Obszerny wywiad z twórcami Dishonored
Serwis VG247 przeprowadził dość obszerną rozmowę z dyrektorem kreatywnym z ramienia Arkane - twórców nadchodzącego wielkimi krokami Dishonored.
juve @ 27.08.2012, 13:59
Jestem szczęśliwym, wieloletnim i oddanym użytkownikiem konsol PlayStation. Lubię dopracowane, rozbudowane i ambitne gry wideo z najwyższej półki. Osobiście znam Solid Snake'a, z Larą Croft umawiałem się na randki i mieszkam w Residencji. Rzekłem.
Patryk "juve" Jankowski
pc, ps3, xbox 360
Serwis VG247 przeprowadził dość obszerną rozmowę z dyrektorem kreatywnym z ramienia Arkane - twórców nadchodzącego wielkimi krokami Dishonored. Studio z siedzibą we francuskim Lyon nie ma za sobą jakieś wykwintnej historii - Dark Messiah of Might and Magic i Arx Fatalis, to jednak nie istotne, gdyż zdołało ono przekonać do siebie Bethesde, do siebie i do swojego projektu, przy okazji. Kluczem do sukcesu ma być wolność w eksploracji i poznawaniu historii na własny sposób.
Przechodząc do sedna niniejszej wiadomości, jak wspomniałem na wstępie, redakcja VG247 przeprowadziła z twórcami gry dość długi wywiad. Postanowiliśmy wybrać najciekawsze poruszone w nim kwestie, a następnie przedstawić je poniżej, co oczywiście czynimy.
Dishonored to całkowicie nowe IP, czy w związku z tym nie boicie się o jego przyjęcie - sprzedaż?
"Dokładnie tak. Jako ekipa jesteśmy podnieceni tym faktem, gra jest skończona ale wciąż oczekuje na premierę. Wierzymy w ten projekt, tak jak wierzą w niego fani, myślimy pozytywnie."
Jak długo staraliście się przekonać Bethesde do konceptu tej produkcji, nim zaczęto współprace?
"To trochę skomplikowane - faktycznie to Bethesda wyszła z propozycją współpracy. Oni chcieli abyśmy zrobili grę taką, jak za starych czasów, coś na wzór poprzednich projektów Arkane - z tym, że teraz dla nich. Chcieli abyśmy zrobili grę o zabójcach."
Wasze studio zatrudnia wielu utalentowanych ludzi - Viktor Antonov, odpowiedzialny za Half Life 2 - jak to się stało, że są w Waszej ekipie?
"Wcześniej - przy pracach nad Dark Messiah of Might and Magic - współpracowaliśmy z Valve. Ten gigant użyczył swojego silnika (Source) do naszej produkcji. Wtedy poznaliśmy Viktora, przyznał że chciałby wrócić do Francji, więc praca u nas okazała się doskonałą ku temu okazją."
Główny bohater jest małomówny, co Was skłoniło by w tak sporym świecie umiejscowić taką postać?
"Wiesz, ten wybór ma wiele powodów. Moglibyśmy zrobić standardowego bohatera, który by był uszyty na miarę wybrańca - nie o to nam chodziło. W Dishonored gracz ma czuć się jednością z protagonistą, chcemy oddać eksplorację świata w innym wymiarze - nie jako gagatka, a nie jako obserwatora - gracz może sobie wiele kwestii dopowiedzieć''
Mimo wszystko Corvo jest interesujący, jak więc chcecie go wpasować w historię skoro nie będzie prowadził rozmów?
"Wszystko zależeć będzie od Twojego stylu gry, od użycia mocy, ekwipunku, broni, umiejętności - czy chcesz być brutalny czy nie. Grę będziesz mógł przechodzić swoim stylem - co równa się kreacji głównego bohatera"
To by było na tyle, a więcej znajdziecie w tym miejscu oczywiście w języku angielskim.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler