Jeśli chodzi o samą walkę, jest ona nieco szybsza niż w przypadku Dark Souls, ale jednocześnie wolniejsza niż w Sekiro: Shadows Die Twice. Powiedziałbym, że najbardziej przypomina to, co znamy z Bloodborne. Nie polegamy przede wszystkim na blokach (jak w Dark Souls), ani na unikach (Bloodborne), ani też na parrowaniu (co było charakterystyczne dla Sekiro). Mamy mieszankę wszystkich tych produkcji, co mi osobiście bardzo odpowiada. Głównie ze względu na to, że możemy wybrać sposób toczenia pojedynków. Nic nie jest na nas wymuszane, choć warto pamiętać, że nadal istotną rolę odgrywa nauka. Nie da się tu odnosić sukcesów tak po prostu. Nawet zwykli przeciwnicy potrafią nam skopać tyłek, jeśli podejdziemy do nich lekceważąco.
From Software nigdy nie słynęło z jakiś szczególnie zaawansowanych silników graficznych, a w rezultacie oprawa wizualna ich gier była przeważnie taka sobie. Nie najgorsza, ale też nie najlepsza. Artystycznie unikatowa, ale technologicznie wymagająca dopracowania. W przypadku Elden Ring mamy do czynienia z czymś podobnym. Gra wygląda nieźle, bo stylistycznie jest naprawdę świetnie zrobiona, działa też bardzo płynnie na PlayStation 5, ale nie ma mowy o jakiś zaawansowanych efektach specjalnych, ostrych jak brzytwa teksturach czy modelach postaci, których mimika twarzy powala na kolana. Cudów nie ma, ale patrzy się na to wszystko naprawdę dobrze i w zasadzie nie sposób na cokolwiek narzekać.
Udźwiękowienie można scharakteryzować w taki sam sposób. Jest ogólnie bardzo dobrze, na światowym poziomie, ale też nie jest to nic niespotykanego. Efekty specjalne są w porządku, dialogi charakterystyczne dla From Software, a muzyka pompatyczna i pełna utworów symfonicznych. Także w tym przypadku można powiedzieć – standard dla From Software. Nikt chyba jednak nie spodziewa się czegoś innego, prawda?
Elden Ring, choć długo było owiane tajemnicą, jest dokładnie takie, jak być powinno. To kolejna gra From Software, czyli wymagająca, intrygująca i niebywale satysfakcjonująca. Jeśli bawiliście się wyśmienicie w przypadku poprzednich produkcji z gatunku soulslike, jestem przekonany, że i tym razem wirtualny świat bez reszty Was wciągnie. Dajcie mu się też porwać, jeśli jeszcze nie mieliście okazji w nic podobnego zagrać. Jest spora szansa na to, że zostaniecie natychmiastowymi fanami. Łatwo nie jest, ale satysfakcja jest wprost proporcjonalna do wyzwania!
Świetna |
Grafika: Artystycznie jest wyśmienicie, ale technologicznie nadal nie sposób cokolwiek tu wychwalać. Z drugiej strony, nikt technicznego arcydzieła chyba nie oczekiwał. |
Dobry |
Dźwięk: Jest w porządku. Nic niesamowitego, ale też nic spapranego nie znalazłem. |
Genialna |
Grywalność: W Elden Ring można grać miesiącami, a nawet latami. Ilość zawartości jest przytłaczająca. |
Świetne |
Pomysł i założenia: Połączenie najlepszych elementów z poprzednich gier From Software wyszło projektowi na dobre. Przy okazji całość uzupełniono o sporo nowych rozwiązań. |
Świetna |
Interakcja i fizyka: Walka, jak zwykle, jest wymagająca i niebywale satysfakcjonująca. |
Słowo na koniec: Elden Ring to jedna z najlepszych gier RPG ostatnich lat. Pamiętajcie tylko, że nie jest to projekt dla każdego, bo poziom trudności jest tu mocno wyśrubowany! |
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler