Czeka Cię najdłuższa zagadka, ponieważ będziesz musiał dużo się nachodzić. Przejdź przez dolinę, aż dojdziesz do wielkiej dziury w powierzchni ziemi. Idąc w prawo, natrafisz na pierwszy pachołek z liściem. Obchodząc otwór na około, szybko zorientujesz się, że takich pali jest sześć. Pale ponumerujemy na prawo od drogi którą przyszedłeś. Po zakryciu otworu w dwóch palach, musisz podejść do posągu i pociągnąć go za język.
Jeżeli wykonasz dobrą kombinację, usłyszysz szmer wiatru. Teraz kolejno zagraj: 3 i 6, 2 i 4, 1 i 3, 2 i 6, 4 i 5, 1 i 6. Każda z cyfr oznacza numer pala w wyżej przedstawionej numeracji. Kiedy latająca wyspa stanie się dostępna, wejdź na nią i porozmawiaj z Adamem. Pod żadnym pozorem, podczas pierwszej rozmowy, nie porusz tematu zejścia na stałą ziemię. Kiedy wyczerpiesz wszystkie inne wątki rozmowy, skieruj się dwukrotnie w prawo i podmień soczewkę w jednym z urządzeń. Wróć do mężczyzny i zejdź na ziemię. Teraz skieruj swe kroki do chatki rybaka. Porozmawiaj z jego synem o dostaniu się na łódź podwodną. Kiedy będziesz w porcie, powiedz mu, że może wracać do domu. Wejdź na pokład łodzi podwodnej i przejdź przez stalowe drzwi. Na panelu kontrolnym wbij kod 5731X Obejrzyj filmik prezentujący przejażdżkę łodzią. Po dotarciu do kopalni, porozmawiaj z kapitanem i zgódź się mu pomóc. Wsiądź do wózka pociągając za wajchę i wjedź do wnętrza. Zamień parę zdań z gigantem oraz przekaż mu tytoń. Wróć do kapitana i przekaż mu kartkę. Po otrzymaniu przepustki, wejdź pieszo do środka i porozmawiaj z inżynierem stojącym koło maszyn. Poprosi Cię o przyniesie filtra i da Ci niezbędne zamówienie. Wyjedź windą na górę, na wielkiej platformie udaj się w prawo. Porozmawiaj z gigantem pilnującym windy do gejzeru. Teraz idź dalej, dotrzesz do olbrzymiego magazynu. Przedstaw swoją sprawę kobiecie siedzącej w okienku oraz przeczytaj kartkę leżącą na ziemi. Idź w prawo, z jednej z półek zabierz filtr, z drugiej natomiast zabierz kawałek papieru, przedstawiający diament. Przejdź do dalszej części magazynu, dotrzesz do sortowni. Obejrzyj tablice ogłoszeń oraz porozmawiaj z pracującym tam mężczyzną. Wróć windą na dół do inżyniera, daj mu filtr. Otrzymasz kartkę z wzorem, który wprowadź do laptopa i po obliczeniu odpowiednich wartości, podejdź do maszyn i ustaw zegary tak, aby wszystkie miały zielone światło. Jeżeli dobrze wykonasz zadanie, powiedz o tym pracownikowi, ten w zamian da Ci mapę kopalni. Wyjedź ponownie na górę, tym razem skieruj się do niewielkiego budynku stojącego nieopodal wielkiego budynku. Spotkasz tam przyjaciela Adama, poproś go, aby zajął się Baresem. Kiedy wyjdzie, podnieś z ziemi metalową płytkę i podejdź do panelu. Musisz zrobić tak, aby wszystkie białe cyferki znalazły się po lewej stronie, a czarne po prawej. Przestawiaj kolejno: 1 czarną, 2 białe, 3 czarne, 4 białe, 5 czarnych, 5 białych, 5 czarnych, 4 białe, 3 czarne, 2 białe i 1 czarną. Jeżeli wszystko zrobisz dobrze, zapali się zielona lampka i alarm zostanie dezaktywowany.poprzedni rozdziałnastępny rozdział
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler