Konsolowy Battlefield 3 brzydszy od PeCetowego

DICE wyjawiło główne różnice między konsolową i PeCetową wersją Battlefield 3. Blaszaki zazwyczaj są gorzej traktowane przez twórców, jednak w tym przypadku jest inaczej.

@ 20.06.2011, 13:30
Bartłomiej "B92" Koczenasz
Mam na imię Bartek urodziłem się w 1992 roku, stąd mój nick B92. Chodzę do III klasy liceum ogólnokształcącego o profilu matematyczno-informatyczno-fizycznym. Interesuję się sportem, głównie piłką nożną (Chelsea Londyn) oraz grami i sprzętem komputerowym. Słucham rocka, punk i muzyki "z radia", ulubiony zespół to Linkin Park. Jeśli chodzi o filmy to oglądam wszystko co dobre, moim ulubionym filmem jest Gladiator. Wcześniej byłem redaktorem naczelnym portalu GameRAR.pl i redaktorem Tawerny Gier.
pc, ps3, xbox 360


DICE wyjawiło główne różnice między konsolową i PeCetową wersją Battlefield 3. Blaszaki zazwyczaj są gorzej traktowane przez twórców, jednak w tym przypadku jest inaczej.

Rąbka tajemnicy na swoim Twitterze ujawnił Johan Andersson, architekt renderingu ze studia DICE. Pierwsza istotna różnica to fakt, iż konsolowy BF3 wyświetlać będzie maksymalnie 30 klatek na sekundę, a PeCetowa dwa razy więcej, czyli 60 klatek na sekundę.

"Na konsole zawsze robimy gry w 30 FPS, niemożliwe jest przystosowanie pojazdów, efektów, rozmiaru i postaci [do 60FPS - przyp.].

Konsolowy Battlefield 3 brzydszy od PeCetowego

Drugi wpis Anderssona mówi, że tytuł nie będzie dostępny na konsoli w rozdzielczości FullHD. Zamiast 1080p obraz będzie miał rozdzielczość 720p.

"99,9% gier na X360 i PS3 wyświetlana jest w rozdzielczości 720p. A wiele z nich - w tym Call of Duty: Modern Warfare 2 - obsługuje jeszcze mniejszą. Wyznajemy zasadę, że duże poziomy, spora liczba zawodników, dopracowane efekty, destrukcja, pojazdy oraz zróżnicowana rozgrywka są ważniejsze niż FullHD."

Co tu dużo mówić... dla mnie jest to kolejny przykład uciszający fanboyów konsol i dobitnie pokazuje on, że dzisiejsze konsole są znacznie słabsze od starego dobrego blaszaka. Mimo to gracze nie mają na co narzekać. Różnica między 720p, a 1080p na dobrym TV jest niezauważalna, a 30 FPS gwarantuje płynną rozgrywkę, co oznacza, że klatkowanie konsolowcom nie grozi.

Sprawdź także:
Battlefield 3

Battlefield 3

Premiera: 25 października 2011
PC, PS3, XBOX 360, WIIU

Battlefield 3 to kolejna odsłona jednego z najlepszych i najbardziej znanych cyklów FPS, dedykowanych przede wszystkim rozrywce wieloosobowej. Gra jest bezpośrednim seque...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudossilverkin   @   23:48, 20.06.2011
Lucas, na 640x480 mogę się założyć, że będę miał powyżej 100FPS'ów.
0 kudosLucas-AT   @   23:49, 20.06.2011
720p to nie 640x480, tylko 1280x720.
0 kudossilverkin   @   23:52, 20.06.2011
Oops, przepraszam pokićkało mi się i myślałem, że dyskutujecie o tym, że na 88xx słabo będzie hulać.
0 kudoshavoc707   @   00:09, 21.06.2011
Pokręcony
Cytat: Daerdin
Musisz się B przyzywaczaić, taki jest havoc ;] Jego racje są zawsze ponad wszystkimi i nie ma dyskusji.

Pokręcony A żebyś wiedział, ktoś musi być Defender Of The Faith Diabelski pomysł
Piec jest do grzania, konsola do grania Dumny
0 kudosB92   @   00:15, 21.06.2011
Lucas Crysis technicznie rewolucyjny był. Konsolowe exclusivy też rewolucyjne nie są. Pewnie padnie GoW, ale... GoW przecież na PC też wyszedł. Uśmiech
A te gry co wymieniłeś są po prostu dobre, tak samo jak exclusivy na konsolach. Dumny

Havoc... gratuluję stylu nie ma co... Naskoczyć na lukas94mos za to, że mu się BF nie podoba, na Silva za to, że stwierdza fakty związane z ewolucją grach na konsoli i na mnie, za to że napisałem newsa...
"Piec jest do grzania"... szkoda tylko, że to X360 potrafi podnieść temperaturę w pokoju Dumny
0 kudoshavoc707   @   00:21, 21.06.2011
Pokręcony a niby kto zrobił klocka? Małymiękki Bill od CO Rozbawiony
0 kudosFox46   @   00:32, 21.06.2011
Cytat: silverkin
Lucas, na 640x480 mogę się założyć, że będę miał powyżej 100FPS'ów.


Od tego zacznijmy że na takiej rozdzielczości nie uruchomisz żadnej gry nawet gdybyś podpoił monitor 15 cali to żadna gra ci nie ruszy już.

Odpal mi Gears of War na 15 cali monitorze przy docelowej rozdzielcie monitora czyli 800x600 nie odpalisz a tym bardziej już nawet takiego starego GTA IV nie odpalisz.
0 kudossilverkin   @   00:37, 21.06.2011
Wiele innych tytułów można uruchomić w takiej rozdzielczości. Podałeś kilka i się wymądrzasz Dumny .
0 kudosFox46   @   00:45, 21.06.2011
Cytat: silverkin
Wiele innych tytułów można uruchomić w takiej rozdzielczości. Podałeś kilka i się wymądrzasz Dumny .


Wiele to znaczy masz na myśli od 1993 do 2005 Szczęśliwy to tak masz rację

Ale od 2006 do teraz już nie uruchomisz żadnej takiej lepszej gry.
0 kudossilverkin   @   00:49, 21.06.2011
Far Cry 2. Graficznie trzyma wysoki poziom.
0 kudosAntares   @   01:44, 21.06.2011
Obiecywałem sobie nie komentować wpisów redakcyjnych pod kątem merytorycznym, ale forma i treść tego newsa przypomina klasyczną błystkę na trolle.

Cytat: Bartłomiej "B92" Koczenasz
Co tu dużo mówić... dla mnie jest to kolejny przykład uciszający fanboyów konsol i dobitnie pokazuje on, że dzisiejsze konsole są znacznie słabsze od starego dobrego blaszaka. Mimo to gracze nie mają na co narzekać. Różnica między 720p, a 1080p na dobrym TV jest niezauważalna, a 30 FPS gwarantuje płynną rozgrywkę, co oznacza, że klatkowanie konsolowcom nie grozi.


Powiem krótko:

1) Zabrzmiało to wszystko jak Kapitan Oczywisty - nikt nie neguje, że PC jest mocniejszy od konsol, bo to jasne od dawna. Mocniejszy nie znaczy lepszy

2) Polecam zajrzeć do listy gier 1998 roku. Wtedy to wyszedł "Unreal" który powalił wszystkich niesamowitą grafiką. Jednocześnie na PSX wydano kilka tytułów, które zmieniły historię gier wideo. Przez następne lata na konsoli Sony wychodziły świetne i grywalne tytuły, a na komputerach coraz lepiej wyglądające produkcje. Gdyby nie było jednych, lub drugich, dziś gry wideo mogłyby wyglądać zupełnie inaczej. Te dwa rynki muszą istnieć, to wina twórców gier, że zachciało im się je mieszać.

2) To slogan ale "nie liczy się grafika, tylko grywalność". Branża stoi w miejscu? To wina deweloperów, którzy zwietrzyli łatwą kasę w robieniu gier na jedno kopyto. Nie chce mi się tego tłumaczyć po raz kolejny, gdyż robiłem to wielokrotnie przy okazji swoich tekstów. Komputery z NASA i fotorealistyczna grafika nie zmienią tego, że "Call of Duty" będzie oskryptowane.

3) "Battlefield 3" na PC ma być bardziej rozbudowany względem konsolowego, więc po co te kąśliwe uwagi? Rozumiem, gdyby DICE oświadczyło, że gra będzie okrojona, by zrównać się z możliwościami sprzętowymi konsol, ale w zaistniałej sytuacji wyczuwam klasyczny trolling. Nie przystoi to redaktorowi serwisu pod żadnym względem, nawet jeśli jest to tylko news.

4) Najbardziej oryginalne i, moim skromnym zdaniem, najbardziej grywalne tytuły ostatnich lat ukazały się na konsole NDS i Nintendo Wii - obie reprezentują technologię rodem z kamienia łupanego w temacie oprawy AV gier. Jak widać, liczy się coś więcej.

Każdy ma prawo do swojego zdania, ale mimo wszystko, jako czytelnik nie chciałbym widywać na swoim ulubionym portalu treści pobudzających użytkowników do sporu. Jako redaktor/współpracownik mogę dać tylko radę, że tego typu zagrywki niepotrzebnie psują czasem atomosferę.

Wszystko powyższe napisałem z perspektywy osoby, która gra na wszystkim co ma klawisze. Przyznaję się, posiadam PS3/Wii/X360 (+ handheldy) i na nich głównie gram, ale w ciągu najbliższych trzech tygodni będę kupował nowego laptopa z myślą o nadrabianiu PCtowych zaległości. Gram we wszystko, odkąd byłem w stanie wdrapać się na krzesło stojące przed komputerem PC 386. Skoro odpowiada mi oprawa AV na konsolach to znaczy, że jestem fanbojem?
0 kudosLucas-AT   @   02:26, 21.06.2011
Cytat: B92
Konsolowe exclusivy też rewolucyjne nie są.

Mogę Ci podać kilka takich gier z całej historii odkąd tylko sięga moja pamięć. Choćby Gran Turismo 3 było małą rewolucją (pod względem graficznym), Driver (pierwszy sandbox samochodowy z prawdziwego zdarzenia) no i Gears of War, które owszem, w roku 2006 roku było przełomem technologicznym. Pamiętam doskonale zachwyty dziennikarzy nad grą. Podobnie byo jak na PC wyszedł far Cry czy Hal Life. No i oczywiście Crysis.

Cytat: B92
ale... GoW przecież na PC też wyszedł. Uśmiech

Rok później.

Sam Metal Gear Solid ile kiedyś namieszał. Naprawdę, takie licytowanie jest bez sensu.
0 kudosbat2008kam   @   08:52, 21.06.2011
Cytat: B92
Chłopaki ale przyznajcie jedno... to konsole ograniczają obecny rynek gier. Bo co jak co, ale od 2-3 lat nie było żadnej, rewolucyjnej technicznie gry.

To zależy... Rewolucji może nie było, ale ewolucja była jak najbardziej zauważalna - wymienione przeze mnie Red Dead Redemption, Uncharted 2, Metal Gear Solid 4... Ostatnie 2-3 lata... To tyczy się także PC. Ciesz się, że konsole trochę przyhamowują ten rynek, bo inaczej musiałbyś wymieniać podzespoły w PC co rok. A tak na 4-letnim PC nadal można grać w nowe tytuły. Słabość konsol uwydatnia się w końcówce ich życia - jakoś 2 lata temu nikt jeszcze nie gadał o tym, że mają mało pary.

Cytat: B92
Bat co do RDR to skąd pewność w jakiej rozdziałce jest tak na prawdę ta gra (ja nie wiem, nie grałem)? Sam widzisz co Andersson wyskrobał, wynika z tego, że MW2 jest w mniej niż 720p, czyli 576p. Jeżeli RDR to zwykłe 576p, co jak mówiłem na dobrym TV też wygląda dobrze, to nie jest to żaden wyczyn.

Rozdziałka rozdziałką, ale wykreowany świat (bez loadingów), tekstury, efekty dodatkowe, animacje i fizyka... To za dużo dla 5-letniego peceta. Jestem o tym święcie przekonany.

Cytat: B92
X360 ma 6 lat? Nie czasem 5? Uśmiech

W 2005 roku ukazał się w USA, do Polski zawędrował chyba w 2006.
0 kudosB92   @   12:46, 21.06.2011
Cytat: Fox46
Odpal mi Gears of War na 15 cali monitorze przy docelowej rozdzielcie monitora czyli 800x600 nie odpalisz a tym bardziej już nawet takiego starego GTA IV nie odpalisz.

Spoko, GoW na PC obsługuje tę rozdziałkę, GTA IV nie wiem, nie grałem. Dumny

Cytat: Antares
1) Zabrzmiało to wszystko jak Kapitan Oczywisty - nikt nie neguje, że PC jest mocniejszy od konsol, bo to jasne od dawna. Mocniejszy nie znaczy lepszy

O tym co lepsze nie ma co rozmawiać, bo każdy sprzęt ma swoje za i przeciw.
Mocniejsze nie znaczy lepsze, fakt, ale mocniejsze oznacza więcej możliwości. Puszcza oko

Cytat: Antares
2) Polecam zajrzeć do listy gier 1998 roku. Wtedy to wyszedł "Unreal" który powalił wszystkich niesamowitą grafiką. Jednocześnie na PSX wydano kilka tytułów, które zmieniły historię gier wideo. Przez następne lata na konsoli Sony wychodziły świetne i grywalne tytuły, a na komputerach coraz lepiej wyglądające produkcje. Gdyby nie było jednych, lub drugich, dziś gry wideo mogłyby wyglądać zupełnie inaczej. Te dwa rynki muszą istnieć, to wina twórców gier, że zachciało im się je mieszać.

Dla mnie Unreal nie był tylko grafiką, czego najlepszym dowodem jest fakt, że ponownie przeszedłem go jakieś 2 miesiące temu. Ta gra wciąż trzyma poziom i grafika też mnie jakoś mocno nie raziła, miała ten klimat.
Z PSX z tamtego okresu to najbardziej pamiętam Aliena, dobra gierka była Puszcza oko

Cytat: Antares
2) To slogan ale "nie liczy się grafika, tylko grywalność". Branża stoi w miejscu? To wina deweloperów, którzy zwietrzyli łatwą kasę w robieniu gier na jedno kopyto. Nie chce mi się tego tłumaczyć po raz kolejny, gdyż robiłem to wielokrotnie przy okazji swoich tekstów. Komputery z NASA i fotorealistyczna grafika nie zmienią tego, że "Call of Duty" będzie oskryptowane.

Tego tłumaczyć mi nie musisz. W tym roku przeszedłem w/w Unreala, do tego pierwszą Mafię i pierwszego StarCrafta i mimo wieku wszystkim tym grom w recenzji dam minimum 8,5 za klimat i grywalność, bo to te dwie rzeczy sprawiają, że do tych gier warto wrócić po tylu latach. Niejeden dzisiejszy tytuł może im tego pozazdrościć.
Wina deweloperów? Pół na pół. Rozmawiamy o rewolucji technologicznej, a tą ograniczają możliwości konsoli. Wina deweloperów polega na tym, że mogą to zrobić, ale wtedy musieliby się ograniczyć tylko do PC... a tego nie zrobią.

Cytat: Antares
3) "Battlefield 3" na PC ma być bardziej rozbudowany względem konsolowego, więc po co te kąśliwe uwagi? Rozumiem, gdyby DICE oświadczyło, że gra będzie okrojona, by zrównać się z możliwościami sprzętowymi konsol, ale w zaistniałej sytuacji wyczuwam klasyczny trolling. Nie przystoi to redaktorowi serwisu pod żadnym względem, nawet jeśli jest to tylko news.

Nie rozumiem w jakim sensie to jest trolling? Stwierdzenie faktu? Że obecne konsole technologicznie są już przestarzałe? To jest stwierdzenie faktu, który ostatnimi czasy staje się coraz bardziej wyraźni. W końcu z jakiego powodu Beyond Good & Evil 2 wyjdzie dopiero za kilka lat? Sami twórcy wprost powiedzieli, że konsola tego nie pociągnie.

Cytat: Antares
4) Najbardziej oryginalne i, moim skromnym zdaniem, najbardziej grywalne tytuły ostatnich lat ukazały się na konsole NDS i Nintendo Wii - obie reprezentują technologię rodem z kamienia łupanego w temacie oprawy AV gier. Jak widać, liczy się coś więcej.

Wiesz czemu? Bo są one po prostu inne. Puszcza oko Odchodzą całkowicie od tego co dzisiaj serwują nam wydawcy na innych konsolach. Ostatnio dobrym przykładem tego, że ludzie czekają na coś oryginalnego, "specyficznego" jest choćby Minecraft.

Cytat: Antares
Skoro odpowiada mi oprawa AV na konsolach to znaczy, że jestem fanbojem?

Bez przesady. Czegoś takiego nie napisałem i nigdy tak nie pomyślałem. Wszyscy wiemy co oznacza termin fanboy i ta uwaga była skierowana właśnie do nich.


Lucas to ja Ci powiem Rally Championship. Uśmiech Świetna gierka i graficznie w 2000 zmiatała wszystkie ścigałki. Uśmiech Grywalność też miała świetną. Uśmiech

Cytat: Bat
Ciesz się, że konsole trochę przyhamowują ten rynek, bo inaczej musiałbyś wymieniać podzespoły w PC co rok. A tak na 4-letnim PC nadal można grać w nowe tytuły. Słabość konsol uwydatnia się w końcówce ich życia - jakoś 2 lata temu nikt jeszcze nie gadał o tym, że mają mało pary.

Tu się zgodzę, jest to duży plus tego ograniczenia ale z drugiej strony... rewolucja w grach wiąże się z rewolucją w sprzęcie. Zobacz, że sprzęt od 2-3 lat wiele się nie zmienia. ATI Radeon HD4890, który ma coś koło 3 lat stoi na poziomie AMD Radeona HD6850. Fakt, w benchmarkach różnica jest, ale w grach różnica FPS jest niewielka, a wszystko wynika z tego, że grafika stoi w miejscu.

Cytat: Bat
Rozdziałka rozdziałką, ale wykreowany świat (bez loadingów), tekstury, efekty dodatkowe, animacje i fizyka... To za dużo dla 5-letniego peceta. Jestem o tym święcie przekonany.

To w sumie na sucho ciężko jest ocenić. Zależy od optymalizacji, ale tak na oko wydaje mi się, że by poszło. Puszcza oko

Cytat: Lucas
Naprawdę, takie licytowanie jest bez sensu.

Dokładnie, więc proponuję zakończyć to. Napisałem tylko, że dzisiejsze konsole ograniczają technologicznie gry, a tu wyszła licytacja o rewolucyjność w przeszłości. Puszcza oko
0 kudosPietek=)   @   10:54, 29.06.2011
Normalna sprawa ze na PC bedzie lepiej wygladac niz na konsolach Dumny Puszcza oko
...ale i tak na konsole kupie a nie na PC Dumny
Dodaj Odpowiedź