Resident Evil 6 skazany na sukces rodem z Hollywood
Zdania na temat Resident Evil 6 są podzielone. Jedna strona uważa, że produkcja zasługuje na oklaski, jest przemyślana, wciągająca i klimatyczna - słowem gra akcji pierwszego sortu.
juve @ 03.10.2012, 10:21
Jestem szczęśliwym, wieloletnim i oddanym użytkownikiem konsol PlayStation. Lubię dopracowane, rozbudowane i ambitne gry wideo z najwyższej półki. Osobiście znam Solid Snake'a, z Larą Croft umawiałem się na randki i mieszkam w Residencji. Rzekłem.
Patryk "juve" Jankowski
ps3, xbox 360
Zdania na temat Resident Evil 6 są podzielone. Jedna strona uważa, że produkcja zasługuje na oklaski, jest przemyślana, wciągająca i klimatyczna - słowem gra akcji pierwszego sortu. Druga zaś nazywa Resident Evil 6 słabą produkcją, zerwaniem więzi z fanem rdzennych odsłon serii i bezczelną kompilacją gier akcji. Cóż, o gustach się nie dyskutuje. Wiadome jednak, że spora liczba ludzi została negatywnie rozczarowana.
Włodarze Capcom nie pozostają dłużni, w wywiadzie dla 1Up, producent gry - Yoshiaki Hirabayashi - postanowił bronic koncepcji w jakiej wykuty został Resident Evil 6. Głównym czynnikiem okazały się realia i upodobania dzisiejszego rynku. Projekty typu survival-horror nie wzbudzają takiego zainteresowania - nie ma na nie takiego popytu, jak na gry akcji. Finanse i rachunki nie są z gumy, o tym wiemy zarówno my, jak i producenci. Taka forma rozgrywki jaką prezentuje RE6 okazuje się najbardziej intratna.
"Wierzę w to, że mógłbym zrobić survival-horror najwyższych lotów. Sęk w tym, że takie gry nie uzyskałyby w dzisiejszych czasach wielkiego poparcia. Dlatego też Resident Evil 6 jest taki, jaki widzicie. To gra, która skupia wokół siebie mnóstwo ludzi - gra, która wzbudza odzew."
Słowa okrutne, acz z pewnością przemyślane. Osobiście uważam, że gatunek survival-horror też potrafi przyciągnąć graczy - co pokazała pierwsza odsłona Dead Space. I co z fanami, których jest mnóstwo? Aktualna odsłona sukces odniesie właśnie dzięki wieloletnim fanom, którzy kupią grę by samoistnie się przekonać co ten Capcom wymyślił. Yoshiaki Hirabayashi w dalszej części wywiadu potwierdza, że target projektu to masowy odbiorca. Twórcy gier muszą patrzeć przez pryzmat finansów na swoje projekty i tego, jak zmienia się moda i upodobania.
"Jesteśmy twórcami, więc potrzebujemy rynku zbytu. Świat dziś już taki jest, chcesz coś robić, potrzeba Ci odbiorcy. Nasze produkty trafiają do wszystkich - to złoty środek. Cieszy nas to, że w Resident Evil 6 każdy znajdzie coś dla siebie. Jest tu trochę staroszkolengo horroru, pełnokrwistej akcji i trochę nowości."
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler