Assassin's Creed IV: Black Flag: mamy sporo nowych informacji!

Firma Ubisoft stopniowo odkrywa kolejne karty składające się na obraz Black Flag. Przed dwoma dniami mogliśmy obejrzeć dwa zwiastuny projektu, a dziś poznaliśmy garść wstępnych informacji fabularnych.

@ 04.03.2013, 12:06
Bartek "bat2008kam"
pc, ps3, xbox 360, wiiu, ps4

Assassin's Creed IV: Black Flag: mamy sporo nowych informacji!

Firma Ubisoft stopniowo odkrywa kolejne karty składające się na obraz Black Flag. Przed dwoma dniami mogliśmy obejrzeć dwa zwiastuny projektu, a dziś poznaliśmy garść wstępnych informacji fabularnych. Podobnie, jak to miało miejsce w poprzednich odsłonach, tak i w najnowszej przemierzymy spory kawałek świata, spotykając po drodze kilka postaci historycznych. Wśród nich pierwsze skrzypce odegrają naturalnie piraci, a ściślej mówiąc: Czarnobrody, Anne Bonny, Benjamin Hornigold i Calico Jack.

Głównymi ośrodkami nadchodzącej ”czwórki” będą miasta Hawana i Kingston, ale oprócz tego w grze pojawią się dziesiątki mniejszych portów lub osad, w których będą nam zlecane zadania. Twórcy chwalą się, że jeszcze nigdy nie wykreowali tak dużego i otwartego świata, pełnego misji pobocznych. Fani poszukiwania skarbów poczują się jak w domu – okoliczne dżungle, ruiny, zatoki i jaskinie skrywają wiele cennych tajemnic.

Assassin's Creed IV: Black Flag: mamy sporo nowych informacji!

Sam tytuł przeniesie nas na Karaiby Anno Domini 1715 i pozwoli pokierować losami samolubnego, zarozumiałego, ale i diabelsko charyzmatycznego Edwarda Kenway’a, czyli dziadka głównego protagonisty ostatniej z wydanych odsłon cyklu. Wspomniany bohater jest kapitanem okrętu Jackdaw, a z naszą pomocą będzie mógł go naprawiać, rozbudowywać i ulepszać.

Pozostałe informacje zebraliśmy w punktach:

- nad grą pracuje osiem oddziałów Ubisoftu: główny z Montrealu i wspierające go z Singapuru, Sofii, Annecy, Kijowa, Quebecu, Bukaresztu i Montpellier;
- podczas podróży morskiej, dostaniemy możliwość wejścia na bocianie gniazdo i obserwacji pojawiających się na horyzoncie okrętów, ich uzbrojenia oraz przewożonego ładunku;
- warunki atmosferyczne będą miały ogromny wpływ na przebieg bitew morskich;
- wrogowie będą dysponować różnymi jednostkami pływającymi, w tym okrętami, których jedynym celem jest zderzenie się z naszym statkiem i wyrządzenie mu jak największych szkód;
- pojawi się możliwość przeprowadzenia abordażu lub cichego zakradnięcia na statek przeciwnika i poderżnięcia gardła kapitanowi;
- przy użyciu harpunów, będziemy mogli polować na wieloryby;
- pojawi się możliwość nurkowania;
- powrócą tryby wieloosobowe znane z poprzednich odsłon cyklu;
- port dedykowany PlayStation 4 będzie najładniejszy i prawdopodobnie najlepszy ze wszystkich.

I co Wy na to? Narobiliście sobie apetytu czy, póki co, podchodzicie do powyższych rewelacji z dystansem? Dajcie znać w komentarzach.

Assassin's Creed IV: Black Flag: mamy sporo nowych informacji!

Sprawdź także:
Assassin's Creed IV: Black Flag

Assassin's Creed IV: Black Flag

Premiera: 19 listopada 2013
PC, PS3, XBOX 360, PS4, WIIU, XBOX ONE

Assassin's Creed IV: Black Flag to kolejna odsłona serii gier akcji, opowiadających o bractwie asasynów. Poprzednia odsłona zamknęła historię Desmonda. "Czwórka" przedsta...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosgregory16mix   @   16:58, 05.03.2013
Cytat: gracz12543
Ehh źle mnie zrozumiałeś. Napisałem że Assassin's Creed powoli staje się parodią RPG. Czyli zaczyna naśladować te gry Dumny
No masz rację, ale drogi by być RPG nadal nie widzę dla AC. To jest świetna gra fabularna, z elementami strategi oraz naciskiem na akcję w mojej ocenie Uśmiech Ale tyle w niej RPG co w Korei Północnej demokracji.
0 kudosdenilson   @   18:08, 05.03.2013
Podchodzę do tej części trochę sceptycznie pomimo tego, że nie obawiam się o ogólną jakość gry. Nie podchodzi mi taka trochę "tasiemcowa" forma AC.
0 kudosgracz12543   @   15:47, 06.03.2013
Cytat: MicMus123456789
Nie wiem gdzie próbuje je naśladować. Jedyne co mi kojarzy się z RPG to w trójce polowanie i zdobywanie trofeów i na siłę ulepszanie statku.

Właśnie o to mi chodzi. Z braku pomysłów Ubisoft zaczyna dodawać kolejne bezsensowne i niepotrzebne rzeczy. Eksplorowanie terenu w trójce już powoli na to wskazuje a z zapowiedzi IV wynika że gra dalej pójdzie w tę stronę. Może jestem przewrażliwiony ale nie chcę by seria oddaliła się od swoich korzeni. Od tego co prezentowała np doskonała moim zdaniem "dwójka". Tam było właściwie wszystko co do szczęścia potrzebne. Poza idiotycznym DRM do niczego nie szło sie przyczepić. Teraz coraz bardziej zaczynają kombinować z tą serią. Boję się że to ją zabije.
0 kudosMicMus123456789   @   16:27, 06.03.2013
Fakt, że to kojarzy się z RPG, ale z drugiej strony świetnie urozmaica rozgrywkę jak i ma uzasadnienie w historii i fabule. Zaczniemy się martwić kiedy wprowadzą doświadczenie i drzewka rozwoju ;p
0 kudosgracz12543   @   17:21, 06.03.2013
Cytat: MicMus123456789
Zaczniemy się martwić kiedy wprowadzą doświadczenie i drzewka rozwoju ;p

Nie zdziwiłbym się gdyby tak się stało.
0 kudosMicMus123456789   @   18:10, 06.03.2013
W sumie ciekawe by to było Dumny Przez walkę itd zdobywamy doświadczenie, które przeznaczamy na rozwój naszych zdolności i umiejętności. Ciekawe czy Ubi już o tym myśli?
0 kudosKrru   @   07:13, 11.03.2013
Ciekawe, czy podczas nurkowania będzie można natknąć się na jakieś mitologiczne istoty, np. syreny... Kto wie?
0 kudosMicMus123456789   @   08:49, 11.03.2013
UP: No bez przeginania. To nie ten gatunek.
0 kudosKrru   @   07:27, 13.03.2013
Cytat: MicMus123456789
Zaczniemy się martwić kiedy wprowadzą doświadczenie [...].

Ja nie miałbym nic przeciwko temu, aby w Black Flag wprowadzono rozwój bohatera. W Far Cryu 3 mieliśmy zdobywanie XP-ków, odblokowywanie nowych zdolności, czy system craftingu. Uważam, że połączenie strzelaniny z rolplejem w tym wypadku wyszło zaskakująco dobrze. FPS + RPG = FC3 - w takich mariażach gatunkowych tkwi potencjał. Ubisoft mógłby go wykorzystać także przy produkcji swojej flakowej marki - Assassin's Creed.
0 kudosMicMus123456789   @   09:10, 13.03.2013
UP: Tylko, że to nie FR3 pierwszy wprowadził taki system. Warto wspomnieć choćby o pierwszym Borderlands.
0 kudosKrru   @   09:34, 13.03.2013
Mniejsza o to kto był pierwszy... Takie amalgamaty gatunkowe są świetne.
0 kudosMicMus123456789   @   10:11, 13.03.2013
Tylko nie zawsze muszą one do siebie pasować.
0 kudosKrru   @   06:59, 15.03.2013
W każdym razie w ,,czwórce" będą wykorzystane elementy typowe dla gatunku RPG.
0 kudosMicMus123456789   @   07:54, 15.03.2013
Ulepszanie statku jest jak kupowanie nowych elementów pancerza np w dwójce. W tedy jakoś nikt nie widział w tym problemu.
0 kudosFestus_   @   16:26, 15.03.2013
Ponad to przecież w AC2 mieliśmy całą willę i 'gród', który mogliśmy restaurować, przy czym rozbudowa statku z jest tyko drobnym dodatkiem. Mi osobiście bardzo podobało się posiadanie własnej rezydencji z dwójki, którą można się zaopiekować, mam więc nadzieję, że w AC3 pojawi się już tylko więcej możliwości rozbudowy statku ; )
Dodaj Odpowiedź