Alan Wake PC - komentarze

Offline
bat2008kam //grupa Stara Gwardia » [ Hamster: Total War (exp. 49226 / 54800) lvl 17 ]0 kudos
Wszystko zależy od poziomu trudności. Na koszmarnym musiałem w szeregowego przeciwnika wystrzelić aż 4 kule, a ci więksi padali po dobrze wymierzonych 6 pociskach. Ogólnie w grze nie brakuje amunicji, ale też nie ma jej na tyle dużo, by można było iść przed siebie i walić na oślep jak w Call of Duty. To nie strzelanka, a gra przygodowa, stawiająca główny nacisk na genialną fabułę i przedstawienie mroków Bright Falls. Pociąganie za spust to tylko jeden z elementów składowych, zrealizowanych zresztą w bardzo poprawny sposób.

Mam nadzieję, że Remedy po zakończeniu Quantum Break, weźmie się za Alana 2.



Offline
sebogothic //grupa Mieszczanie » [ Wojownik (exp. 2070 / 3000) lvl 11 ]0 kudos
A ja myślałem, że to strzelanka, bo przez 90% czasu gry idziemy z punktu A do punktu B i strzelamy do respawnujących się wrogów, których jest aż trzy rodzaje Konsternacja Najbardziej poryłem się kiedy zaje Cenzura bała mnie jakaś opona Zdziwiony Naprawdę, nie rozumiem zachwytów nad tą grą...

Offline
bat2008kam //grupa Stara Gwardia » [ Hamster: Total War (exp. 49226 / 54800) lvl 17 ]0 kudos
Cytat: sebogothic
A ja myślałem, że to strzelanka, bo przez 90% czasu gry idziemy z punktu A do punktu B i strzelamy

Strzelanie to max. 50% gry, a poza tym każda produkcja, w której nie ma otwartego świata, polega na podróży z punktu A i B, więc trudno, żeby w Alanie było inaczej.

Cytat: sebogothic
do respawnujących się wrogów, których jest aż trzy rodzaje Konsternacja

A ile miałoby ich być, skoro wszyscy w świecie gry są opętani przez mrok i siłą rzeczy wyglądają tak samo? To tak, jakby przyczepić się, że w Residencie Evilu walczymy tylko z zombie... Hello, na tym to polega!

Cytat: sebogothic
Najbardziej poryłem się kiedy zaje Cenzura bała mnie jakaś opona Zdziwiony

Fruwające przedmioty to przecież część fabuły, zgodnie z którą Mrok przejmuje kontrolę nad całym światem. Więc co tu dziwnego?

Cytat: sebogothic
Naprawdę, nie rozumiem zachwytów nad tą grą...

Ja nie rozumiem zachwytów nad Skyrimem, pomimo faktu, że dla wielu jest to gra dekady. Na tym polega posiadanie własnego zdania. Coś, co jednemu się podoba, drugiemu nie podchodzi do gustu. W świat Alana trzeba wsiąknąć, zwiedzając każdy jego zakamarek, poznając każdą tajemnicę i zwyczaj Bright Falls oraz wyciągać z postaci pobocznych wszystkie możliwe informacje.

Przy przechodzeniu Alana metodą "aby do przodu" nie da się należycie wczuć w klimat, a tym samym docenić kunsztu gry i podzielać zachwytów takich ortodoksów jak ja.

Offline
bat2008kam //grupa Stara Gwardia » [ Hamster: Total War (exp. 49226 / 54800) lvl 17 ]0 kudos
Cytat: sebogothic
Właśnie to mnie przy Alanie trzyma. Gram tylko dla tych etapów toczących się w dzień, dla audycji radiowych i tego programu TV. Chcę się dać ponieść fabule, niestety słabo zrealizowana i monotonna walka wybijają mnie z klimatu.

Faktycznie, dzienne etapy są nieporównywalnie lepiej zrealizowane. Szkoda, że te nocne im nie dorównują. Liczę, że Remedy przy okazji Quantum Break lub Alana Wake'a 2 zdoła dopracować mechanikę rozgrywki do tego stopnia, by ta dorównywała fabule i klimatowi.

Offline
sebogothic //grupa Mieszczanie » [ Wojownik (exp. 2070 / 3000) lvl 11 ]0 kudos
Wreszcie ukończyłem dodatkowe odcinki. Wg mnie są ciekawiej zrealizowane i jest bardziej różnorodna rozgrywka, choć to nie zmienia faktu, że Alan to nadal fajtłapa, która przysparza wielu powodów do frustracji...
Może jeszcze kiedyś wrócę, ale na łatwym poziomie trudności.

Liczba czytelników: 475846, z czego dziś dołączyło: 1.
Czytelnicy założyli 53870 wątków oraz napisali 676155 postów.