pracuje pod skrzydłami Sony. Firma jest znana globalnie dzięki marce Gran Turismo, od lat wspierającej kolejne konsole japońskiego giganta i wychowującej zastępy fanatyków wirtualnej motoryzacji.

Na oficjalnym blogu PlayStation pojawił się wywiad z Kazem Yamauchim, ojcem serii, który wypowiedział się na temat kilku ciekawych kwestii. Kierunek, w którym rozwija się seria jest widoczny, Gran Turismo zawsze podążało własną ścieżką, aby dostarczać graczom wrażeń na poziomie. Ciekawym jest fakt samej otoczki graficznej, która przy okazji Gran Turtismo 6 ma być efektowną fuzją fotorealizmu i technologii wideo.

"Nie chodzi tak naprawdę o zmniejszanie różnic między prawdziwym, a wirtualnym. Ciekawy jest moment kiedy "prawdziwe" zacznie oddziaływać na "wirtualne" i vice versa. To sprawia, że pracowanie nad GT jest tak interesujące. Producenci to zauważą natychmiastowo, ale zwykli gracze niekoniecznie. Dla marki Gran Turismo pęd za postępem technologicznym zawsze był ważny, ale, jak wiemy, nie tylko to się liczy. Przyjdzie taki dzień, w którym subtelne będą różnice między technologią, a realizmem."

A co Wy o tym wszystkim myślicie? Ja uważam, że postęp i nauka są ważne w życiu człowieka, jak i producenta gier, ale przecież gdzieś pomiędzy wierszami kodu źródłowego winny się zabłąkać subtelne treści, tętniące artyzmem i czystą rozrywką. Ludzie uciekają w świat gier, bo mają dość realizmu (czyt. życia codziennego), a nie po to, by dostać jego kolejną porcję, prawda?


Sprawdź także:
Gran Turismo 6

Gran Turismo 6

Premiera: 06 grudnia 2013
PS3

Gran Turismo 6 to kontynuacja kultowej serii ścigałek dedykowanych wyłącznie konsolom PlayStation, a za produkcję odpowiada (jak w każdym przypadku) japońskie studio Poly...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosdenilson   @   15:37, 24.05.2013
Z jednej strony ludzie chcą gry samochodowej gdzie jest mu dana możliwość pokierowania aut marzeń z możliwie jak najbardziej dopracowaną fizyką jazdy, a z drugiej są tacy co chcą się odprężyć i pograć tymi samymi autami, ale bardziej w stylu arcadowym. Nowe GT jak widzę idzie w kierunku tych pierwszych i ja także się do nich zaliczam. Większość wyścigowych gier jakie przeszedłem miało mniej lub bardziej zręcznościowe zacięcie. Kiedy po raz pierwszy zagrałem w GT, a dokładnie w część drugą to było mi ciężko, ale miałem wielką satysfakcję jak dobrze przejechałem wyścig. Teraz pogrywam dość mocno w GT na PSP i jak na razie nie znudził mi się bo oferuje to co ja obecnie cenię, czyli realizm rozgrywki.
0 kudosAdam722   @   23:45, 25.05.2013
Realistyczne wyścigi i mechanika, to jest to. I ciągle w GT to kuleje. Szczególnie mechanika z tuningiem na czele.

Brakuje też otwartych torów coś jak Top Gear ( w gt 5 był ograniczony) by porządnie zajarać gumę.