Wydanie Crysisa 2 ze słabszą grafiką było błędem - twierdzi Cevat Yerli!

Informowaliśmy Was już o tym, że dopiero 27 czerwca na PC trafi łatka poprawiająca grafikę w Crysis 2.

@ 24.06.2011, 20:14
Bartłomiej "B92" Koczenasz
Mam na imię Bartek urodziłem się w 1992 roku, stąd mój nick B92. Chodzę do III klasy liceum ogólnokształcącego o profilu matematyczno-informatyczno-fizycznym. Interesuję się sportem, głównie piłką nożną (Chelsea Londyn) oraz grami i sprzętem komputerowym. Słucham rocka, punk i muzyki "z radia", ulubiony zespół to Linkin Park. Jeśli chodzi o filmy to oglądam wszystko co dobre, moim ulubionym filmem jest Gladiator. Wcześniej byłem redaktorem naczelnym portalu GameRAR.pl i redaktorem Tawerny Gier.
pc


Informowaliśmy Was już o tym, że dopiero 27 czerwca na PC trafi łatka poprawiająca grafikę w Crysis 2. Słabsza oprawa wizualna, znaczy tutaj ta dostosowana do konsol obecnej generacji, bez obsługi bibliotek DirectX 11.

Prezes Crytek, Cevat Yerli, żałuje teraz tego, że jego studio oddało program przystosowany do mniej wydajnych maszyn, zamiast od razu wypuścić tę ładniejszą wersję. Na łamach Gamasutry możemy przeczytać:

Naszym celem w kwestii pierwszego Crysisa było sprawienie, by gra wyglądała świetnie, nawet kilka lata po premierze. I to jej się w sumie udało, lecz by wykorzystać jej możliwości, gracz musiał mieć bardzo mocny sprzęt. Dlatego też zdecydowaliśmy się na obranie innej polityki z drugim Crysisem, jednak niestety ta sztuka odbiła nam się czkawką. [...] To taki prezent [patch graficzny - przyp.] dla high-end'owej społeczności. Mam nadzieję, że gracze to docenią. Podniesie on poziom Crysisa 2 i przedstawi wizję kierunku graficznego, w jakim gry na PC w przyszłości będą się rozwijać.

Wydanie Crysisa 2 ze słabszą grafiką było błędem - twierdzi Cevat Yerli!
Jak widać, Crytek nie chciało powtórzyć błędu pierwszej części, czyli zbyt wysokich wymagań sprzętowych, Ostatecznie jednak, deweloper próbując naprawić jeden błąd, popełnił kolejny, według mnie jeszcze gorszy. Cóż poradzić, zdarza się. Teraz pozostaje tylko poczekać te kilka dni, by przekonać się na własne oczy czy sequel przebije graficznie poprzednika. Zasysacie, czy nie warto drugi raz instalować tej pozycji?

Sprawdź także:
Crysis 2

Crysis 2

Premiera: 22 marca 2011
PC, PS3, XBOX 360

Drugi, a zarazem pierwszy. Taki właśnie jest Crysis 2. Developer postawił przed sobą ambitne zadanie. W pierwowzorze podziwiać mogliśmy tropikalną dżunglę prezentowaną pr...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudossilverkin   @   23:31, 24.06.2011
Cytat: Fox46
Zapomniałeś Crysis 1 to Benchmark graficzny zapisał się w Historii gier komputerowych jako pierwsza gra w 2007 roku poszła o krok do przodu od innych gier tak jak Battlefield 3 teraz to zrobi.

Swojego rodzaju BF3 też będzie benchmarkiem graficznym i pierwszy pójdzie na celownik w testach do kart graficznych itp: Jeżeli chodzi o takie gierki jak Mafia II,Crysis,Metro 2033, Battlefield 3 to grafika jest ważna bo każda z nich zostawiła/lub zostawi dopiero (BF3) po sobie ślad ...

Kupując nowy komputer i odpalając na nim Crysisa nie zwracasz przecież uwagi na Fabułę itp: tylko na grafikę bo testujesz swoją świeżo zakupioną maszynę na tek wymagającej grze jak Crysis.

Niekoniecznie BF3 to zrobi. Dlaczego się tak uczepiliście tego BF3? Ochy, achy, w majtkach mokro, bo widzieli grę na filmikach i ma być gra super. Równie dobrze może wyjść wielki crap.
Mam rozumieć, że wydaję pieniądze na grę tylko żeby pogapić się na grafikę? Przecież w otaczającym nas świecie mam taką grafikę, że w grach długo takiej nie ujrzymy.
0 kudosnolfe   @   00:18, 25.06.2011
UP:Niby tak, ale na tyle kasiasty nie jestem żeby sobie wędrować z Afryki(Far Cry 2) do Nowego Jorku(Crysis 2) lub na tropiki (crysis 1) Uśmiech Oczywiście nie namawiam do jakiegoś wędrowania i zwiedzania świata tylko za pomocą gier wideo tylko tak dla przykładu: ] BF3 widzieliśmy już nie tylko na filmikach, ale na gameplayach, a to już zrobiło na wielu ogromne wrażenie i na mnie, tak samo było z Crysisem 1 więc wątpię żeby graficznie wyszedł z tego CRAP.
0 kudossilverkin   @   00:21, 25.06.2011
Równie dobrze mogli to nakręcić na żywo, przerobić i nałożyć specjalne efekty, aby wyglądało jak gra.

Tak, pieprzę głupoty, ale nie lubię bardzo gdy ktoś ocenia grę przed premierą, tylko z obejrzanych filmików.
0 kudosFox46   @   00:23, 25.06.2011
Cytat: silverkin
Cytat: Fox46
Zapomniałeś Crysis 1 to Benchmark graficzny zapisał się w Historii gier komputerowych jako pierwsza gra w 2007 roku poszła o krok do przodu od innych gier tak jak Battlefield 3 teraz to zrobi.

Swojego rodzaju BF3 też będzie benchmarkiem graficznym i pierwszy pójdzie na celownik w testach do kart graficznych itp: Jeżeli chodzi o takie gierki jak Mafia II,Crysis,Metro 2033, Battlefield 3 to grafika jest ważna bo każda z nich zostawiła/lub zostawi dopiero (BF3) po sobie ślad ...

Kupując nowy komputer i odpalając na nim Crysisa nie zwracasz przecież uwagi na Fabułę itp: tylko na grafikę bo testujesz swoją świeżo zakupioną maszynę na tek wymagającej grze jak Crysis.

Niekoniecznie BF3 to zrobi. Dlaczego się tak uczepiliście tego BF3? Ochy, achy, w majtkach mokro, bo widzieli grę na filmikach i ma być gra super. Równie dobrze może wyjść wielki crap.
Mam rozumieć, że wydaję pieniądze na grę tylko żeby pogapić się na grafikę? Przecież w otaczającym nas świecie mam taką grafikę, że w grach długo takiej nie ujrzymy.


Benchmark- test wydajności systemu komputerowego: sprzętu lub oprogramowania.
nawet jakby BF3 okazał się Crappem(co jest mało prawdo podobne, może pod względem Singla tak ale multiplayera na pewno nie ) to i tak byłby kupowany między innymi do tego aby sprawdzać wydajność naszego sprzętu komputerowego. Do tego między innymi po dziś dzień służy Crysis, mimo iż nie ma super fabuły co w benchmarkach ma znaczenie zerowe.Bo w crysisie bardziej był nacisk na silnik i jego możliwości a dopiero potem zaczęto robić tworzyć inne elementy gry.

Zauważ że gry robione pod najnowsze standardy graficzne:

Crysis DX10 2007rok oraz zastosowanie CryEngine 2 który jak na 2007 rok cechował się dobrą fizyką otoczenia i nie tylko.

Mafia II (PhysX oraz APEX) jedna z niewielu gier która w pełni wykorzystuję te dwa elementy kosztem wysokich wymagań (zawsze byłem tego zdania że PhysX jest badziewny i naciągany od wielu lat)

S.T.A.L.K.E.R.. DX10 oraz późniejsze części Zew Prypeci i Clear Sky czy jakoś tak wnosiły kolejne wzmianki do bibliotek DX10 oraz innych bajerów graficznych

Metro 2033 jedna z pierwszych gierek wspierała technologie 3D stąd tez wysokie wymagania sprzętowe itp:
Battlefield 3 - zastosowanie silnika graficznego Frosbite 2.0 który jako jedyny wnosi w grze elementy destrukcji otoczenia oraz zaawansowaną fizykę postaci i otoczenia oraz DX11 jak i inne technologie graficzne.

Z tego tych gier które wymieniłem bardzo zwraca się uwagę na grafikę, zauważ że gry które coś nowego wnoszą pod względem graficznym zawsze będą jakoś inaczej się cechowały od każdej kolejnej gry która będzie obsługiwała daną technologie.

Mogę podać ci najprostszy przykład (zmyślony): że jeżeli taki Crysis 3,Battlefield 4,Lub każda inna gra która jako pierwsza obsługiwała by w pełni DX12 i byłby jedną z pierwszych gier które obsługują DX12 i inne bajery graficzne itp: to gwarantuję ci że była by inaczej postrzegana, niż każda kolejna gra która obsługiwała by te technologię czyli przykładowo tego DX12.

Tak samo jest z Crysisem. Bo jako pierwszy obsługiwał w pełni DX10 oraz wysoką fizykę otoczenia czego żadna inna gra nie miała.
To samo masz z DX11 pierwsza gierka która obsługiwała DX11 był Dirt 2 choć dopiero przy Bad Company 2 bardziej zwracało się uwagę na DX11 i Destrukcja swoją drogą też, choć i tak Crysis uprzedził Bad Company w pewnym stopniu.

Każda kolejna gra która już miała jakieś tam zniszczenia otoczenia itp: itd: już nie robiły takiego wrażenia jak te pierwsze. Stąd na te pierwsze gry które wnosiły jakaś Evolucje zwraca się taka uwagę na grafikę, lub na elementy które wnoszą i się je zachwala.

EDIT: Zapomniałbym o jeszcze jednej bardzo ważnej grze mianowicie o Far Cry Cool która też się przyczyniła do Ewolucji w grach komputerowych co cechuje ja wyjątkową. Między innymi wprowadziła Cry Engin który miał jaką jedną z pierwszych gier obsługiwał 3.0 pixel i vertex shaders oraz HDR Lighting + bardzo dobra fizyka postaci co w 2003 było przełomem w grach komputerowych. Każda kolejna gra wykorzystująca potem te technologie nie zostawała już tak rozpoznawalna jak Far Cry.
0 kudossilverkin   @   00:30, 25.06.2011
Red Faction: Armagedon? BF3 może się schować.

Powtórzę się, ale mam rozumieć, że wydaję pieniądze na tylko i wyłącznie benchmark? Nie rozumiem kupna dla przetestowania sprzętu. Przypuśćmy, zakupiłem nowe podzespoły. O, kupię sobie Crysisa dla samego faktu jak będzie mi śmigał.

Przepraszam, że krótko i ogólnikowo, ale styrany trochę jestem i nie mam ochoty teraz klepać kilkunastu zdań. Najprawdopodobniej rozwinę ten temat jak się wyśpię.
0 kudossebesta   @   07:02, 25.06.2011
prawda jest taka od poczatku mial wykorzystywac dx 11 i tesalacje obawiam sie ze ten patch niewiele wniesie mam potwora gf 590 kupilem go wlasnie myslac ze najnowsze tytuly beda w dx11 a tu crisis 2 w dx9 i wzmianka ze dx11 raczej niewyjdzie do tej gry no kurde cojest se mysle az tu premiera dx11 do gry ciekawe czy zrobiny na szybko czy cokolwiek wniesie zobaczymy a zamet o to taki bo crisis zawsze mial byc gra wizualna wybiegajaca poza inne tytuly pozdro
0 kudosLoczek3545   @   09:27, 25.06.2011
No źle zrobili że dopiero teraz wydali ten patch, lepiej by było gdy gra w dniu premiery obsługiwała by dx11, no ale teraz nic nie poradzimy miejmy nadzieję że gdy będą robić następną grę, takiego błędu nie popełniąSzczęśliwy.
0 kudosFox46   @   12:43, 25.06.2011
Cytat: silverkin
Red Faction: Armagedon? BF3 może się schować.

Armagedon jest jak i Guarilla jest TPP a nie FPSem te dwie gry żądza modelami zniszczeń jako TPP. No ale zauważ że obydwie gry to takie średniaki pod względem fabularnym. Podobnie jak Crysis więc coś w tym jest.

A jakbyś kupował Crysisa to nie tylko po to żeby sprawdzać jak ci chodzi na nowym sprzęcie ale też aby fajnie się bawić z Modami , bo powiem ci że mody są genialne zarówno graficznie jak i fabularnie, i podstawka fabularnie wysiada z modami. Ludzie mają głowę do tworzenia modyfikacji no i crysis z tego słynie z modyfikacji (modów do pobrania masz bez liku średnio na jeden mod który zawiera Singla zajmie ci 3-4H a jest ich dużo )
0 kudossilverkin   @   12:50, 25.06.2011
Czyli zmieniłeś zdanie na temat przydatności Crysis'a tylko jako benchmarka.

Może i TPP, ale co to za problem zrobić kamerę z oczu bohatera? Ile to roboty?
0 kudosSzajch   @   12:52, 25.06.2011
ale wyjasnijcie mi dalej. jesli idziecie takim tokiem rozumowania, ze prawie kazdy fps na pc to benchmark, to po co je wydaja na konsolach?
0 kudossilverkin   @   12:54, 25.06.2011
Cytat: Szajch
ale wyjasnijcie mi dalej. jesli idziecie takim tokiem rozumowania, ze prawie kazdy fps na pc to benchmark, to po co je wydaja na konsolach?

Nie wiem jak Fox, ale ja takim tokiem nie idę. W ogóle po co Fps'y na konsolach? Dumny
0 kudosSzajch   @   12:57, 25.06.2011
Cytat: silverkin
W ogóle po co Fps'y na konsolach? Dumny

zebym i ja w pare fpsow pogral.
0 kudosraziel91   @   13:10, 26.06.2011
Ja wychodzę z takie go założenia , że nie każdy FPT to Benchmark ale każdy z Twórców gier chce żeby jego dzieło wyznaczyło nowe standardy . Każda firma ocieka zajebistością kiedy kiedy okazuje się że ich nowatorski pomysł podniósł poprzeczkę w tym co zauważyłem ostatnio a mianowicie w wyścigu w którym fabuła i czas rozgrywki poszły w dal a wysunęła się na przód walka o leprze efekty graficzne .
0 kudosbat2008kam   @   14:06, 26.06.2011
No, nie każda firma ;)
Właściwie to co napisałeś, pasuje tylko do 3 firm:

Cryteka, DICE i Guerrilli ;)

Reszta woli raczej wydawać tytuły przeciętne graficznie, a nastawione na zysk (np. IW, Treyarch, Kaos). Inne firmy (np. People Can Fly) wolą wydawać gry, które będą rewolucyjne pod względem gameplayu.
0 kudosFox46   @   15:51, 26.06.2011
Cytat: Szajch
ale wyjasnijcie mi dalej. jesli idziecie takim tokiem rozumowania, ze prawie kazdy fps na pc to benchmark, to po co je wydaja na konsolach?


Crysis nie był na konsole zresztą jak ci wygląda Mafia II na Konsoli a jak na PC. Między High a Ultra High jest duża różnica.

Benchmarkami są tylko wybrane gry nie każda. I tu raziel91 ma racje, Batman Szczęśliwy też
benchmark to tylko i wyłącznie gra która podwyższa standardy tak jak kiedyś zrobi to FAR CRY,CRYSIS,MAFIAII,S.T.A.L.K.E.R,Metro 2033. Pod względem graficznym każda kolejna gra która te standardy posiada, już nim nie jest bo tak jak razjel91 tu powiedział oni stawiają już np: na fabułę i inne elementy gry. Zawsze ten No1 jest najważniejszy np: Crysis,Bad Company 1(bo dójka już takiego szału nie zrobiła jak jedynka oprócz tego że obsługiwała DX11 i wyszła na PC).

Dlatego takie gierki jak Crysis i Far Cry są słabo rozwinięte fabularnie zresztą Metro 2033 też super fabuły nie ma, Mafia II już inna bajka tam tylko wprowadzono dwa usprawnienia (Physx i APEX), I niektóre z tych gier świetnie się modują dzięki czemu możemy bez ustanie podziwiać ich piękno pod każdym względem. Najlepsze są mody do Far Cry i Crysisa Cool po prostu wymiatają. Konsole nigdy tego posiadać nie będą nawet gdyby któraś z tych gier (FAR CRY,CRYSIS) wyszła na konsole. To Konsole zawsze będą zostawały w tyle.
Dodaj Odpowiedź