Crysis 2 (PC)

ObserwujMam (344)Gram (136)Ukończone (239)Kupię (131)

Crysis 2 (PC) - recenzja gry


@ 26.03.2011, 15:12
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!



Mimo że poziomy są bardziej zwarte i nie oferują już tak dużej swobody jak wcześniej, nadal jesteśmy w stanie decydować w jaki sposób mamy ochotę rozwiązać napotykane problemy. Gdy trafiamy do bazy wroga możemy spróbować przebić się przez nią metodą siłową, często wykorzystując zasłony i unikając bezpośredniego ostrzału. Możemy też włączyć specjalny wizjer i znaleźć jakieś przedmioty, mogące pomóc w przetrwaniu. Czy to kilka beczek wypełnionych materiałem łatwopalnym, samochód upakowany po brzegi amunicją, czy szyb wentylacyjny, przy pomocy którego unikniemy walki, a mimo to podążymy do przodu. Potencjał skafandra w połączeniu ze świetnie zaprojektowanymi poziomami sprawiają, że gra się naprawdę wyśmienicie. Czuć, że nie jesteśmy cały czas za rękę prowadzeni i liczy się inwencja.

Kombinezon, choć ważny, nie jest w stanie zapewnić nam na tyle dużej przewagi nad przeciwnikiem, bo nie było konieczne korzystanie ze środków bardziej wymownej perswazji. Chodzi oczywiście o dostępne w grze uzbrojenie. To, jak na Crysis przystało, składa się z szeregu pistoletów, karabinów, strzelb, wyrzutni rakiet i innych podobnych cudeniek inżynierii. W sumie arsenał jest raczej standardowy i nie byłoby o czym pisać, gdyby nie fakt, że do każdej spluwy można dokładać przeróżne nasadki i upgrady. Dzięki nim zwiększamy celność czy też ilość zadawanych obrażeń, a w rezultacie wpływamy na swoją skuteczność. Sam kombinezon także poddajemy modyfikacjom, usprawniając jego funkcjonowanie. Interfejs użytkownika jest przejrzysty, ładnie zaprojektowany i niejako wtopiony w świat gry. Nie musimy się więc odrywać i przeskakiwać do specjalnych menusów aby dodać tłumik. Wszystko robimy w świecie gry, klikając na jeden, góra dwa przyciski na klawiaturze, myszce czy padzie.

Crysis 2 (PC)

Brawa należą się też osobom, odpowiedzialnym za programowanie algorytmów sztucznej inteligencji. Oponenci w Crysis 2 to bez dwóch zdań najcwańsze wirtualne kreatury z jakimi miałem do czynienia. Przeciwnik potrafi się kryć, zmieniać swoje położenie, wycofywać się gdy przegrywa, wzywać posiłki, a nawet dzielić się na grupy i następnie atakować z kilku stron. Zwycięstwo, szczególnie na wyższych poziomach trudności, nie przychodzi łatwo. Konieczna jest umiejętność planowania ataków i bycie przygotowanym na każdą ewentualność. Dzięki inteligentnemu bandziorowi, każde starcie jest odmienne. To natomiast sprawia, że nawet kilkukrotne przejście Crysis 2 powinno za każdym razem oferować doznania najwyższych lotów. Oczywiście inteligentni są nie tylko przeciwnicy z gatunku ludzi, ale również obcy. Oni także bez problemów wykorzystują pobliską architekturę i starają się za wszelką cenę przerobić gracza na pasztet.

Jeśli chodzi o poruszanie się po pobliskich budynkach, to Crytek poszedł chyba nieco za konkurencją z DICE oraz Splash Damage. Ci pierwsi zmontowali jakiś czas temu Mirror’s Edge, ci drudzy pracują natomiast w pocie czoła nad całkiem fajnie prezentującym się shooterem, zatytułowanym Brink. W obu wymienionych grach protagoniści potrafią skakać na duże odległości, wspinać się na murki, prześlizgiwać pod przeszkodami itd. Nie inaczej jest w Crysis 2. Alcatraz nie musi korzystać ze schodów aby dotrzeć na piętro jakiegoś budynku, wystarczy, że znajdzie otwarte okno, ewentualnie podstawi sobie jakiś przedmiot i jednym susem wskoczy do środka. Dzięki tym kilku prostym bajerom, podróżowanie jest dużo bardziej emocjonujące, a walki nabrały rumieńców. Nie przebiegają zawsze w jednej płaszczyźnie, jak to zwykle bywa.


Screeny z Crysis 2 (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosdaro2142   @   21:46, 29.03.2011
Najwieksze rozczarowanie 2011r.Słabe tekstury słaba fizyka beznadziejne AI przeciwników....fabuła strasznie słaba.Gdyby nie prorok i nanosuit to by była całkiem inna gra i można było by ja nazwac inaczej.Crytek nie postarał sie przy tej grze.Jest ona zrobiona pod konsole a nie pod PC.Fabuła opowiada nie wiadomo jaką historie.Gdzie się podziali kosmici z Crysis 1 i Warhead??Czemu nie wiadomo nic co sie stało na wyspie?Co się stało z Nomandem i Psycholem??Czemu Ci kosmici wyglądają jak wyglądają a nie jak w częsci 1??I czemu do cholery nie dzieje się to na wyspie tylko w głupim Ny?? :/ powinni teraz wydać dodatek co by uzupełnił całą historię co się wydarzyło na wyspie jak Prorok tam wrócił i co stało się przez te 3 lata.....Dzięki konsolom gra która miała potenciał stać się hitem stała sie przeciętną grą i zawiodła bardzo wiele graczy co można wyczytać na różnych forach
0 kudosMarcus00   @   14:57, 30.03.2011
daro2142, przesadzasz. Nie chcę nawracać ludzi na swoją drogę, ale mówię Ci, musisz być albo kimś naprawdę ślepym, albo nadzwyczaj wymagającym, skoro uważasz tekstury za słabe. Co można mówić o tym to można, ale nie to, że ma słabą grafikę. A co do SI wrogów... jest beznadziejne bo dla Ciebie wrogowie są zbyt potężni? Jakoś tak wszyscy twierdzą inaczej. Pobaw się fizyką, myśl, jak w prawdziwej walce: wszystko jest bronią, nie tylko Ty, twój skafander i pukawka.

Też nie kocham Nowego Jorku, ale cóż począć? Rozumiem, że Ci się nie podoba, ale tak się teraz dzieje z grami. Wiesz, jak bardzo wielu z nas zawiodło się na Dragon Age 2? Postaraj się poszukać w tej grze dobrych stron, bo na pewno jest nią multi i możliwości taktyczne.
0 kudossilverkin   @   19:41, 30.03.2011
Procek ok, ram ok, ale ta karta... Ustawienia bardzo wysokie (tak się nazywają w grze, ale w rzeczywistości są to średnie ustawienia Dumny ) i ~35FPS powinno być.
0 kudosGargameloss   @   14:19, 31.03.2011
Cytat: Marcus00
A co do SI wrogów... jest beznadziejne bo dla Ciebie wrogowie są zbyt potężni? Jakoś tak wszyscy twierdzą inaczej.


Powiedz że żartowałeś Rozbawiony Szczerze, w całej grze są tylko dwa typy naprawde niebezpiecznych cepidów. Pierwszy to ulepszona wersja łowcy posiadajaca pole siłowe (coś ala plazmowe wyładowania pokrywające jego ciało), tych kolesi zdecydowanie powinno się zachodzić od tyłu i likwidować po cichu zwlaszcza gdy jest ich więcej, bo spokojnie przyjmują dwa magazynki z K-Volt'a na klate i dalej sobie biegają jak gdyby nic się nie stało. Drugi typ to końcowa generacja łowcy, będziecie z nimi walczyć przed wejściem do litostaku w ostatnim etapie. Wcześniej można go spotkać zaraz po wejściu do katakumb pod nowojorską katredrą i na moment pojawiają się też dwa obok płąnącego autobusu przed budynkiem nowojorskich władz (nie pamiętam nazwy tego poziomu, ale to ten po pojawieniu się pierwszej wieży z zarodnikami, gdy naszym przewodnikiem staje się Hargrave) Ten typ posiada coś ala własny nanosuite, z trybem pancerza i pełnym maskowaniem i tutaj już nie ma żartów. Natomiast reszta, włącznie z "tripodem" to cienkie bolki Puszcza oko
Nie chce twierdzić, że C2 to gniot, bo było by to niesprawiedliwe. To naprawdę świetna gra, ale jako kontynuacja zawodzi pod względem fabuły. Przynajmniej ja jestem zawiedziony. Czytałem gdzieś, że to co działo się po powrocie Proroka, Psyho, Nomada i Hellen R. na Lingshan ma być opowiedziane w formie komiksu jaki twórcy gry mają zamiar wydać Rozbawiony Tak więc na dodatek ala CrysisWarhad do dwójki, w którym zostałoby to wyjaśnine nie ma co liczyć. Cenzura

Cytat: daro2142
Dzięki konsolom gra która miała potenciał stać się hitem stała sie przeciętną grą i zawiodła bardzo wiele graczy co można wyczytać na różnych forach
Po tym jakie niektóre patenty zostały wprowadzone w dwójce (zwłaszcza niektóre uproszczenia w sterowaniu) nie dziwie się że niektórzy mają podejrzenia, że C2 na PC to port wersji konsolowej. Powiedzmy sobie szczerze, jeżeli tak jest, to wcale mnie to nie dziwi. Popatrz sobie na dane dotyczące legalnej sprzedaży. 85% legalnych użytkowników to konsolowcy, na PC to tylko 15%. Dlaczego ? Bo reszta pecetowców jedzie na piratach. Owszem na konsole też są pirackie kopie, ale jako były użytkownik konsoli powiem Ci że nie każdemu chce się grzebać w oprogramowaniu czy bebechach konsoli, lub kupować specjanle karty pamięci po 200 zeta z groszmi, by odpalić pirata. Mnie się nie chciało. Tymczasem na PC wystarczy wersja .iso + keygen + crack i już sobie można grać. Tak więc nie ma się co dziwić, że twórcy idą w tym kierunku. To nie wina samych konsol tylko piractwa na masową skalę dotycząca gier na PC.
0 kudosLucas-AT   @   14:48, 31.03.2011
Cytat: daro2142
Najwieksze rozczarowanie 2011r.Słabe tekstury słaba fizyka beznadziejne AI przeciwników....fabuła strasznie słaba.Gdyby nie prorok i nanosuit to by była całkiem inna gra i można było by ja nazwac inaczej.Crytek nie postarał sie przy tej grze.Jest ona zrobiona pod konsole a nie pod PC.Fabuła opowiada nie wiadomo jaką historie.Gdzie się podziali kosmici z Crysis 1 i Warhead??Czemu nie wiadomo nic co sie stało na wyspie?Co się stało z Nomandem i Psycholem??Czemu Ci kosmici wyglądają jak wyglądają a nie jak w częsci 1??I czemu do cholery nie dzieje się to na wyspie tylko w głupim Ny?? :/ powinni teraz wydać dodatek co by uzupełnił całą historię co się wydarzyło na wyspie jak Prorok tam wrócił i co stało się przez te 3 lata.....Dzięki konsolom gra która miała potenciał stać się hitem stała sie przeciętną grą i zawiodła bardzo wiele graczy co można wyczytać na różnych forach

A teraz mi powiedz co ma piernik do wiatraka. Jaki wpływ platforma może mieć na fabułę? Co z tego, że gra ukazała się na konsoli? Gdyby deweloper chciał, to by zrobił czystą kontynuację fabuły z jedynki. Na forach można wyczytać coś innego - gra jest ciekawsza od pierwszej części, jest bardziej grywalna i nie tak nudna. Nie jest już tylko graficznym benchmarkiem.
0 kudosMarcus00   @   19:53, 31.03.2011
Lucas zdecydowanie ma rację. A zresztą, jak chcecie dobrej fabuły, radzę sięgnąć po Dragon Age z 2009 Szczęśliwy Albo Planscape'a Pokręcony
0 kudosFox46   @   19:36, 01.04.2011
Ja bym do minusów dał szczególnie kulejące AI przeciwników bo nawet na normalnym poziomie trudności nie stanowią dla nas wyzwania . No i Brak DX11 jakby nie było to jest pewien minus.

Wiadomo że jeżeli gra wychodzi też na Konsole to już trzeba z wielu rzeczy zrezygnować . I kto się nastawiał że gra będzie coś na wzór Crysisa 1 + lepsza fabuła to się zawiedzie. Wiadomo że jakby Crysis 2 wyszedł tylko na PC to nie byłby też drugim Bad Cmpany 2 gdzie wszystko się zawala i niszczy, ale pewnie pokazałby więcej niż obecna konwersja. Jestem pewien że wyjdzie od nich jakaś gra która będzie wykorzystywała w pełni Cry Engine 3.0. Lub Crysis 3 będzie na tym samym silniku i już da totalnego kopa (wyjdzie na wszystkie platformy z tym że na nowa generację konsol )
0 kudosMarcus00   @   19:43, 01.04.2011
Z tym, że na każda karta obsługuje DX 11, dobry człowieku. Jak się ma starszą maszynkę?

Niestety, ataku konsol ciąg dalszy, ale PC się tak łatwo nie podda. Niech konsolowcy postronni wżdy zapamiętają, że PCtowcy nie gęsi i swoje gry też mają.
0 kudosFox46   @   20:08, 01.04.2011
A kto każe eliminować wsparcie DX9 wtenczas gdy wyjdzie DX11 ?? nikt ,równie dobrze gra morze obsługiwać DX9,10,11 a jaka była by różnica niewielka po prostu posiadacze starszych kart nie mogli by grac na ultra detalach a cieszyli by się tylko Bardzo wysokimi. I tyle oto cała filozofia aż tak stratni by nie byli.
0 kudosMarcus00   @   20:10, 01.04.2011
No nie byliby. To ma sens, zresztą wszystko zmienia się i ewoluuje, niekoniecznie w dobrą stronę. Ale wiecie, jaka gra mnie pozytywnie zaskoczyła? Sims: Średniowiecze.
0 kudosFox46   @   21:48, 01.04.2011
Mnie to raczej zanudziło Szczęśliwy niż zaskoczyło

A zaskoczył mnie Shift 2 Unleashed jak ktoś napisze posta w komentarzach wersji PC towej to napisze co nie co o niej bo nie chce robić spamu :]
0 kudosMarcus00   @   09:06, 02.04.2011
A w nowego Shifta nie grałem... tak nie chciałem marnować pieniędzy na wyścigi... Wiem wiem, stuknięty jestem...
0 kudosjulek107   @   18:48, 25.04.2011
1.Poradnik do gry Crysis 2-https://darmoweporadniki.pl/poradnik-do-crysis-2/
Mam nadzieję że niektórym pomogłem ;]
0 kudosdodo1252   @   22:08, 07.05.2011
Moim zdaniem gra wymiata Uśmiech Grafika powala ;]. Pierwsza część nawet nie skończyłem ponieważ była nuda i ciężko było połapać się z tymi różnymi mocami do wyboru
0 kudosceslak123   @   15:11, 30.07.2013
przegrałem zaledwie jakieś 30 min moje pierwsze wrażenia są takie że gra jest bardzo dobra ale mogła by być lepsza
Dodaj Odpowiedź