Deus Ex: Rozłam Ludzkości (PC)

ObserwujMam (40)Gram (7)Ukończone (19)Kupię (13)

Deus Ex: Rozłam Ludzkości (PC) - recenzja gry


@ 19.08.2016, 15:00

Eidos Montreal nie postanowiło opłacać opiekunki, która prowadziłaby nas za rękę. Gra nie narzuca odgórnych schematów w kwestii przechodzenia misji głównych oraz podejmowania zadań opcjonalnych. Zachowany został balans, bo nagradzani jesteśmy za każdą aktywność i to czy zdecydujemy się na frontalny atak czy przy pomocy maskowania przemkniemy za plecami strażnika, zależy tylko od naszych preferencji. Wielokrotnie obchodziłem się ze smakiem, kiedy krótsza droga do celu stała za zablokowanymi drzwiami, a ja nie posiadałem wystarczających umiejętności hakerskich do złamania zabezpieczeń i nieusatysfakcjonowany musiałem szukać innego rozwiązania.

Rdzeń rozgrywki nie uległ niepotrzebnej zmianie. Większość głównych misji wciąż polega na dowolnym przedzieraniu się przez szyki wroga i dotarciu do celu. Jednak dzięki fabularnemu kontekstowi każdego zadania, zróżnicowanemu poziomowi trudności oraz projektowi lokacji nie odczuwamy ani nudy, ani powtarzalności. Problemem są natomiast wspomniane misje poboczne - jest ich raptem kilka. Nadrabiają za to złożonością i pomysłem. Niekiedy są bardzo mocno powiązane z postacią Adama Jensena, więc traktowałem je na równi z questami podstawowymi.

Jeśli chodzi o lokacje, nabrały one rozmachu i przede wszystkim wielkości. Widoczny jest technologiczny przeskok względem Buntu Ludzkości. Zapomnijcie o stałym wypatrywaniu przejść wentylacyjnych w przemierzanych miejscówkach. Nie raz, nie dwa, wykorzystacie usługi pobliskiego podciągnika, aby dostać się na dach, a potem ukradkiem przedostać się na strzeżony teren. Producenci rozsiali po całej mapie tysiące znajdziek. Od palmtopów z wpisami uzupełniającymi fabułę i kodami dostępu do urządzeń, po wypasione rodzaje broni i amunicję ukrytą w szafkach.

W wyniku pewnych fabularnych perturbacji wszczepy Jensena zostały przywrócone do ustawień fabrycznych, ale jednocześnie Adam przebudził w sobie nowe możliwości. Musicie zadowolić się szczątkowymi informacjami na ten temat, bo omawiany wątek jest jednym z najciekawszych w całej grze i szkoda byłoby coś spalić. Dlatego oprócz dobrze znanego maskowania, czy zwiększonej siły mechanicznych mięśni, arsenał gadżetów przywitał kolejne zabawki. Bez względu na preferowany styl zabawy, odnajdziecie w nich coś dla siebie. Zdradzę tylko, że pojawiła się możliwość zdalnego hackowania. Wszystko jest oczywiście opcjonalne, nie musicie ich aktywować jeśli nie chcecie.


Screeny z Deus Ex: Rozłam Ludzkości (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosJackieR3   @   17:08, 19.08.2016
Cytat: IgI123
Niestety Bunt Ludzkości jakoś mnie do siebie mega nie przekonał. Ot, dobra gierka.

No też miałem takie odczucia.Niby dobra ale do Jedynki jednak nie dorasta.I nawet się w fabule pogubiłem trochę bo mnie to nie wciągało.
0 kudoslopas   @   19:12, 19.08.2016
Czyli nie do końca jesteście zadowoleni? Bo tak mnie kusi ta gierka ale sam nie wiem, w jedynkę pamiętam grałem ale to kiedy to było Szczęśliwy
0 kudosMaterdea   @   19:37, 19.08.2016
Cytat: JackieR3
No też miałem takie odczucia.Niby dobra ale do Jedynki jednak nie dorasta.I nawet się w fabule pogubiłem trochę bo mnie to nie wciągało.
Cóż, ciężko porównywać oryginalnego Deus Eksa z Buntem Ludzkości z 2011 roku. I zestawianie ich obok siebie jest nieco nie na miejscu.
1 kudoskobbold   @   19:44, 19.08.2016


Obrazek


Cytat: lopas

Czyli nie do końca jesteście zadowoleni? Bo tak mnie kusi ta gierka ale sam nie wiem, w jedynkę pamiętam grałem ale to kiedy to było Szczęśliwy
Bunt Ludzkości możesz już mieć za 15-20zł a warto dać jej szansę i samemu sie przekonać jak ta gra jest dobra.
0 kudosBeny1234   @   19:53, 19.08.2016
Gra ciekawa pewnie zagram choć Bunt ludzkości szybko mnie znudził. Może też poprawią optymalizację bo na ultra jest podobno o połowę mniej klatek niż na wysokich a różnica grafiki niewielka
0 kudosDirian   @   20:04, 19.08.2016
Cytat: Beny1234
na ultra jest podobno o połowę mniej klatek niż na wysokich a różnica grafiki niewielka
Czyli jak w prawie każdej grze Dumny
0 kudosFox46   @   23:14, 19.08.2016
najbardziej wkurza fakt że wycieli zawartość z gry, i narobili DLC, ciekawe ile ich w ogóle będzie. Ja mam wersję bez Season Passa a drugi raz gry nie kupię.
0 kudossebogothic   @   08:00, 20.08.2016
E tam. Recka na GOLu ostudziła mój zapał. Miało być wspaniale, a wyszło co najwyżej na podobnym poziomie do Human Revolution. Podobno gdzieś twórcy powycinali zawartość a zakończenie jest tak nagłe, iż bardzo możliwe, że wyjdą jeszcze dodatki albo jakieś DLC. Chciałem kupować jeszcze w tym roku, ale spokojnie sobie poczekam na edycję GOTY czy coś w tym stylu.
1 kudosJackieR3   @   10:09, 20.08.2016
Cytat: Materdea
I zestawianie ich obok siebie jest nieco nie na miejscu.

No jak nie jak tak. Zdziwiony Tytuł jakby podobny . Zdziwiony Więc mam prawo i jak będziesz mi je odbierać to powołam się na Trybunał Konstytucyjny i KOSDE założę { Komitet Obrony Starego Deus Exa }
0 kudosTheCerbis   @   13:32, 20.08.2016
20 godzin? Mi Bunt Ludzkości (zwykła wersja, bez dodatku) zajął dwa razy tyle, więc sądzę iż ta część była przechodzona trochę po łebkach, bo nie sądzę aby była krótsza. Uśmiech
0 kudosTheCerbis   @   13:52, 20.08.2016
To jestem zawiedziony trochę. Ponowne przejście Human Revolution, tym razem w wersji Director's Cut, zajmie mi pewnie z 50 godzin, więc Rozłam Ludzkości trwa przynajmniej dwa razy krócej? Szkoda.
0 kudossebogothic   @   16:03, 20.08.2016
Cytat: Klocu
Skoro Twój zapał został ostudzony to naprawdę nie wiem czego oczekiwałeś. Sam stwierdzasz, że Rozłam Ludzkości wyszedł najprawdopodobniej na poziomie porównywalnym do Buntu Ludzkości - to w moim mniemaniu świetnie, bo hype był ogromny.

Oczekiwałem gry takiej jaką zapowiadano: lepszej w każdym aspekcie od poprzednika. A dostaliśmy "zaledwie" grę na tym samym poziomie ze słabszą fabułą. Po pierwszych zapowiedziach spodziewałem się, że Praga będzie tylko jednym z miast, a okazuje się, iż toczy się w niej większość akcji gry. No i jak już wspomniałem niepokoi fakt, iż część gry mogła zostać wycięta na poczet przyszłych DLC dostępnych w season passie. Można odnieść wrażenie jakby twórcy z jednej dużej gry na 60h postanowili zrobić trzy mniejsze na 20h. Bardzo możliwe, że kolejna część wyjdzie już za rok albo za dwa lata. Niesmak budzi podrasowywanie oprawy graficznej na przedpremierowych gameplayach i na screenach. Nie lubię takich praktyk.
0 kudosTheCerbis   @   17:14, 20.08.2016
Cytat: sebogothic
A dostaliśmy "zaledwie" grę na tym samym poziomie ze słabszą fabułą
oraz zdecydowanie krótszym gameplayem.
Cytat: sebogothic
Niesmak budzi podrasowywanie oprawy graficznej na przedpremierowych gameplayach i na screenach. Nie lubię takich praktyk.
Ano, pisałem już o tym przy okazji jakiegoś newsa, ale niektórzy nie wierzyli.
0 kudoskobbold   @   19:01, 20.08.2016
Cytat: sebogothic
Niesmak budzi podrasowywanie oprawy graficznej na przedpremierowych gameplayach i na screenach. Nie lubię takich praktyk.

Niestety jest to kolejny trend jaki utrwala się w branży. Tylko po co? Jak dla mnie jest to strzał w stopę przez kolano. O ile ja tak czy inaczej grę kupię bo akurat grafika jest dla mnie sprawa drugorzędną to takie zagrywki mogą zniechęcić tych niezdecydowanych. Opłacalne to by było tylko jeśli miało by to przełożenie na zwiększoną ilość zamówień przedpremierowych.
0 kudoskobbold   @   20:24, 20.08.2016
Cytat: Klocu
Po prostu grają, a decyzje o zakupie produktu bazują na podrasowanych materiałach promocyjnych - nie na rzetelnych recenzjach.
No niby tak, ale to dasz się oszukać raz. Za drugim razem poczekasz na efekt finalny albo wcale nie kupisz. Gdzie tu budowanie długoterminowych relacji z klientem?
Dodaj Odpowiedź