Gothic (PC)

ObserwujMam (1411)Gram (367)Ukończone (720)Kupię (23)

Gothic (PC) - recenzja gry


@ 28.12.2006, 00:00
"Hawk"

Wielki władca Myrtany – król Rhobar II – napotkał ogromny kryzys na swych ziemiach. Najeżdżane przez hordy Orków, były plądrowane i grabione, a dzielni obrońcy padali pod ciężkimi orczymi toporzyskami.

Wielki władca Myrtany – król Rhobar II – napotkał ogromny kryzys na swych ziemiach. Najeżdżane przez hordy Orków, były plądrowane i grabione, a dzielni obrońcy padali pod ciężkimi orczymi toporzyskami. Straszliwe straty zmusiły króla do konieczności całkowitej inwestycji wszystkich dostępnych środków w zbrojenia. Uderzenia kowalskich młotów w kuźniach nie cichły ani przez dzień, ani przez noc, a rozgrzane ostrza nie stygły choćby na chwilę. Rhobbar zażądał jednak jeszcze większej mobilizacji wśród ludu, zwłaszcza tego, który dnie i noce spędzał w kopalniach wydobywających magiczną rudę. Był to bowiem surowiec pozwalający na wykuwanie mieczy o nadzwyczajnej wytrzymałości i sile, bardzo ważne więc były jego jak największe dostawy. W całej Myrtanie istniało tylko jedno miejsce, gdzie nie brakowało złóż tego jakże cennego tworu – Kolonia Khorinis. To tutaj zsyłano wszystkich, którzy dopuścili się choćby w minimalnym stopniu złamania prawa w królestwie. Bandyci i oprychy przymusowo pracowali nad wydobywaniem magicznej rudy nieustannie. Król świadom był sposobności buntu w Khorinis. Zwołał więc dwunastu magów – sześciu z kręgu ognia i sześciu z kręgu wody – którzy połączonymi mocami utworzyli nad Kolonią kopułę mającą uniemożliwić ucieczkę skazańcom. Jednak coś poszło nie tak. Pole magiczne pochłonęło znacznie większą połać terenu niż przypuszczano, a w tym także pobliski fort oraz samych magów. Na konsekwencje nie trzeba było czekać długo – powszechny bunt doprowadził do bardzo szybkiego opanowania warowni i stracenia stróżów porządku. Magowie zaś mogli okazać się przydatni, oszczędzono ich zatem. Rhobar II nie miał wyjścia – musiał zgodzić się na warunki podyktowane przez więźniów – co miesiąc dostawali oni, co tylko chcieli, w zamian za kontynuowanie wydobycia rudy. Poprzez uzyskane tym sposobem środki zdołano połatać nieco gród i urządzić godną władcy siedzibę. Owym władcą został człowiek imieniem Gomez. Przestępca, jak każdy w Górniczej Dolinie.

Gothic (PC)

Oto historia w której przyjdzie ci uczestniczyć. Wcielisz się w jednego z tych, którym dane jest resztę życia spędzić pod magiczną Barierą. Stanąwszy na wysokim klifie, zostaje ci odczytany wyrok… i wręczony list. Jako królewski posłannik masz dostarczyć go zapieczętowanym do przywódcy magów ognia. Chwilę później leżysz już twarzą w błocie, poza – można by rzec – cywilizowanym światem. Bariera jest jednokierunkowa i żadna żywa istota nie może przekroczyć jej stąd, z Górniczej Doliny. Nowy rozdział w twoim życiu zaczyna się niezbyt ciekawie. Nie ma co się dziwić, bowiem żyją tu same oprychy i bandziory, którym z pewnością nie widzi się taki żywot. Na szczęście wśród całej tej ciżby znajdzie się i ktoś, kto skory jest do pomocy. Fartem można nazwać to, iż jeden z takowych był w pobliżu. Widać, że to człowiek poważany i szanowany – odziany w szkarłatną zbroję, z mieczem u pasa i łukiem przewieszonym przez plecy, o wdzięcznym imieniu Diego. Zaczynasz z nim rozmowę… Nie jest to jednak jedynie cut-scenka, czy też okienko na cały ekran, gdzie przeczytać można pierwsze zdania scenariusza. Nie. Gothic bowiem jest grą cRPG, w której prawdziwie jest sposobność wcielić się w alter ego, którym nie tylko kierujesz, ale także prowadzisz rozmowy z NPC! Faktem jest, iż do twej dyspozycji oddano tylko kilka zdań do wyboru, ale w zupełności to wystarcza, by jeszcze bardziej wejść w świat produkcji Pirania Bytes. Mało tego – to jak przeprowadzisz rozmowę zdecyduje o relacjach między twym rozmówcą, a nawet więcej – w mniejszym, lub większym stopniu wpłynie na twoją przyszłość podczas przygody w Kolonii! Dla przykładu od ciebie zależy decyzja, komu powiesz, albo i nie, o swym królewskim posłannictwie i jakie będą tego konsekwencje. Możesz szukać pomocników do wykonania tego zadania albo też spróbować się uporać z nim w pojedynkę, ale za to zachowując większe bezpieczeństwo... W Górniczej Dolinie jednak żadne zadanie nie będzie łatwe i bezpieczne. Zwłaszcza na początku twej przygody, kiedy jesteś tutaj po prostu zwykłym śmieciem.


Screeny z Gothic (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudoslogan33   @   22:13, 27.11.2009
Gra po mimo swoich lat jest nadal świetna
0 kudosDaerdin   @   22:54, 27.11.2009
Ty chyba w każdą grę grałeś co? Masz tak "dużo" do napisania o grze w każdym temacie.

Gothic to świetna gra. Bardzo dobra fabuła i klimat. Miło spędza się przy niej czas. Szkoda tylko, że z części na część było coraz gorzej...
0 kudosloko24213   @   13:41, 13.03.2010
no gothica to chyba każdy zna Szczęśliwy
klasyka
0 kudosSzYmOnNh   @   13:36, 30.07.2010
Seria Gothic jest obowiąskową pozycją dla fanów eRPeGów. W tej grze niczego nie zabraknie ! Gorąco polecam ! Szczęśliwy
0 kudossebastos   @   11:45, 05.08.2010
Cóż więcej mówić. Dobry pożeracz czasu. Dumny
0 kudosjeczko   @   19:04, 15.02.2011
gierka w deche mój pierwszy tytuł RPG
0 kudosLehita   @   19:38, 15.02.2011
Fajnie by było gdy by wydali nową odsłonę tej gry . Grafika już" trąca myszką"a i sterowani "Bezim" nie jest takie do jakiego się już przyzwyczaiłem Smutny w nowszych odsłonach tej kultowej sagi. Może kiedyś się ktoś pokusi i wznowi wydanie pierwowzoru w nowej szacie graficznej Uśmiech
0 kudossebogothic   @   12:02, 18.02.2011
Mi tam grafika nie przeszkadza. Wręcz przeciwnie, szata graficzna ma wpływ na klimat tej wspaniałej gry. Gdyby grafika została zmieniona, nie wiem czy nie zostałaby zatracona magia świata Gothic. Zresztą nie jest taka zła. Zbroje i broń są całkiem ciekawie zaprojektowane, bariera pięknie się mieni, efekty czarów niesamowicie wyglądają, animacje są bardzo dobre (zachowania NPC to po prostu mistrzostwo), oczywiście jak na 2001 rok. Takie animacje jak podrzucanie jabłka przez jakąś postać, naprawianie chaty, czy wykuwanie broni sprawia, że świat wydaje się jeszcze prawdziwszy. Najgorzej wykonana animacja to animacja chodu naszego bohatera - jednak jest ona rzadko używana. Animacja chodu NPC jest także dopracowana: magowie chodzą ostrożnie z dłoniami w rękawach, kopacze chodzą z opuszczonymi głowami...
Chociaż prawdą jest, że młodszych graczy wychowanych w dobie Crysisa i Mass Effect grafika w Gothicu może odrzucić, że nawet nie spróbują w niego zagrać. Cieszę się, że wychowałem się w innych czasach i zanim spojrzę na grę zawsze daję szansę, bo grafika nie jest najważniejsza.
Oczywiście ktoś mógłby spróbować zrobić remake Sagi Gothic (jeśli ktoś miałby to zrobić to tylko Piranha Bytes) dodając także nowe questy i niedokończone pomysły (choćby Obóz Bandytów - niedaleko Starego Obozu, widać, że były questy, albo miały być z nim związane). Gothic to naprawdę magiczna gra i co najważniejsze wcale nie zapowiadała się jako hit. Dopiero kiedy wydano dodatek do "dwójki" - Noc Kruka, zaczęto w minusach jeszcze niedawno dostrzeganych, dostrzegać plusy.
Muzyka, świat, fabuła i polski dubbing - to wszystko sprawia, że gra ma tak niesamowity klimat, który sprawia, że cały czas chce się wracać do tej gry. Jest bardzo mało gier, które chce się kończyć wielokrotnie, chociaż gra ma tylko jedno zakończenie. Ja sam Sagę Gothic przeszedłem ponad 10 razy i wiem, że jeszcze do tych gier wrócę wielokrotnie. Gothic to mistrzostwo, szkoda trochę, że jest doceniana tylko w Europie i jeśli ktoś wspomina kultowe erpegi w pierwszej kolejności pojawiają się gry z serii Baldur's Gate, Icewind Dale i Planescape: Torment. Obok nich powinna znaleźć się Saga Gothic.
Oczywiście ode mnie 10/10.
Co do recenzji to bardzo dobra i dość ciekawie opisująca elementy gry. Występują literówki, ale kto by na to patrzył xD. Zdarzają się też błędy dotyczące fabuły. Na początku wszyscy magowie byli magami ognia. Dopiero po utworzeniu bariery, w wyniku kłótni Saturasa i Corristo, połowa magów, a także kilkoro ludzi odeszli tworząc Nowy Obóz, a magowie stali się Magami Wody. Przed założeniem Obozu Bractwa nie znano bagiennego ziela, a magiczna ruda nie utraciła swej mocy po utworzeniu bariery. W Górniczej Dolinie nie znano po prostu metody jej wytapiania tak aby nie traciła swej magicznej mocy, dlatego na miejscu wytapiano tylko część urobku a resztę transportowano na kontynent, gdzie takie metody znano.
0 kudosLehita   @   13:32, 18.02.2011
Gdy by jedynka miała grafikę dwójki to bym nie narzekał . A nic nie mogę zarzucić drugiej odsłonie gry w raz z dodatkiem Uśmiech A klimat jak dla mnie pozostał Uśmiech
Dodaj Odpowiedź