Pierwsze noty Dragon's Dogma. Ideał czy crap?
Dobrych RPG-ów ostatnimi czasy mamy pod dostatkiem, aczkolwiek nic nie stoi na przeszkodzie, by zagłębić się w kolejny - pełen mieczy, magii i potworów – świat.
bat2008kam @ 14.05.2012, 16:27
Bartek "bat2008kam"
ps3, xbox 360
Dobrych RPG-ów ostatnimi czasy mamy pod dostatkiem, aczkolwiek nic nie stoi na przeszkodzie, by zagłębić się w kolejny - pełen mieczy, magii i potworów – świat. Capcom ukończył prace nad Dragon's Dogma i wysłał garść recenzenckich kopii do kilku światowych pism. Na efekty nie trzeba było długo czekać. Pięciu redaktorów zdążyło zagrać i opublikować swą opinię na łamach własnych periodyków. Jesteście zainteresowani, jaki poziom trzyma japońskie RPG w mrocznej, europejskiej stylistyce?
Najwyższą notę przyznał recenzent fińskiego Pelit, obdarowując grę wysokim 9.2/10. W podsumowaniu napisał następujące słowa:
"Wspaniałe RPG. Co prawda fabuła nie jest niczym specjalnym, ale jako całość produkcja potrafi wciągnąć i zachwycić nawet największego malkontenta".
Nie mniej zadowolony był redaktor magazynu Game Informer:
"System walki jest niezwykle widowiskowy i satysfakcjonujący. Nie sprawia wrażenia, jakby upchano go na siłę, byle tylko zająć czymś gracza znajdującego się pomiędzy kolejnymi dialogami i przerywnikami filmowymi. Równie wielkie wrażenie zrobiła na mnie kreacja świata – tak ogromnej, a jednocześnie spójnej i żyjącej lokacji jeszcze nie widziałem".
Czeskie czasopismo LEVEL nie poskąpiło solidnej ósemki:
"To dzieło, którego nie można przegapić. Oferuje ogromny i wspaniały świat oraz nie mniej kapitalny system walki. Owszem, kilka elementów można było zrobić lepiej, jednak ostateczne wrażenie jest jak najbardziej pozytywne".
Optymistyczne zapędy potencjalnych nabywców przytemperował Official Xbox Magazine oraz Play UK. Pierwsze z pism przyznało 6 oczek ("Tytuł wygląda naprawdę widowiskowo, dobre wrażenie pryska jednak, gdy zaczniemy śledzić fabułę. Pustka…"), drugie zaś 4.8/10 ("Dragon’s Dogma to niezwykle nudne i zabugowane doświadczenie, nie mające na dodatek klarownej wizji tego, czym chciałoby być. Gra akcji? RPG? A może sandbox? Co za dużo, to niezdrowo").
Tytuł na polskich półkach sklepowych wyląduje już 25 maja. Czekamy na więcej not i wyrażamy nadzieję, że ostatecznie produkcji będzie bliżej do ideału, niż do rozczarowującego średniaka.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler