Te dashowanie jest tylko następnym ułatwieniem, bo całą planszę można przedaszować (przynajmniej tak to nam pokazali na E3). Jeszcze wyjdzie, że niektóre misje będzie można przejść dzięki temu w tzw. "5 minut". Ja jestem za tym żeby tej opcji nie używać i w ogóle za bardzo przypomina Blinka z Dishonored. Eh, mam nadzieję że bez dashowania będzie można się bez problemu przekradać za plecami strażników i chować za przeszkodami, bo inaczej to to po prostu będzie klapa... Głupio by było jakby twórcy nie przewidzieli tego właśnie w takim momentach, bo jakoś na tym filmiku z E3 to się szybko odwracali niekiedy strażnicy (chyba, że coś teraz kręcę... Ale wydaje mi się, że szybko się odwracali niektórzy), stąd ta obawa, że może będziemy zmuszeni CZASAMI użyć dasha - nie chciałbym tego...
Jeszcze jedna rzecz mnie martwi przy nowym Thiefie i mam nadzieję, że to poprawią. Mają light gem'a, a stworzyli jeszcze te przyciemnianie i zawijanie ekranu, które całkowicie psuje ich ciągle promowaną imersję, ponieważ sprawia że właściwie NIC nie widać, bo zajmuje 85% ekranu - to jest jakaś masakra. Wgl. ten efekt zawijania ekranu + dashowanie przez planszę + używanie Focusa = Corvo czy to ty? Serio, taki efekt to daje xD. Ale powinno być okej w tej sprawie, bo raczej mogą to poprawić- mechaniki gry przecież tykać nie będą ani nie będą musieli jakiś drastycznie długich zmian uskuteczniać, tak myślę. To samo pewnie interfejs też się zmieni, swoją drogą też wyglądał ten menus wybierania broni rodem jak z Dishonored, rzuciło mi się to w oczy. Tak tylko mówię. Sam grałem w poprzednie części i uwielbiam świat Thiefa żeby nie było... Po prostu mam swoje obawy jeszcze, bo np. słyszałem dużo złego na temat oskryptowania nowego Thiefa, że nie pójdziesz tam gdzie chcesz, nie zeskoczysz tam gdzie chcesz dopóki nie przewidzą tego twórcy i nie będzie tam skryptu. To samo z ruchami rąk i łapaniem się ścian i wychylaniem zza nich, właśnie na oficjalnym forum Thiefa wyszło na jaw, że to dzieje się tylko w oskryptowanych miejscach, a nie jest jakoś "inteligentnie" i nie my wybieramy sami gdzie mamy się przykleić czy wychylić, a twórcy od górnie to ustalili. To też są moje obawy, że gra będzie przez to ograniczona i może lepiej żeby wrócili do jakiegoś ulepszonego full body awareness bez zbędnych bajerów. Plus sprawa z rope arrowami, trudno będzie wyczuć kiedy i gdzie je można użyć, jak ktoś wyłączy Focusa i nie będzie go wcale używał, bo jak wiecie on pokazuje gdzie można ich użyć. Ale może będzie jakiś tutorial albo level treningowy żeby poznać mechanikę gry i co z czym się je żeby potem można było wykorzystać wszystkie alternatywne drogi podczas przechodzenia levelu dla userów, którzy wyłączą takiego Focusa i nie będzie im podawał niczego na tacy, bo tak głupio zostać olanym i nie poznać całej mechaniki gry... No, ale nic zobaczymy jak to będzie. Nie skreślam tej gry, czekam na jakieś nowe materiały (najlepiej pozytywne). W ogóle słyszeliście, że ktoś inny teraz odpowiada za koordynację zespołu w studiu Thiefa i za decyzję studia? To też może wpłynąć na samą grę.