X10: Szokująca wiadomość na temat Fable III! A także garść szczegółów i pierwsze screeny!
Kojarzycie, jak całkiem niedawno pisaliśmy o wypowiedzi niejakiego Petera Molyneux, który stwierdził, że informacja jaka zostanie ujawniona podczas imprezy X10 wręcz "wkurzy graczy" i sprawi, że ze złości pozjadamy własne myszki.
bigboy177 @ 12.02.2010, 12:00
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
Marcin "bigboy177" Trela
xbox 360
Kojarzycie, jak całkiem niedawno pisaliśmy o wypowiedzi niejakiego Petera Molyneux, który stwierdził, że informacja jaka zostanie ujawniona podczas imprezy X10 wręcz "wkurzy graczy" i sprawi, że ze złości pozjadamy własne myszki.
Wygląda na to, że owa szokująca wiadomość została już ogłoszona, a jest nią...: "Fable III nie będzie zawierać HUD'a!". WoW... Przyznam szczerze, że aż spadłem z krzesła. Nie wiem jak wy, ale brak radaru i innych bzdetów na ekranie jest po prostu druzgocący. Nie żeby w dziesiątkach gier podobna opcja występowała już od kilku lat, ale cóż, widać Peter uznał, że usunięcia HUD'a będzie dla fanów prawdziwie frustrującym rozwiązaniem. Ciekawe czy wraz z nim zniknie też błyszcząca ścieżka na ziemi, wskazująca drogę do kolejnych punktów nawigacyjnych. Czyżby Fable III miało szansę stać się RPG'iem z prawdziwego zdarzenia, a nie jedynie podróbką gry fabularnej, dedykowanej dla casuali?
Wracając jednak do HUD'a, jako inspirację do usunięcia wskaźników ekranowych Peter wymienia strzelanki pierwszoosobowe, w których wszystko przedstawione jest w sposób elegancki i zarazem bardzo intuicyjny. Nie będzie już zatem punktów doświadczenia. Zastąpią je poplecznicy wspierający naszego herosa. Zamiast paska zdrowia także otrzymamy rozwiązanie znane z FPSów - nasza kondycja fizyczna odzwierciedlona zostanie w postrzeganiu świata gry. Czy się sprawdzi...? Sądzę, że tak. Jedynym warunkiem jest odpowiednia interpretacja.
Prócz tego, mamy również garść innych detali, które według pana Molyneux na nowo zdefiniują gatunek gier RPG. Pierwszych z tych rewolucyjnych rozwiązań jest Dotyk. Główny bohater będzie w stanie chwycić kogoś za rękę i w ten sposób oddawać emocje. Gdy np.: znajdziemy dziecko, które uciekło z naszego domu, chwytając je za rękę i prowadząc z powrotem okazujemy opiekę i zarazem autorytet. Gdy to samo uczynimy z żoną, może chodzić o romantyzm itd. Kontekstowe dotykanie, tudzież macanie ma być niezwykle istotne.
Drugim rewolucyjnym elementem będzie coś, co Peter nazwał Weapon-Morphing. O co dokładnie chodzi? Śpieszę wyjaśnić. Pamiętacie, że w dwóch poprzednich edycjach serii, główny bohater zmieniał się w zależności od tego co robiliśmy? To samo będzie się teraz działo z bronią. Podnosząc jakiś miecz będzie on najzwyklejszym żelastwem, z biegiem czasu będzie ulegał deformacji, dopasowując się do naszego stylu gry. Zmieni się jego kolor, tekstura, a nawet cechy specjalne. Dzięki temu oręż będzie bardziej unikatowy.
Trzecia rewolucja to Rządzenie Królestwem. W Fable III gracz może nie tylko posiadać żonę, dzieci - krótko mówiąc rodzinę. Zaraz na początku gry będziemy mogli bowiem przejąć władzę nad królestwem i poprowadzić je wedle własnych preferencji. Naszym zadaniem będzie dbanie o dobro ludu, pilnowanie prosperity, a nawet tworzenie armii. Dzięki temu, Fable III ma być bardziej epickie niż poprzednicy.
Trzeba przyznać, że kształtuje się całkiem fajna pozycja. Oby tylko nie skończyło się na gadaniu, przykład Fable II ukazuje, że marketingowa papka wcale nie jest równoznaczna z finalnym produktem. Pozostaje mieć nadzieję, że tym razem będzie inaczej.
Kolejne doniesienia, a być może również jakieś materiały video już wkrótce! Póki co, zapraszam do przeglądnięcia screenów w naszej galerii.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler