The Walking Dead: Survival Instinct (PC)

ObserwujMam (6)Gram (6)Ukończone (7)Kupię (4)

The Walking Dead: Survival Instinct (PC) - recenzja gry


@ 26.03.2013, 18:26


W każdej planszy będziemy zmuszeni do wykonania jakiegoś zadania. A to poszukamy paliwa, a to zlokalizujemy brata, a to dowiemy się czegoś o punkcie ewakuacji, itp. Co istotne, często spotkamy także innych poszkodowanych, którzy poproszą nas o wykonanie jakiejś misji pobocznej – chociażby w postaci odnalezienia zaginionej osoby, czy też dostarczenia leków i żywności. Spełniając takie przysługi otrzymamy oczywiście bonusy w postaci nowego ekwipunku, ale również zyskamy np. nowego towarzysza (o tych za chwilę). Wszystko to jest kolejnym czynnikiem pozytywnie wpływającym na odbiór Survival Instinct, choć prawdę mówiąc trochę żałowałem, że nie przygotowano większej ilości questów. Mimo to ogólny efekt i tak pozostaje dobry.

The Walking Dead: Survival Instinct (PC)

Świat opanowany przez zombie pełen jest niebezpieczeństw, musimy więc wykorzystać wszelkie dostępne środki do odpierania ataków szwendaczy – te bowiem rzucą się na nas natychmiast gdy znajdziemy się w ich zasięgu, a często zaatakują też z zaskoczenia, kiedy przejdziemy obok ciała wyglądającego na trupa. Aby stawić czoła wyzwaniom pozyskamy dużą ilość ekwipunku bojowego, rozsianego niemal we wszystkich miejscach. Znajdziemy noże, siekiery, maczety, młoty, czy topory, którymi posiekamy kąsaczy. Walka wręcz nie należy oczywiście do szczególnie bezpiecznych, toteż lepszą opcją okaże się wykorzystywanie broni palnych – a tych także jest sporo. Rewolwer, pistolet, karabiny powtarzalne, karabin z lunetą, kilka rodzajów strzelb, granaty, czy w końcu kusza, to naprawdę liczny i przydatny asortyment środków perswazji. Pamiętajmy jednak, że giwery (oprócz kuszy) wywołują hałas, który przywoła do naszej osoby pobliskie pokraki – jeśli więc chcemy unikać większych kłopotów, musimy korzystać z nich roztropnie. Warto dodać, że twórcy, chcąc utrzymać klimat zaszczucia, nie udostępniają graczowi przesadnie dużych ilości amunicji, zmuszając go do wykazania się pewną oszczędnością i, w miarę możliwości, eliminowania zombie w zwarciu.

Same starcia należą do przyjemnych, choć niestety nie zostały do końca dopracowane. Przede wszystkim nieco ucierpiała walka wręcz, pozbawiona charakteru i rozmachu, przez co nie zawsze skuteczna i precyzyjna. Broń charakteryzuje się różną siłą ataku, zasięgiem i szybkością ciosu, ale w praktyce nie starcza to na w pełni satysfakcjonujące toczenie bojów. Ataki są zbyt proste, mało płynne i schematyczne. Zbrakło też opcji zadawania ciosów więcej niż jednemu nieumarłemu naraz. Zdarzają się także absurdalne sytuacje, w których dojdzie do szarpaniny z kąsaczami – wtedy naszym zadaniem jest szybkie namierzenie głowy potwora i dźgnięcie go nożem. Absurd polega na tym, że w tym momencie atakować może nas tylko trzymający nas oponent, a pozostali stoją nieruchomo – przez co okazuje się to dobrą metodą do eliminowania nawet kilkunastu bestii na raz. Zamysł twórców chyba był nieco inny. Zupełnie inaczej, bo lepiej, ma się z kolei sprawa korzystania z broni palnej. Dzięki dopracowanemu systemu wspomagania celowania gracz nie musi mieć wielkich umiejętności, by za pomocą najprostszej broni siać popłoch wśród krwiożerczych zombie. Rozwalanie na szczątki tak licznej ilości głów dostarcza naprawdę sporo frajdy i nie mam tu praktycznie żadnego zastrzeżenia!

The Walking Dead: Survival Instinct (PC)

Pewną cechą, która nie przypadła mi do gustu, jest notoryczne odradzanie się „walkerów”. Rozumiem, że autorom chodziło o zwiększenie poczucia niebezpieczeństwa, ale wieczne pojawianie się żywych trupów dosłownie znikąd bywa uciążliwe. Ile razy bowiem oczyścimy sobie jakiś plac, nagle wpadamy na stwora, który zadaje nam kolejne rany. Męcząca sytuacja, na szczęście nie zawsze trzeba walczyć.


Screeny z The Walking Dead: Survival Instinct (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMicMus123456789   @   19:55, 26.03.2013
Widać, że gra potrafi zebrać pozytywne recenzje. Choć rozumiem te wszystkie niskie oceny. Bo jednak boli ten cały niewykorzystany potencjał.
0 kudosFox46   @   21:18, 26.03.2013
Heh wiec jednak gra nie jest taka kapowata jak każdy to pisał. I dobrze chociaż jakaś konkretna recenzja i tyle.
0 kudosguy_fawkes   @   22:06, 26.03.2013
Przyznaję, że kompletnie nie spodziewałem się takiego obrotu spraw, zwłaszcza po tym gameplayu: https://www.youtu(...)youtu.be
To jak to w końcu jest z AI zombiaków? To debile większe, niż mają być, czy nie? Bo na tym video zbliżają się do poziomu Obcych z Aliens: Colonial Marines...
0 kudosguy_fawkes   @   22:18, 26.03.2013
Chodzi mi, co pokazano na tym gameplayu, gdzie zombie nagminnie nie wyrażały zainteresowania żywym, świeżym mięskiem niedaleko nich, nie potrafiły się czołgać ani nawet wspiąć na samochód czy jakoś koślawo przeskoczyć szlaban. Jeśli jednak zachowują się tak, jak powinny, to autor video musiał mieć kupę szczęścia, by algorytmy rządzące zombiakami tak zwariowały.
0 kudosJackyX   @   13:49, 29.03.2013
Bardzo fajna recenzja, dzięki za to, bo już byłem troche przygnębiony totalną krytyką gry w sieci. Jestem wielkim fanem zarówno komiksu jak i serialu TWD, a postacie braci to w serialu mocne punkty. Widziałem kilka gameplayów na PS3, bo na tej platformie zagram i gra nie jest aż tak szkaradna wizualnie jak to piszą zachodni recenzenci. Dużym plusem jest dla mnie oryginalna muzyka z serialu i fakt, iż głosy pochodzą od filmowych aktorów grających Daryla i Merla. Dobrze że, jak piszesz, zachowano specyfikę i odmienność charakterów obu braci. Zawsze czułem że Merle Dixon to w głębi duszy przyzwoity gość, szkoda tylko że tak późno sam to zrozumiał. Tak czy siak ściągnąłem gierkę z UK i tylko chroniczny brak czasu nie pozwala mi jej odpalić. Ale po lekturze tej recki zaraz po Świętach zakładam kurtkę z anielskimi skrzydełkami i kusza w dłoń.... Uśmiech
0 kudosxxziomxx16   @   16:08, 31.03.2013
Jestem fanem serialu The Walking Dead, uważam po tym krótkim gameplay'u że gra jest słaba.
Zombie to bezmózgie stworzenia które po prostu chodzą za kimś jak małe dzieci zobaczcie w momencie 0;59 (goni go całe stado zombie) 1;05 (odwraca się, po czym został tylko 1), Pomysł gry jest dobry ale tej grze trzeba nadać poprawek, takie jest moje zdanie.
0 kudosIgI123   @   20:19, 05.04.2013
I teraz komu wierzyć? Zidanowi który mówi że gra jest nawet całkiem dobra, czy masie innych recenzji w sieci, gdzie jest napisane, że gra to crap? Najlepiej uznam że nie czytałem żadnej recenzji i zagram sam. Mimo iż zombi mnie już trochę męczą, gier z fajnym klimatem nigdy nie za wiele. Ale poczekam trochę, na jakiś patch.
0 kudossebogothic   @   23:23, 05.04.2013
Zawsze jest tak, że ci co kupili jakąś grę bronią jej za wszelką cenę, chociaż to byłby crap. Nikt nie chce myśleć, że wydał kasę na badziewie.
0 kudosNethey   @   17:12, 06.04.2013
plastikowa plastelina ogólnie patrząc po grafice

gdyby tak więcej 'realizmu' i dramaturgii wspartej solidnym systemem walki to i sam bym się skusił zagrać

0 kudosTheCerbis   @   13:16, 08.09.2015
Szczerze to kupiłbym, gdyby była gdzieś dostępna za kilkanaście złotych. Serial jest jednym z moich ulubionych więc dałbym szansę Instynktowi Przetrwania bo widzę, że jednak nie aż taka zła jak ją opisują. Najpierw jednak chciałbym zagrać w przygodówkę od Telltale Games bo to dla mnie must have. Aż dziwię się sobie, że jeszcze jej nie posiadam!
Więc jeśli ktoś widział Survival Instinct tanio to prosze dać mi znać. Uśmiech
0 kudosDaffodil   @   14:21, 08.09.2015
Jeśli nastawiasz się na fabułę, to wątpię, by Survival Instict spełniło twoje oczekiwania. Dumny Natomiast TWD od TTG to ich największy sukces, który właśnie przede wszystkim stawia na fabułę. Świetnie bawiłem się przy tym tytule, gdy grałem po raz pierwszy. Później zresztą też - lubię próbować nowych opcji w takich grach i sprawdzać ich późniejsze konsekwencje (nawet jeśli sięgają aż do drugiego sezonu).
0 kudosTheCerbis   @   15:02, 08.09.2015
Daffusiu, ależ ja wiem czego się spodziewać po tej grze (i jakiejkolwiek innej, ponieważ najpierw robię tzw. research) i jak ona wygląda. Uśmiech
0 kudosDaffodil   @   17:16, 08.09.2015
Po prostu chciałem doradzić. Smutny
0 kudosTheCerbis   @   17:27, 08.09.2015
No i dziękuję Ci za to! Ale znam różnicę między tą grą a produkcją od Telltale. :>
Dodaj Odpowiedź