Za Rogiem cz.2 - Kolekcja Klasyki - strategie


bigboy177 @ 17:43 01.08.2006
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

Wszyscy powinni już wiedzieć co to jest Kolekcja Klasyki, dla osób niezorientowanych w temacie wyjaśniam, iż jest to specjalna seria gier, wydawana przez firmę Cenega Poland. Nazwa wydawnictwa wskazuje, że znajdujące się w nim programy są niezwykłe pod każdym względem, ponieważ zostały okrzyknięte mianem klasyków.

Wszyscy powinni już wiedzieć co to jest Kolekcja Klasyki, dla osób niezorientowanych w temacie wyjaśniam, iż jest to specjalna seria gier, wydawana przez firmę Cenega Poland. Nazwa wydawnictwa wskazuje, że znajdujące się w nim programy są niezwykłe pod każdym względem, ponieważ zostały okrzyknięte mianem klasyków. Czy jednak nie jest to tylko sprytne posunięcie wydawcy, który opatrzył gry taką właśnie nazwą aby zwieść graczy i zachęcić ich do kupna? Niedawno udowodniłem Wam, że strzelanki które pojawiły we wspomnianej kolekcji naprawdę na to zasługują, tym razem postaram się przeanalizować strategie.

Gry wymagające taktycznego, lub strategicznego myślenia to jeden z najstarszych gatunków komputerowej rozrywki. Jeszcze w czasach kiedy grafika składała się z kilku kropek, wirtualni stratedzy potrafili spędzać wiele godzin podbijając obce lądy i niszcząc wojska przeciwników. W dzisiejszych czasach skomplikowanie gier strategicznych jest znacznie wyższe niż prekursorów gatunku, lecz cały schemat zabawy wciąż pozostaje taki sam. Obecne programy całymi garściami czerpią z pomysłów zrodzonych w zeszłym tysiącleciu, nie wiele jest gier które stanowić mogą wzór dla innych, takimi właśnie produkcjami zajmę się w dzisiejszej części Za Rogiem.



Na początek moich przemyśleń i analiz wybrałem Age Of Wonders Antologia. Zestaw składający się z trzech pozycji zawiera Age Of Wonders, Age Of Wonders II: Tron Czarnoksiężnika oraz Age Of Wonders: Magia Cienia. Zaczynając analizę przypomnę jeszcze wszystkim, iż w poprzedniej części Za Rogiem określiłem trzy najważniejsze czynniki jakie powinien spełniać dany program, aby zasługiwać na miano klasyka. Pierwszym z nich jest niebywała grywalność, drugim oryginalny pomysł, trzecim dobra reklama i promocja produktu. Przy czym od razu zaznaczam, że ostatni element jest w zasadzie najmniej ważny i nawet bez niego wiele tytułów uznanych zostało za klasyki.

Age Of Wonders jest grą łączącą w sobie kilka gatunków. Posiada cechy przygodówki, rpg oraz strategii turowej. Program zadebiutował na rynku w 1999 roku i od razu pochłonął graczy na całym świecie. Wspaniały świat, nieliniowa i niezwykle wciągająca fabuła oraz zabójcza jak na owe czasy grafika sprawiły, że godziny spędzone przed komputerem leciały w mgnieniu oka. Age Of Wonders był pierwszą grą oferującą tak ogromne możliwości i różnorodność zabawy. W ręce gracza oddane zostały ogromne mapy, wiele scenariuszy, 12 w pełni grywanych ras, mnóstwo przedmiotów i czarów oraz możliwość rozwoju głównego bohatera. Zdobyte punkty doświadczenia pozwalały na uzyskiwanie nowych umiejętności oraz poprawianie już posiadanych. Age Of Wonders wraz z Heroes Of Might & Magic to prawdziwi prekursorzy swojego gatunku i obie gry zdecydowanie zasługują na miano klasyków.

Sprawdź także:
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?