Gothic (PC)

ObserwujMam (1411)Gram (367)Ukończone (720)Kupię (23)

Gothic (PC) - recenzja gry


@ 28.12.2006, 00:00
"Hawk"



Zaczyna ci się tu podobać? Szukasz może przyjaciół? Z pewnością. Nie pozostaje ci nic innego jak pospacerować między domostwami. Tutejsi szybko wyłapują nowych i czasami mają ci coś ciekawego do przekazania. A to cenne wskazówki, a to wskażą ci drogę do ważnej persony, wymienią plotki, ale przede wszystkim – chętnie spożytkują twoje siły i twój wielki zapał do stania się mocarzem na cele własne. Najprościej mówiąc – będziesz mógł czasami wypełniać różne questy dla różnych osób o różnej wadze i różnym stopniu niebezpieczeństwa. Przekazywanie informacji, szukanie składników do zupki, zanoszenie pieniędzy („Nie boisz się, że mogę po prostu zabrać te pieniądze i uciec z nimi? Nie, bo wiem, że jeśli to zrobisz to i tak cię znajdę i spuszczę ci lanie.” Czy jakoś tak...) i tego typu podobne zabawy. Brakuje ci czegoś? Nie? A powinno, bowiem właściwie nikt na początku twego pobytu nie będzie chciał, abyś wybił bandę wilków/kaczek/szczurów, która swoją obecnością kogoś irytuje. Powód jest chyba oczywisty – zwykli ludzie nie mają tu żadnych rezydencji, pałaców, hektarów pola, o które mieliby się troszczyć. A ty jesteś jednym z nich. Nie spodziewaj się także jakiś legendarnych przedmiotów za wykonane zadanie. Co najwyżej kucharz może ci za darmo każdego dnia dawać porcję swego specjału albo nieco pieniędzy...

Gothic (PC)

Ową walutą w Górniczej Dolinie są bryłki rudy. Jak może pamiętasz z pierwszych zdań historii – jest to doskonały twór pozwalający na kucie niemal niezniszczalnych mieczy. Niestety, nie będziesz miał takiej możliwości, bowiem wraz z powstaniem Bariery, ruda straciła swą magiczną moc. Jednak dalej pozostaje ona bardzo cenna jako środek płatniczy. U handlarzy można właściwie sprzedać wszystko, ale z kupnem czasami mogą być problemy związane z normalnym brakiem danego towaru. Opchać można dosłownie każdą rzecz – od kubków, świeczników poprzez miecze, łuki, strzały na żywności i eliksirach kończąc. I u wszystkich – w ekwipunku podana jest wartość każdego towaru (przeliczona na bryłki rudy), która jest niezmienna. Nigdzie. Oznacza to po prostu tyle, iż każdy, z kim możesz bawić się w handel, kupi od ciebie wszystko co mu wepchniesz po tej samej cenie, jak u innych. Poza takim ułatwieniem, twórcy nie zadbali także o określoną pojemność naszego ekwipunku. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby biegać, pływać, skakać, walczyć w normalnym tempie, kiedy w bezdennym plecaku walają się najrozmaitsze graty: 200 mieczy, drugie tyle zbroi, pięciokrotność tejże liczby to łuki, a dziesięć razy (albo i czterdzieści) więcej masz zwojów z zaklęciami... To nieco zbyt duże ułatwienie, ale skoro dają, to wypada z tego skwapliwie skorzystać...



Screeny z Gothic (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudoslogan33   @   22:13, 27.11.2009
Gra po mimo swoich lat jest nadal świetna
0 kudosDaerdin   @   22:54, 27.11.2009
Ty chyba w każdą grę grałeś co? Masz tak "dużo" do napisania o grze w każdym temacie.

Gothic to świetna gra. Bardzo dobra fabuła i klimat. Miło spędza się przy niej czas. Szkoda tylko, że z części na część było coraz gorzej...
0 kudosloko24213   @   13:41, 13.03.2010
no gothica to chyba każdy zna Szczęśliwy
klasyka
0 kudosSzYmOnNh   @   13:36, 30.07.2010
Seria Gothic jest obowiąskową pozycją dla fanów eRPeGów. W tej grze niczego nie zabraknie ! Gorąco polecam ! Szczęśliwy
0 kudossebastos   @   11:45, 05.08.2010
Cóż więcej mówić. Dobry pożeracz czasu. Dumny
0 kudosjeczko   @   19:04, 15.02.2011
gierka w deche mój pierwszy tytuł RPG
0 kudosLehita   @   19:38, 15.02.2011
Fajnie by było gdy by wydali nową odsłonę tej gry . Grafika już" trąca myszką"a i sterowani "Bezim" nie jest takie do jakiego się już przyzwyczaiłem Smutny w nowszych odsłonach tej kultowej sagi. Może kiedyś się ktoś pokusi i wznowi wydanie pierwowzoru w nowej szacie graficznej Uśmiech
0 kudossebogothic   @   12:02, 18.02.2011
Mi tam grafika nie przeszkadza. Wręcz przeciwnie, szata graficzna ma wpływ na klimat tej wspaniałej gry. Gdyby grafika została zmieniona, nie wiem czy nie zostałaby zatracona magia świata Gothic. Zresztą nie jest taka zła. Zbroje i broń są całkiem ciekawie zaprojektowane, bariera pięknie się mieni, efekty czarów niesamowicie wyglądają, animacje są bardzo dobre (zachowania NPC to po prostu mistrzostwo), oczywiście jak na 2001 rok. Takie animacje jak podrzucanie jabłka przez jakąś postać, naprawianie chaty, czy wykuwanie broni sprawia, że świat wydaje się jeszcze prawdziwszy. Najgorzej wykonana animacja to animacja chodu naszego bohatera - jednak jest ona rzadko używana. Animacja chodu NPC jest także dopracowana: magowie chodzą ostrożnie z dłoniami w rękawach, kopacze chodzą z opuszczonymi głowami...
Chociaż prawdą jest, że młodszych graczy wychowanych w dobie Crysisa i Mass Effect grafika w Gothicu może odrzucić, że nawet nie spróbują w niego zagrać. Cieszę się, że wychowałem się w innych czasach i zanim spojrzę na grę zawsze daję szansę, bo grafika nie jest najważniejsza.
Oczywiście ktoś mógłby spróbować zrobić remake Sagi Gothic (jeśli ktoś miałby to zrobić to tylko Piranha Bytes) dodając także nowe questy i niedokończone pomysły (choćby Obóz Bandytów - niedaleko Starego Obozu, widać, że były questy, albo miały być z nim związane). Gothic to naprawdę magiczna gra i co najważniejsze wcale nie zapowiadała się jako hit. Dopiero kiedy wydano dodatek do "dwójki" - Noc Kruka, zaczęto w minusach jeszcze niedawno dostrzeganych, dostrzegać plusy.
Muzyka, świat, fabuła i polski dubbing - to wszystko sprawia, że gra ma tak niesamowity klimat, który sprawia, że cały czas chce się wracać do tej gry. Jest bardzo mało gier, które chce się kończyć wielokrotnie, chociaż gra ma tylko jedno zakończenie. Ja sam Sagę Gothic przeszedłem ponad 10 razy i wiem, że jeszcze do tych gier wrócę wielokrotnie. Gothic to mistrzostwo, szkoda trochę, że jest doceniana tylko w Europie i jeśli ktoś wspomina kultowe erpegi w pierwszej kolejności pojawiają się gry z serii Baldur's Gate, Icewind Dale i Planescape: Torment. Obok nich powinna znaleźć się Saga Gothic.
Oczywiście ode mnie 10/10.
Co do recenzji to bardzo dobra i dość ciekawie opisująca elementy gry. Występują literówki, ale kto by na to patrzył xD. Zdarzają się też błędy dotyczące fabuły. Na początku wszyscy magowie byli magami ognia. Dopiero po utworzeniu bariery, w wyniku kłótni Saturasa i Corristo, połowa magów, a także kilkoro ludzi odeszli tworząc Nowy Obóz, a magowie stali się Magami Wody. Przed założeniem Obozu Bractwa nie znano bagiennego ziela, a magiczna ruda nie utraciła swej mocy po utworzeniu bariery. W Górniczej Dolinie nie znano po prostu metody jej wytapiania tak aby nie traciła swej magicznej mocy, dlatego na miejscu wytapiano tylko część urobku a resztę transportowano na kontynent, gdzie takie metody znano.
0 kudosLehita   @   13:32, 18.02.2011
Gdy by jedynka miała grafikę dwójki to bym nie narzekał . A nic nie mogę zarzucić drugiej odsłonie gry w raz z dodatkiem Uśmiech A klimat jak dla mnie pozostał Uśmiech
Dodaj Odpowiedź