GC' 11: Pełna specyfikacja techniczna PlayStation Vita!

Dowiedzieliśmy się w końcu, co kryje się pod maską PlayStation Vita. Sony spuściło zasłony milczenia i ujawniło pełną specyfikację swojej przenośnej konsoli.

@ 18.08.2011, 12:33
Łukasz "Lucas-AT" Matłoka
To ja
psv

GC' 11: Pełna specyfikacja techniczna PlayStation Vita!

Dowiedzieliśmy się w końcu, co kryje się pod maską PlayStation Vita. Sony spuściło zasłony milczenia i ujawniło pełną specyfikację swojej przenośnej konsoli. Jak już wiadomo, maszynka zostanie wyposażona w czterodzeniowy procesor ARM Cortex–A9, 512MB pamięci operacyjnej. panel dotykowy, sensory ruchu i 5-calowy ekran OLED. Szczegóły poniżej.

- Nazwa platformy: PlayStation Vita
- Model: PCH-1000
- Procesor: ARM Cortex–A9 Core (czterordzeniowy)
- Karta graficzna: SGX543MP4+
- Wymiary:182 x 18,6 x 83,5 milimetra (szerokość na wysokość na głębokość)
- Ekran: 5 cali (format 16:9, rozdzielczość 960 x 544, około 16 milionów kolorów, ekran OLED, z multidotykiem)
- RAM: 512 MB
- VRAM: 128 MB
- Tylny panel dotykowy: multidotyk - pojemnościowy
- Aparaty: tylny i przedni
- Liczba klatek: 120 (w rozdzielczości 320x240, QVGA) i 60 klatek (w rozdzielczości 640x480, VGA)

GC' 11: Pełna specyfikacja techniczna PlayStation Vita!
- Rozdzielczość: do 640x480 (VGA)
- Dźwięk: stereo, wbudowany mikrofon
- Sensory: wykrywanie ruchu w sześciu osiach (trzyosiowy żyroskop, trzyosiowy akcelerometr). Trzyosiowy elektroniczny kompas
- Lokalizacja: wbudowany GPS (tylko w droższym modelu z 3G i WiFi), wsparcie dla usług bezprzewodowych
- Przyciski/guziki: przycisk PS, wyłącznik, klawisze kierunkowe, akcji (trójkąt, koło, krzyżyk, kwadrat), przyciski na boku konsoli (prawy, lewy), dwie gałki analogowe, START, SELECT, klawisze głośności
- Komunikacja bezprzewodowa: połączenie z siecią komórkową (model z 3G i WiFI), połączenie bezprzewodowe w standardzie IEEE 802.11b/g/n, Bluetooth
- Sloty/porty: slot na karty obsługiwane przez Vitę, na karty pamięci, na kartę sim ( tylko model z 3G i WiFi), port wielofunkcyjny (USB, DC IN, audio – wyjście stereo i wejście mono), wejście słuchawkowe (mini jack), port dla akcesoriów
- Bateria: wbudowany akumulator litowo-jonowy i zasilacz sieciowy
- Obsługiwane formaty muzyczne: MP3, MP4
- Zawartość AV: WAVE
- Formaty wideo: MPEG-4 (AAC), H.264/MPEG-4 AVC
- Formaty obrazu: JPEG, TIFT, BMP, GIF, PNG

Ponadto PlayStation Vita będzie wspierać internetowe usługi społecznościowe. Twitter, facebook, Foursquare czy Skype staną przed nami otworem. Każdą z aplikacji ściągniemy z PS Store. Sony zapowiada, że w przyszłości możliwości sieciowe znacznie się poszerzą, ale to naturalna kolej rzeczy, biorąc pod uwagę częste aktualizacje systemowe.

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosPulu   @   13:13, 18.08.2011
Zapowiada się naprawdę zacnie, ciekawi mnie tylko ile bateryjka będzie trzymała...
Ps. Wie ktoś może, czy już podana została oficjalna data premiery?
0 kudosLucas-AT   @   13:50, 18.08.2011
W Japonii pod koniec roku, w Europie pierwszy kwartał 2012.
0 kudosRavnarr   @   15:25, 18.08.2011
Wiadomo, stać mnie na nią będzie nie od razu, ale prędzej czy później ją kupię, co uczyni z Vity pierwszą moją konsolę Szczęśliwy
0 kudosMicMus123456789   @   16:50, 18.08.2011
U mnie Vita nie była by pierwszą konsolą ale pierwszą przenośna ;p
0 kudosArthurDeVixa   @   17:55, 18.08.2011
Zacny towar w sam raz na nudne zajęcia w szkole itp.
0 kudososkarsom   @   15:23, 19.08.2011
Zostawili 512mb Szczęśliwy Super! Specyfikacja robi wrażenie. Bardzo, bardzo, bardzo, bardzo życzę tej konsolce sukcesu. Zasługuje na to w każdym calu. Innowacyjność powinna być wspierana. Ja na pewno postaram się nabyć do końca roku jakieś PSP. Może używane, albo poczekam na ten budżetowy model co zaprezentowali.
0 kudosLucas-AT   @   15:50, 19.08.2011
Zauważcie, że konsola ma do dyspozycji tę 512MB plus 128MB przy generowanej rozdzielczości VGA, czyli 640x480. PS3 w większości grach generuje 1280x720, a tym samym, pożera to znacznie więcej pamięci. PS Vita posiada tej pamięci aż nadto do swojego użytku przy rozdziałce VGA. Sony umieściło w konsoli bardzo dużo pamięci z myślą o przyszłość.

Niższa rozdziałka w PS Vita nie oznacza oczywiście, że grafika będzie gorsza, bo ekran jest mały.
Dodaj Odpowiedź