David Cage - twórca Heavy Rain - nie tworzy produkcji, a doświadczenia

David Cage jest w ostatnim czasie bardzo rozmowną osobą. Kilka dni temu tłumaczył, że on nie tworzy gier dla pieniędzy, ale po to, by zapewniać graczom ciekawą rozrywkę.

@ 07.05.2013, 14:21
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
ps3

David Cage - twórca Heavy Rain - nie tworzy produkcji, a doświadczenia

David Cage jest w ostatnim czasie bardzo rozmowną osobą. Kilka dni temu tłumaczył, że on nie tworzy gier dla pieniędzy, ale po to, by zapewniać graczom ciekawą rozrywkę. Mimo że Heavy Rain okazało się sukcesem, wcale nie myślał nad tym, aby przygotować jego kontynuację, bo nie byłby wówczas fair wobec samego siebie. Teraz postanowił zdradzić czym jest dla niego praca - nie jest ona bowiem tworzeniem produktów, a zapewnianiem doświadczeń. Za każdym razem gdy coś buduje, stara się zawrzeć w tym cząstkę samego siebie.

"Słyszeliśmy naprawdę dużo dobrego. Słyszeliśmy też głosy negatywne. Postanowiliśmy zatem stworzyć coś lepszego następnym razem, coś całkowicie innego. Naprawdę nie chciałem tworzyć kontynuacji Heavy Rain." - powiedział Cage podczas rozmowy z serwisem Kotaku.

"Nie chodzi o to żeby zrobić to samo, naprawić kilka rzeczy i wydać mniej więcej niezmieniony produkt. Zaczęliśmy zatem od czystej kartki i chcieliśmy stworzyć doświadczenie, które nie tylko przebiega w inny sposób, ale także inaczej wpływa na gracza."

Mowa oczywiście o grze Beyond: Dwie Dusze, która zadebiutuje pod koniec bieżącego roku ekskluzywnie na konsoli PlayStation 3. O tym, czy będzie to zupełnie nowe doświadczenie przekonamy się zatem za jakiś czas, na dzień dzisiejszy wszystkie zapewnienia i zapowiedzi warto traktować z przymrużeniem oka, wszak mogą się okazać marketingowym bełkotem.

Sprawdź także:
Heavy Rain

Heavy Rain

Premiera: 24 lutego 2010
PS3, PS4, PC

Heavy Rain jest grą przygodową inspirowaną głównie poprzednim tytułem studia odpowiedzialnego za owy produkt - Fahrenheit. Do tego ostatniego właśnie gra jest najbardziej...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   14:30, 07.05.2013
Jak zwykle czaruje, Heavy Rain i Beyond: Dwie Dusze gameplayowo są identyczne, oglądasz 60% a 40% grasz. Mechanika jest ta sama

To już taki fahrenheit miał więcej gameplaya. Czy to takie doznanie, doznanie by było jakby stworzył taką grę gdzie 20% to oglądanie a 80% to granie to by było doznanie.
0 kudostomekreg   @   14:39, 07.05.2013
Cytat: Fox46
To już taki fahrenheit miał więcej gameplaya. Czy to takie doznanie, doznanie by było jakby stworzył taką grę gdzie 20% to oglądanie a 80% to granie to by było doznanie.

Wszystko to prawda, ale dla mnie Heavy Rain i tak jest zjawiskowa, nigdy wcześniej nie spotkałem się z podobną produkcją. Ta gra trochę wyprzedza czasy, wydaje mi się, że w ten sposób niedługo będziemy oglądać filmy w tv. Oglądać i równocześnie pisać scenariusz.
0 kudosmareczek_89   @   11:33, 08.05.2013
Z jego wcześniejszych wypowiedzi i tej wynika że to prawda. Nie tak dawno temu jeszcze mówił że producenci i wydawcy gier nie powinni się bać wydawać nowych produkcji tylko wypływać na głębszą wodę i próbować robić coś nowego czego wcześniej nie było. Osobiście jestem fanem HR i tej produkcji też będę bo oferuje graczowi coś innego czego nie ma w innych grach i do tego z bardzo dobrą fabułą gdzie na wszystko mamy wpływ.