Zapowiedź gry Crysis 2 (PC)

Mimo hucznych zapowiedzi, pierwszy Crysis przyjęty został dosyć chłodno. Gra otrzymała słabe oceny w sieci, a liczba sprzedanych egzemplarzy do tej pory osiągnęła „ledwie” milion. Zapowiadało się naprawdę bardzo fajnie. Silnik CryEngine 2 nadal nie odstaje i mianuje Crysisa do gry z najlepszą grafiką. Niestety, fabuła straszliwie kulała, tym samym „jedynka” była zwykłą naparzanką z kosmitami i Koreańczykami. Crysis: Warhead też nie zachwycał. Można powiedzieć, że dostaliśmy swoiste „Déjà vu”, ale nie rozpisuję się tutaj na temat pierwszych części studia Crytek, ale o ich kontynuacji – Crysis 2!
Ci, co liczyli na piękne widoki, bujną florę i ogólnie przepiękne krajobrazy, mogą o tym zapomnieć. Akcja drugiego Crysisa będzie się rozgrywała w dżungli, miejskiej dżungli, a miastem, które dostaniemy do eksploatacji, będzie Nowy Jork. Druga część ma w planach reprezentować o wiele wyższy poziom, jeżeli idzie o fabułę. Akcja rozgrywa się 3 lata po wydarzeniach z jedynki, a sterować będziemy Prorokiem – naszym przełożonym z poprzednich przygód Nomada i spółki.
Przez ten okres czasu obcy nie próżnowali i obrócili w proch między innymi Rio de Janeiro, Londyn czy Tokio. Twórcy przyłożyli się, aby wiernie odwzorować miasto. Spotkamy w nim charakterystyczne budowle i miejsca - Manhattan, Times Square czy Wyspa Roosevelta to tylko niektóre z nich. Metropolia będzie praktycznie wyludniona, a wyglądać ma jak Nowy Orlean po przejściu huraganu Katrina. Misje, jakie przyjdzie na wykonywać, będą bardziej liniowe względem „jedynki”, a swobodę w przemieszczaniu się dodatkowo utrudni ograniczona interakcja z budynkami. Do większości nie będziemy mogli wejść w ogóle, a te, których drzwi staną otworem, zostaną dokładnie odwzorowane. Jako iż mamy w pewnym stopniu "sandbox", w grze spotkamy "znajdźki". Będą one przypominały coś na wzór nagrań audio z Bioshocka. Doświadczymy także zmiennego cyklu dnia i nocy. Wcześniej lataliśmy ze spluwą i eksterminowaliśmy przeciwników w biały dzień, skąpani w blasku promieni słonecznych (choć zdarzały się inne pory dnia). Tym razem przyjdzie nam wykonywać misje nocą, a co za tym idzie, spotkamy też elementy skradankowe.

Warto wspomnieć również o jakże nieodłącznym i podstawowym narzędziu (obok broni) do eksterminacji milusińskich. Nanosuit 2.0, bo o nim mowa, to udoskonalony względem pierwowzoru kombinezon bojowy. W poprzednich odsłonach serii dostępne były cztery opcje w skafandrze. W ulepszonej wersji dostaniemy taką samą ilość trybów, ale za to w nieco mniej wyszczególnionej formie. Otrzymamy także możliwość rozbudowy o dodatkowe moduły. Do wyboru będziemy mieli między innymi tryb taktyczny – umożliwia skanowanie zwłok i zbieranie danych o przeciwniku oraz uzbrojeniu. Będzie możliwość zaznaczenia konkretnego obiektu, a co za tym idzie, zostanie on na stałe widoczny. Dzięki temu śledzenie wrogiego patrolu nie sprawi nam kłopotu.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler