Crysis 2 (PC)

ObserwujMam (344)Gram (136)Ukończone (239)Kupię (131)

Crysis 2 (PC) - recenzja gry


@ 26.03.2011, 15:12
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!



Oprócz opisanego powyżej systemu jest jeszcze jeden całkiem ciekawy, otóż nasz protagonista potrafi wychylać się zza rogów. Rozwiązanie dostępne jest zarówno na komputerze, jak i na konsolach. Aby zerknąć zza jakiegoś węgła wystarczy podejść do niego, wcisnąć odpowiedni przycisk i następnie za pomocą myszki skanujemy otoczenie. Sposób przypomina odrobinę ten z Call of Juarez: Więzy Krwi. Osobiście wolałbym rozwiązanie z Killzone 3, ale niestety nie można mieć wszystkiego.

Po przejściu kampanii dla jednego gracza, dostępny jest jeszcze tryb multiplayer. Jeśli chodzi o sposób awansowania, klasy postaci i tryby zabawy, Crysis 2 nie oferuje w sumie żadnych nowości. Nadal mamy żołnierzy pokroju snajpera, szturmowca, inżyniera itd. przy czym nie różnią się oni tylko uzbrojeniem, a także funkcjonalnością egzoszkieletu. Snajper potrafi zniknąć na dłużej, natomiast szturmowiec jest bardziej odporny na strzały wroga. To właśnie moce naszego kombinezonu sprawiają, że najnowsze dzieło Cryteka oferuje coś, czego nie znajdziemy w innych produkcjach. Tylko tutaj zwykły deathmatch opatrzony jest ogromną dawką taktyki i myślenia. Gracze, którzy nieumiejętnie korzystają ze swoich wdzianek giną szybko i w agonii. Osoby, które potrafią zaplanować swoje działania, żyją długo i szczęśliwie… no może przesadziłem, ale w każdym razie nieco dłużej i nim odejdą w zaświaty zgarną kilku bandziorów. W kwestii samych modeli rozgrywek mamy nieco inaczej nazwane deathmatch, team deathmatch, king of the hill oraz capture the flag. Dodatkowo, online pozwala na zabawę w dwóch modelach nieco odmiennych od tego, co spotykamy w innych strzelankach. Pierwszy z nich to assault. Gracze podzieleni na ludzi oraz żołnierzy w skafandrach walczą o dominację na mapie. Drugi to extraction, w którym staramy się zdobywać technologię obcych i dostarczać ją do punktów ewakuacyjnych. Każda zakończona powodzeniem misja poprawia możliwości skafandra. Każdy z modeli rozgrywek jest naprawdę świetny i odmienny ze względu na egzoszkielety. Są tylko drobne problemy z balansem, bowiem wydaje się, że zdecydowanie najlepszy wybór pośród klas to snajper. Oby niedługo niedociągnięcie to zniknęło.

Crysis 2 (PC)

Crysis 2 jest dużym krokiem do przodu jeśli chodzi o merytorykę, fabułę oraz samą grywalność. Przycięto co prawda nieco swobodę, z której słynęły poprzednie produkcje studia, niemniej jednak, odbiło się to na grze korzystnie. Wszystko jest bardziej zwarte, łatwiej ogarnąć fabułę, a przez to przyjemniej się ją przechodzi. Technicznie, najnowsze dzieło Cryteka jest bez dwóch zdań najlepiej wyglądającą grą komputerową. Oświetlenie zrealizowano genialnie. Widać promienie światła przenikające przez drzewa, zniszczone budynki, plandeki, dziury w ścianach itd. Następnie światło to odbija się od innych powierzchni odpowiednio rozświetlając całe otoczenie. Tekstury są ostre niczym brzytwa, nawet te najodleglejsze nie zamieniają się w papkę, a w rezultacie na horyzoncie widzimy panoramę zniszczonego Nowego Jorku, w której bez problemu rozróżniamy tło od płonących wieżowców. Animacje postaci to kolejny majstersztyk. Są one płynne i bardzo naturalne. Fajnie też przygotowano wszelakie menu i opcje zarządzania. Co ciekawe, do poprawnego działania gry potrzebny jest komputer słabszy od tego wymaganego przy Crysis. Chodzi zapewne o to, że szpila śmiga w DirectX 9 i musiała być zoptymalizowana pod konsole obecnej generacji. PeCetowcy już niedługo dostaną patcha wprowadzającego obsługę DirectX 11, wtedy dopiero będzie miazga. Łatka też usunie pewnie kilka niedoróbek, które zauważyłem podczas zabawy, niemniej jednak, nie ma sensu się na ich temat rozpisywać, wszak idealnej gry jeszcze nie widziałem.

Dźwięk i fizyka także trzymają poziom znany z „jedynki”. Efekty specjalne są pozycjonowane wedle naszego położenia, są głębokie i dynamiczne, a dźwięki dopływające z otoczenia, cały czas ulegają zmianie. Inaczej brzmi przecież wybuch granatu na zewnątrz, a inaczej w środku jakiegoś budynku. Fizyka odpowiada natomiast za to, żeby podczas owych wybuchów latało jak najwięcej przedmiotów. Można rzucać beczkami, następnie je wysadzać, niszczyć podpory niektórych budowli, zwalając je na głowę bandziorów itd. Jest naprawdę wyśmienicie.

Podsumowując, Crysis 2 to naprawdę solidny kawał kodu. Crytek po raz kolejny pokazuje, że graficznie nie ma dla nich konkurencji, ale tym razem dostajemy też ciekawą fabułę i bardziej doszlifowaną grywalność. Mi nowe, bardziej zwarte podejście do kształtowania rozgrywki się podoba i sądzę, że Wam również przypadnie do gustu.


Długość gry wg redakcji:
9h
Długość gry wg czytelników:
18h 33min

oceny graczy
Genialna Grafika:
Jedna z najlepiej wyglądających gier w historii. W tym momencie bezkonkurencyjna i gdyby nie to, że niedługo ma wyglądać jeszcze lepiej za sprawą łatki dodającej obsługę DirectX 11 dałbym już teraz maksymalną notę.
Genialny Dźwięk:
Oryginalni aktorzy sprawdzili się bardzo dobrze, dźwięk i muzyka przeszywają gracza na wskroś. Punkt odejmuję za kulawą polonizację. Nie bardzo to wyszło.
Genialna Grywalność:
Mniej swobody wyszło grze na plus. Rozgrywka jest zwarta i dynamiczniejsza, a przez to bardziej wciągająca.
Świetne Pomysł i założenia:
Sam koncept pozostał niezmieniony, niemniej jednak te kilka nowych rozwiązań wpłynęło pozytywnie na zabawę.
Świetna Interakcja i fizyka:
Fizyka, jak na Cryteka przystało trzyma wysoki poziom. Łatwo też utożsamić się z naszym bohaterem.
Słowo na koniec:
Pretendent do miana strzelanki roku? Jestem za!
Werdykt - Genialna gra!
Screeny z Crysis 2 (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosdaro2142   @   21:46, 29.03.2011
Najwieksze rozczarowanie 2011r.Słabe tekstury słaba fizyka beznadziejne AI przeciwników....fabuła strasznie słaba.Gdyby nie prorok i nanosuit to by była całkiem inna gra i można było by ja nazwac inaczej.Crytek nie postarał sie przy tej grze.Jest ona zrobiona pod konsole a nie pod PC.Fabuła opowiada nie wiadomo jaką historie.Gdzie się podziali kosmici z Crysis 1 i Warhead??Czemu nie wiadomo nic co sie stało na wyspie?Co się stało z Nomandem i Psycholem??Czemu Ci kosmici wyglądają jak wyglądają a nie jak w częsci 1??I czemu do cholery nie dzieje się to na wyspie tylko w głupim Ny?? :/ powinni teraz wydać dodatek co by uzupełnił całą historię co się wydarzyło na wyspie jak Prorok tam wrócił i co stało się przez te 3 lata.....Dzięki konsolom gra która miała potenciał stać się hitem stała sie przeciętną grą i zawiodła bardzo wiele graczy co można wyczytać na różnych forach
0 kudosMarcus00   @   14:57, 30.03.2011
daro2142, przesadzasz. Nie chcę nawracać ludzi na swoją drogę, ale mówię Ci, musisz być albo kimś naprawdę ślepym, albo nadzwyczaj wymagającym, skoro uważasz tekstury za słabe. Co można mówić o tym to można, ale nie to, że ma słabą grafikę. A co do SI wrogów... jest beznadziejne bo dla Ciebie wrogowie są zbyt potężni? Jakoś tak wszyscy twierdzą inaczej. Pobaw się fizyką, myśl, jak w prawdziwej walce: wszystko jest bronią, nie tylko Ty, twój skafander i pukawka.

Też nie kocham Nowego Jorku, ale cóż począć? Rozumiem, że Ci się nie podoba, ale tak się teraz dzieje z grami. Wiesz, jak bardzo wielu z nas zawiodło się na Dragon Age 2? Postaraj się poszukać w tej grze dobrych stron, bo na pewno jest nią multi i możliwości taktyczne.
0 kudossilverkin   @   19:41, 30.03.2011
Procek ok, ram ok, ale ta karta... Ustawienia bardzo wysokie (tak się nazywają w grze, ale w rzeczywistości są to średnie ustawienia Dumny ) i ~35FPS powinno być.
0 kudosGargameloss   @   14:19, 31.03.2011
Cytat: Marcus00
A co do SI wrogów... jest beznadziejne bo dla Ciebie wrogowie są zbyt potężni? Jakoś tak wszyscy twierdzą inaczej.


Powiedz że żartowałeś Rozbawiony Szczerze, w całej grze są tylko dwa typy naprawde niebezpiecznych cepidów. Pierwszy to ulepszona wersja łowcy posiadajaca pole siłowe (coś ala plazmowe wyładowania pokrywające jego ciało), tych kolesi zdecydowanie powinno się zachodzić od tyłu i likwidować po cichu zwlaszcza gdy jest ich więcej, bo spokojnie przyjmują dwa magazynki z K-Volt'a na klate i dalej sobie biegają jak gdyby nic się nie stało. Drugi typ to końcowa generacja łowcy, będziecie z nimi walczyć przed wejściem do litostaku w ostatnim etapie. Wcześniej można go spotkać zaraz po wejściu do katakumb pod nowojorską katredrą i na moment pojawiają się też dwa obok płąnącego autobusu przed budynkiem nowojorskich władz (nie pamiętam nazwy tego poziomu, ale to ten po pojawieniu się pierwszej wieży z zarodnikami, gdy naszym przewodnikiem staje się Hargrave) Ten typ posiada coś ala własny nanosuite, z trybem pancerza i pełnym maskowaniem i tutaj już nie ma żartów. Natomiast reszta, włącznie z "tripodem" to cienkie bolki Puszcza oko
Nie chce twierdzić, że C2 to gniot, bo było by to niesprawiedliwe. To naprawdę świetna gra, ale jako kontynuacja zawodzi pod względem fabuły. Przynajmniej ja jestem zawiedziony. Czytałem gdzieś, że to co działo się po powrocie Proroka, Psyho, Nomada i Hellen R. na Lingshan ma być opowiedziane w formie komiksu jaki twórcy gry mają zamiar wydać Rozbawiony Tak więc na dodatek ala CrysisWarhad do dwójki, w którym zostałoby to wyjaśnine nie ma co liczyć. Cenzura

Cytat: daro2142
Dzięki konsolom gra która miała potenciał stać się hitem stała sie przeciętną grą i zawiodła bardzo wiele graczy co można wyczytać na różnych forach
Po tym jakie niektóre patenty zostały wprowadzone w dwójce (zwłaszcza niektóre uproszczenia w sterowaniu) nie dziwie się że niektórzy mają podejrzenia, że C2 na PC to port wersji konsolowej. Powiedzmy sobie szczerze, jeżeli tak jest, to wcale mnie to nie dziwi. Popatrz sobie na dane dotyczące legalnej sprzedaży. 85% legalnych użytkowników to konsolowcy, na PC to tylko 15%. Dlaczego ? Bo reszta pecetowców jedzie na piratach. Owszem na konsole też są pirackie kopie, ale jako były użytkownik konsoli powiem Ci że nie każdemu chce się grzebać w oprogramowaniu czy bebechach konsoli, lub kupować specjanle karty pamięci po 200 zeta z groszmi, by odpalić pirata. Mnie się nie chciało. Tymczasem na PC wystarczy wersja .iso + keygen + crack i już sobie można grać. Tak więc nie ma się co dziwić, że twórcy idą w tym kierunku. To nie wina samych konsol tylko piractwa na masową skalę dotycząca gier na PC.
0 kudosLucas-AT   @   14:48, 31.03.2011
Cytat: daro2142
Najwieksze rozczarowanie 2011r.Słabe tekstury słaba fizyka beznadziejne AI przeciwników....fabuła strasznie słaba.Gdyby nie prorok i nanosuit to by była całkiem inna gra i można było by ja nazwac inaczej.Crytek nie postarał sie przy tej grze.Jest ona zrobiona pod konsole a nie pod PC.Fabuła opowiada nie wiadomo jaką historie.Gdzie się podziali kosmici z Crysis 1 i Warhead??Czemu nie wiadomo nic co sie stało na wyspie?Co się stało z Nomandem i Psycholem??Czemu Ci kosmici wyglądają jak wyglądają a nie jak w częsci 1??I czemu do cholery nie dzieje się to na wyspie tylko w głupim Ny?? :/ powinni teraz wydać dodatek co by uzupełnił całą historię co się wydarzyło na wyspie jak Prorok tam wrócił i co stało się przez te 3 lata.....Dzięki konsolom gra która miała potenciał stać się hitem stała sie przeciętną grą i zawiodła bardzo wiele graczy co można wyczytać na różnych forach

A teraz mi powiedz co ma piernik do wiatraka. Jaki wpływ platforma może mieć na fabułę? Co z tego, że gra ukazała się na konsoli? Gdyby deweloper chciał, to by zrobił czystą kontynuację fabuły z jedynki. Na forach można wyczytać coś innego - gra jest ciekawsza od pierwszej części, jest bardziej grywalna i nie tak nudna. Nie jest już tylko graficznym benchmarkiem.
0 kudosMarcus00   @   19:53, 31.03.2011
Lucas zdecydowanie ma rację. A zresztą, jak chcecie dobrej fabuły, radzę sięgnąć po Dragon Age z 2009 Szczęśliwy Albo Planscape'a Pokręcony
0 kudosFox46   @   19:36, 01.04.2011
Ja bym do minusów dał szczególnie kulejące AI przeciwników bo nawet na normalnym poziomie trudności nie stanowią dla nas wyzwania . No i Brak DX11 jakby nie było to jest pewien minus.

Wiadomo że jeżeli gra wychodzi też na Konsole to już trzeba z wielu rzeczy zrezygnować . I kto się nastawiał że gra będzie coś na wzór Crysisa 1 + lepsza fabuła to się zawiedzie. Wiadomo że jakby Crysis 2 wyszedł tylko na PC to nie byłby też drugim Bad Cmpany 2 gdzie wszystko się zawala i niszczy, ale pewnie pokazałby więcej niż obecna konwersja. Jestem pewien że wyjdzie od nich jakaś gra która będzie wykorzystywała w pełni Cry Engine 3.0. Lub Crysis 3 będzie na tym samym silniku i już da totalnego kopa (wyjdzie na wszystkie platformy z tym że na nowa generację konsol )
0 kudosMarcus00   @   19:43, 01.04.2011
Z tym, że na każda karta obsługuje DX 11, dobry człowieku. Jak się ma starszą maszynkę?

Niestety, ataku konsol ciąg dalszy, ale PC się tak łatwo nie podda. Niech konsolowcy postronni wżdy zapamiętają, że PCtowcy nie gęsi i swoje gry też mają.
0 kudosFox46   @   20:08, 01.04.2011
A kto każe eliminować wsparcie DX9 wtenczas gdy wyjdzie DX11 ?? nikt ,równie dobrze gra morze obsługiwać DX9,10,11 a jaka była by różnica niewielka po prostu posiadacze starszych kart nie mogli by grac na ultra detalach a cieszyli by się tylko Bardzo wysokimi. I tyle oto cała filozofia aż tak stratni by nie byli.
0 kudosMarcus00   @   20:10, 01.04.2011
No nie byliby. To ma sens, zresztą wszystko zmienia się i ewoluuje, niekoniecznie w dobrą stronę. Ale wiecie, jaka gra mnie pozytywnie zaskoczyła? Sims: Średniowiecze.
0 kudosFox46   @   21:48, 01.04.2011
Mnie to raczej zanudziło Szczęśliwy niż zaskoczyło

A zaskoczył mnie Shift 2 Unleashed jak ktoś napisze posta w komentarzach wersji PC towej to napisze co nie co o niej bo nie chce robić spamu :]
0 kudosMarcus00   @   09:06, 02.04.2011
A w nowego Shifta nie grałem... tak nie chciałem marnować pieniędzy na wyścigi... Wiem wiem, stuknięty jestem...
0 kudosjulek107   @   18:48, 25.04.2011
1.Poradnik do gry Crysis 2-https://darmoweporadniki.pl/poradnik-do-crysis-2/
Mam nadzieję że niektórym pomogłem ;]
0 kudosdodo1252   @   22:08, 07.05.2011
Moim zdaniem gra wymiata Uśmiech Grafika powala ;]. Pierwsza część nawet nie skończyłem ponieważ była nuda i ciężko było połapać się z tymi różnymi mocami do wyboru
0 kudosceslak123   @   15:11, 30.07.2013
przegrałem zaledwie jakieś 30 min moje pierwsze wrażenia są takie że gra jest bardzo dobra ale mogła by być lepsza
Dodaj Odpowiedź