Pamiętaj jednak, iż w jednym momencie możesz przy pasie (albo na plecach) mieć tylko jeden miecz, jeden łuk, a na sobie jedną zbroję. W ferworze walki nie będziesz miał czasu na zmianę ekwipunku. Każdy wróg – czy to człowiek, zwierzę, czy Ork (Skoro w Myrtanie trwa wojna z nimi, to pojawienie się ich było jak najbardziej oczywiste. Co, gdzie i jak – odkryjesz sam. Powiadam ci, nie zawiedziesz się na przygodzie, w której ich spotkasz.) tak łatwo ci nie odstąpi. Jeśli weźmiesz nogi za pas i zaczniesz wiać, gdzie raki zimują, to licz się z tym, że jeszcze przez długi czas twój przeciwnik nie będzie taki skłonny odstąpić. Natomiast jeżeli opuszczenie placu przewidujesz tylko dla jednego zawodnika – pierwej naucz się walczyć. Z początkiem ciężko będzie ci nawet utrzymać w jednej dłoni miecz jednoręczny, ale spokojnie, nauczyciele i doświadczenie stworzy z ciebie dzielnego woja. Lepiej już na początku zdecyduj, czy będziesz chciał bezpośrednio walczyć, czy też razić wrogów za pomocą kusz i łuków. Nic także nie stoi na przeszkodzie, abyś strzelał z broni dystansowej, a ewentualne niedobitki kosił mieczem. Pamiętaj jednak, że każda kolejna lekcja we władaniu danym typem oręża to kolejne punkty umiejętności. W Koloni znajdziesz także mistrzów kradzieży, akrobatyki, czy łowiectwa – za drobną opłatą (jak wszyscy zresztą) będę oni skłonni przekazać ci tajniki swej wiedzy. I tak dla przykładu myśliwy nauczyć cię może oprawiać zwierzynę, usuwać kły i pazury. Jednak jedynym ich praktycznym zastosowaniem jest wymiana ich na błękitny kryształ – rudę. Nie myśl sobie, że popuścisz wodze fantazji i przyozdobisz tymi artefaktami swoją zbroję. Choć można kuć miecze (Wszystko po kolei! Kucie, hartowanie, ostrzenie – to wcale nie jest takie proste.), to nie dane będzie ci bawić się w stylistę. Z czasem twoje postępy zaczną się uwidaczniać – będziesz wręcz tańczył wśród ostrzy, skakał z ogromnych wysokości, a przeładowanie kuszy to dla ciebie ułamki sekund... Kuszące, prawda?
Nieodłącznym elementem chyba każdej fantastycznej krainy jest magia. Znalazło się miejsce dla niej i tutaj, jej ścieżka także stoi dla ciebie otworem. Wszelkie zaklęcia zapisane są na zwojach, niektóre są jednorazowego, a inne wielokrotnego użytku. Wszystkie można znaleźć, dostać, lub po prostu kupić, poszerzając swoje zbiory magicznej sztuki. Jednak nie każdy jest do użycia od razu. Będąc przyjętym do gildii jesteś dopiero w pierwszym kręgu wtajemniczenia. Długotrwała praktyka i zasługi przeniosą cię na kolejne, gdzie do twej dyspozycji będą – rzecz jasna – coraz potężniejsze moce. Mag w Górniczej Dolinie to niemal deus ex machina – potrafi zmienić się kretoszczura, przejść obok ich stada jakby był jednym z nich, a następnie spuścić im lanie deszczem meteorytów...
Spodobała ci się wizja Koloni, gdzie spędzisz resztę swoich dni? Będziesz przebiegał ją wzdłuż i wszerz, a twoje oczy będą cieszyły się cudownymi widokami. Mroczny las, górska twierdza, obóz na bagnach... Lokacje robię naprawdę świetne wrażenie i potęgują klimat bijący z każdej cechy Gothica. Będziesz szczęśliwy jak małe dziecko, kiedy po dramatycznej podróży nocą przez ciemny las ujrzysz wreszcie znajome twarze, Obóz w którym możesz spędzić resztę koszmarnej nocy i odpocząć... Ów cały nastrój popsuć może tajemnicza mgła, która sprawia, że miejscami góry, wysokie drzewa i mury pojawiają się jakby znienacka, ale można się do tego przyzwyczaić.
Także muzyka potęguje świetny już klimat. Zmienia się w zależności od tego, co dzieje się na ekranie, a także od tego, gdzie aktualnie się znajdujesz. Tajemnicza i dzika w podziemiach, spokojna i kojąca ucho przy bezpiecznych obozowych murach.
Cóż więcej powiem... Czeka cię ogromna, intrygująca i fascynująca przygoda, w której zanurzysz się po czubek włosa w nosie. I nie będziesz żałował godzin spędzonych w Górniczej Dolinie. Nie pożałujesz także, kiedy ponownie przeniesiesz się w czasie i znów jako słaby młokos będziesz chciał wyrosnąć na wspaniałego bohatera, żywą legendę...
Świetna |
Grafika: |
Świetny |
Dźwięk: |
Genialna |
Grywalność: |
Świetne |
Pomysł i założenia: |
Genialna |
Interakcja i fizyka: |
Słowo na koniec: |
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler