Podróż do Wnętrza Ziemi (PC)

ObserwujMam (80)Gram (33)Ukończone (7)Kupię (6)

Poradnik do Podróż do Wnętrza Ziemi (PC)


Ogidogi @ 01:19 03.07.2006
Jerzy "Ogidogi" Kościelny
Komputery oraz gry interesują mnie od wielu lat. Nie mam konkretnych upodobań co do gatunków gier, jednak są tytuły których nie jestem w stanie strawić.

Udaj się w kierunku windy, tuż przed nią, znajduje się urządzenie przypominające koło młyna. Zablokuj je za pomocą metalowej płytki, następnie zejdź na dół i za pomocą maczety, przetnij coś w rodzaju wielkiego paska klinowego. Idź do strażnika gejzeru i powiedz mu o problemie. Kiedy ten opuści swoje stanowisko, wsiądź do windy i na panelu ułóż odpowiedni wzór.

Wejdź do laboratorium, podsłuchasz rozmowę kobiety. Podejdź dużej drewnianej szafy, otwórz ją i przyjrzyj się książką na regale. Na lewo znajduje się zlew, podejdź do niego i zabierz fiolkę z kwasem. Teraz podejdź do biurka koło którego stała Armanda. Obejrzyj zapiski pod biurkiem po czym zabierz się za zagadkę z wagą. Zadanie jest proste, jedna z kulek jest lżejsza od reszty. Jest kilka możliwości znalezienia jej, a tu przedstawiam moim zdaniem najskuteczniejszy. Ponieważ masz aż 3 ruchy, w pierwszym ważeniu podziel kulki tak, aby na każdej szali było po pięć. Dwie pozostaną na dole. Jeżeli okaże się, że waga pokaże równość, zdejmij wszystkie i wsadź te dwie które zostały na dole. Oczywiście każda po przeciwnej stronie. Zważ i wybierz tą lżejszą. Natomiast jeżeli podczas ważenia dziesięciu kul, okaże się, że jedna strona jest lżejsza, zdejmij cięższą piątkę, a właściwą podziel na dwie kupki po dwie kule. Jedna zostanie na dole. Jeżeli waga pokaże równość, oznacza to, że szukana przez Ciebie kulka to ta, którą odłożyłeś. Natomiast jeżeli któraś ze stron pokaże przewagę, ponownie wybierz lżejszą stronę i porównaj dwie kule. Weź lżejszą tą lżejszą. Jeżeli wybrałeś dobrą, w inwentarzu pojawi się biały przedmiot który po najechaniu na niego wyświetli informację, że jest to trudna do znalezienia kula. Polej zamek w drzwiach kwasem i wyjdź na zewnątrz. W windzie, znajduje się stojak, do którego wrzuć znalezioną białą perełkę. Teraz znajdziesz się jeszcze wyżej. Podejdź do biurka, przejrzyj leżąca na nim książkę, podnieś płytkę z informacjami, fotografię oraz rolkę filmu. Przeanalizuj CD, aby uzyskać niezbędne dowody. Przyjrzyj się też fotografii. Teraz masz wybór, jeżeli chcesz już zakończyć grę, przejdź przez drzwi widoczne na wprost od biurka. Jeżeli jednak chcesz, by przygoda trwała nadal, wracaj na dół. Zaraz po tym jak znajdziesz się na dole, gigant poinformuje Cię, że nie jesteś mile widziany. Udaj się do małej budki, w której przestawiałeś kolorowe klocki. Czeka tam na Ciebie Adam, porozmawiaj z nim, po czym podnieś kartkę oraz zabierz metalową płytkę. Udaj się do magazynu. Podejdź do taśmy produkcyjnej, obejdź taśmę na około, na jej końcu znajdziesz proszek z białych i czarnych diamentów. Wyjdź i skieruj się do laboratorium. W środku podejdź do zlewu i zabierz z niego papierki lakmusowe. Podejdź do sejfu, przeanalizuj wskaźniki aby poznać kolory jakie będą wskazywać w danym środowisku i za ich pomocą, zbadaj zawartość każdej z fiolek. Do tej, z czerwonym płynem wsyp biały proszek, natomiast do niebieskiego dodaj czarny.
Otwórz sejf i zabierz z niego kolejne dowody. Zjedź na dół, przedstaw sprawę gigantowi. Tym razem, wielkolud stanie po Twojej stronie. Skieruj się do windy prowadzącej do podziemi. Przed nią leży drabina, podnieś ją i zjedź na dół. Podejdź do maszyny, przy której ustawiałeś zegary. Postaw drabinę i dostań się dzięki niej do rury przy której wisi dynamit. Nożem odetnij ładunek wybuchowy, po czym udaj się do miejsca gdzie jest łódź podwodna i kapitan. Spróbuj go przekonać, lecz gdy ten nie uwierzy, połóż metalową płytę w miejscu, gdzie stał wózek. Wejdź z powrotem do kopalni, i skieruj się w lewo. Natrafisz na wagon wyładowany dynamitem. Przestaw zwrotnicę, po czym pchnij wózek. Obejrzyj sobie animację i leć do kapitana. Teraz Ci uwierzy i zabierze Cię do wioski. Po dotarciu do portu, skieruj się do wioski gigantów. Znajdziesz w niej jedynie uzdrowicielkę, która będzie zaskoczona spiskiem. Poprosi Cię o zdobycie kuli pamięci, z półki zabierz kwiat pułapkę. Pobiegnij do ogrodu, wodą z buteleczki podlej żółty kwiat i użyj na nim motyla. Przejdź przez otwarte wrota do areny. Na ziemi znajduje się głaz, postaw na nim pułapkę. Zdobywszy kulę, skieruj się do uzdrowicielki. Daj jej kulę, a następnie skieruj się w stronę latającej wyspy. Zaporę pokonaj przy pomocy fletu, który otrzymałeś od kobiety. Podejdź do posągu z językiem i zabierz z niego informację. Szybko skieruj się do baloniarza i poproś o transport do miasta. Na straganie, podejdź do tego samego stoiska, na którym kiedyś znalazłeś przedmioty. Podnieś żeton telefoniczny oraz niebieską szmatę. Podejdź do budki telefonicznej i obejrzyj ją. Teraz udaj się na skrzyżowanie i porozmawiaj z Enrique. Udaj się do centrum komunikacyjnego, niestety wejścia broni gigant. Wróć do przyjaciela i poproś go o listę numerów budek telefonicznych, na terenie miasta. Przyjrzyj się budce widoczną w oddali, w miejscu gdzie niegdyś spacerował Triceratops. Kolejną zbadaj na skrzyżowaniu, a ostatnią znajdziesz przy bramie. W tej ostatniej, użyj na słuchawce tkaniny i wrzuć żeton. W ten sposób pozbyłeś się giganta. Wejdź do kolejki i udaj się do akademii. Wejdź do biblioteki, na urządzeniu drukującym zamówienia, pociągnij za wajchę i zabierz wydruk. Teraz przejdź do laboratorium, ze stołu zabierz kartkę oraz przejrzyj pudełeczko. Masz kolejne dowody, przejdź w głąb pomieszczenia. Zaraz obok wielkiej maszyny znajduje się stół, a na nim zagadka.

poprzedni rozdziałnastępny rozdział
Screeny z Podróż do Wnętrza Ziemi (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudoszrob1911   @   11:07, 24.01.2010
Gra jest dosyć ciekawa, choć zagadki należą do dosyć trudnych, przynajmiej dla mnie. Staram się nie korzystać z pomocy, ale nie zawsze mi się udaje.
0 kudosDomininik16   @   12:47, 01.02.2010
Ja na początku jak grałem to przeszedłem do tych krążków, to było po wadze, niestety krążków nie mogłem przejść, a po wadze nie zrobiłem save'a, a póżniej wagi nie mogłem przejść.
0 kudosOla0032   @   15:26, 04.04.2010
Jak wejść do budynku akademi??? Drzwi są zamknięte!!!
Smutny Płacz
0 kudoskarolllek7   @   21:20, 20.05.2010
Odpadłem na samym początku ;[
0 kudosnieswiszczuk   @   15:37, 09.06.2010
Jedna z lepszych przygodówek, którą cenię sobie głownie za ładne krajobrazy i ścieżkę dźwiękową. A w ogóle mam pytanie odnośnie przejścia gry... Jako, że już dawno w nią nie grałam chciałam sobie ją odświeżyć. Niestety, pamięć zawodzi i potrzebna jest mi pomoc przy zagadce z totemami. W każdej solucji pisze co innego, a łączenie owych totemów w pary jakoś nijak ma się do posągów przy wejściu do doliny. Pomoże ktoś? Bo to co pisze w tej solucji też mi się nie zgadza...
0 kudosMikadona   @   13:21, 18.09.2011
Robiłam wszystko tak jak jest opisane w poradniku, ale mam taki sam problem jak Ola0032 - nie mogę dostać się na uniwersytet. Gram już kolejny raz, ale bezskutecznie. Problem nadal mam i nie wiem jak go rozwiązać. Czy mógłby mi ktoś powiedzieć co zrobić, aby dostać się do akademika bez problemu?.
0 kudosMikadona   @   17:17, 20.09.2011
Nie ma takiej potrzeby, bo sama doszłam do tego. Już sobie poradziłam.
0 kudosgruupfciomeczek   @   18:56, 26.01.2013
"wrzuć obie muszle", ale ja mam tylko tą żywą od rybaka..?
0 kudosKate97   @   00:59, 23.07.2019
Cytat: Ola0032
Jak wejść do budynku akademi??? Drzwi są zamknięte!!!
Smutny Płacz
Dodaj Odpowiedź