Strona główna » Nowinki ze świata » Podgląd tematu
Twórcy wyjaśniają dlaczego The Order: 1886 działa w 30 klatkach na sekundę - komentarze

Offline
J3DAJ //grupa Stowarzyszenie Płatnych Morderców » [ Ahmed Terrorysta (exp. 696 / 800) lvl 8 ]0 kudos
Cytat:
Ciekawi mnie czy do samego końca obecnej generacji deweloperzy będą się bezustannie tłumaczyć dlaczego nie udało im się dociągnąć do 60 klatek/sekundę, jak myślicie?
Temat ten był poruszany już wielokrotnie, i myślę że będą się tłumaczyć do póki ludzie nie zrozumieją na czym to polega, ale na to się niestety nie zanosi.

Co do 60 FPS w tej grze, to pomijając kwestie techniczne, zrobiłby się z tego kolejnego CS czy COD i wyglądałoby to naprawdę komicznie, więc tłumaczenie producentów jest zrozumiałe.



Offline
Fox46 //grupa Wojownicy RPG » [ Maestro de la Orden (exp. 150516 / 8388600) lvl 20 ]0 kudos
Cytat: J3DAJ

Co do 60 FPS w tej grze, to pomijając kwestie techniczne, zrobiłby się z tego kolejnego CS czy COD i wyglądałoby to naprawdę komicznie, więc tłumaczenie producentów jest zrozumiałe.


Zrozum że nie tylko CS czy COD musi mieć powyżej 60 klatek czyli Multiplayerowe gry. Ogólnie granie w singla na 60 klatkach w przypadku konsol to jest furtka do stałych 30 klatek i wyżej. Bo nie okłamujmy się gdyby konsole były potężniejsze to nie były by wstanie utrzymać ci stałych 60 klatek bez spadków. Ale za to miałbyś stałe 30 klatek i więcej co bardzo by upłynniało gameplay.
Przykłąd InFamus:Second Son byli blisko osiągnięcia 60 klatek lecz nie przekroczyli tej bariery, efekt tego był taki że gierka nie spadała poniżej 30 klatek, przy wiekszej rozróbie gra utrzymywała 30 klatek i nie spadała. A przy zwykłej grze skakanie, niszczenie pojedynczych wrogów itp: utrzymywała 50 klatek ze spadkami do 40 klatek.

I nic by ci komicznie nie wyglądało, to była by przyjemność granie w taką grę bo inFamusa Second Son osobiście grałem 1,5H i grało mi się bardzo dobrze, a nie komicznie. Szczególnie dało się odczuć brak spadków poniżej 30 klatek co często odczuwałem w InFamusie 1 na PS3. A w Second Sonie było całe masy momentów w których odczuwało się płynność, o której mogłem tylko pomarzyć w InFamus i przekonać się na,,,,,,,,,,,,,,, samym końcu mapy gdzie brak zabudowania i sama woda i tapeta zachodzącego słońca na końcu lokacji, wtedy inFamus uzyskiwał więcej niż 30 klatek na PS3.

Offline
J3DAJ //grupa Stowarzyszenie Płatnych Morderców » [ Ahmed Terrorysta (exp. 696 / 800) lvl 8 ]0 kudos
@UP
A ty chyba nie zrozumiałeś o czym jest mowa, ta gra ma być utrzymana w klimatach filmowych, to nie ma być typowa strzelanka czy sandbox. w InFamous 60 FPS byłoby bardzo mile widziane, jednak nie tu. Jak nie rozumiesz to już nic nie poradzę.

Offline
sebogothic //grupa Mieszczanie » [ Wojownik (exp. 2070 / 3000) lvl 11 ]0 kudos
Chyba jedyne czym zasłynie ta generacja to wojenki na fpsy i rozdzielczości Dumny Trochę to smutne. Ciekawe kto to wszystko rozpętał. Pewnie się teraz cieszy, że gracze zamiast dyskutować o samych grach, rozmawiają o tym jaka gra w jakiej rozdzielczości i liczbie klatek na sekundę ruszy na danej konsoli.
Wiedźmina 3 też to czeka. Ciekawi mnie bardzo jak obecnie gra się prezentuje i jak wyglądać będzie na PS4 i XO. Może dowiemy się tego 5 czerwca. Dotychczasowe gry na te konsole nie urzekają, a trzeba pamiętać, że W3 zaprezentuje ogromny, otwarty świat. I albo Redzi będą cudotwórcami, albo dotychczasowi twórcy partaczyli wersje na next-geny.

Offline
remik1976 //grupa Akademia Morderców » [ Szef Akademii (exp. 16078 / 16200) lvl 14 ]0 kudos
Cytat: sebogothic
Trochę to smutne. Ciekawe kto to wszystko rozpętał.

Producenci sprzętu i gier, którzy obiecywali gruszki na wierzbie, a wyszło jak zawsze. Jednak teraz byłbym skłonny powiedzieć, że wyszło dużo gorzej niż zawsze.

Offline
Fox46 //grupa Wojownicy RPG » [ Maestro de la Orden (exp. 150516 / 8388600) lvl 20 ]0 kudos
Cytat: remik1976

Producenci sprzętu i gier, którzy obiecywali gruszki na wierzbie, a wyszło jak zawsze. Jednak teraz byłbym skłonny powiedzieć, że wyszło dużo gorzej niż zawsze.


Wszak 60 fpsów to był mit przez nikogo nie zapowiadany, a wymysłem graczy Niewinny podobnie jak 1080p. Fakt jest taki że o wszystkim była gadka, o 60 klatkach, 1080p i o konsolach które maja dorównać High Endowym Pctom. Bo przecież gdyby nie było gadki szmatki 60 klatkach to teraz developerzy by się nie tłumaczyli Niewinny .

Powiem krótko, dali dupy to teraz się tłumaczą za kogoś.

Cytat: sebogothic

Wiedźmina 3 też to czeka. Ciekawi mnie bardzo jak obecnie gra się prezentuje i jak wyglądać będzie na PS4 i XO. Może dowiemy się tego 5 czerwca. Dotychczasowe gry na te konsole nie urzekają, a trzeba pamiętać, że W3 zaprezentuje ogromny, otwarty świat. I albo Redzi będą cudotwórcami, albo dotychczasowi twórcy partaczyli wersje na next-geny.

Na to nie licz nie zobaczysz zapewne W3 na XO i PS4 a wersję PCtową. No właśnie cudotwórcami bo wiedźmin pokazuję klasę nowej generacji !!, cudotwórcami jak uda im się osiągnąć w 60-70% to co na PCcie na słabym sprzęcie czyli PS4 i jeszcze słabszym XO.
Zwłaszcza że na PC wiedźmin hulał na GTX 780ti który ma przepustowość 336gb/s a PS4 tylko 176gb/s więc jest przepaść jeżeli chodzi o hardware. Teraz pytanie czy to będzie bardzo zauważalne, czy tylko nieznacznie. Przekonamy się niebawem.

Offline
J3DAJ //grupa Stowarzyszenie Płatnych Morderców » [ Ahmed Terrorysta (exp. 696 / 800) lvl 8 ]0 kudos
Cytat: Fox46
Zwłaszcza że na PC wiedźmin hulał na GTX 780ti który ma przepustowość 336gb/s a PS4 tylko 176gb/s więc jest przepaść jeżeli chodzi o hardware.
Przepaść jest taka że PC w RAM'ie ma na chwilę obecną MAX około 35.232 GB/s(G.Skill TridentX, podkręcony do 4.40 GHz) vs 176 GB/s na całą pamięć w PS4. Jak chcesz robić porównania to patrz również na inne parametry. Cool

Offline
Fox46 //grupa Wojownicy RPG » [ Maestro de la Orden (exp. 150516 / 8388600) lvl 20 ]0 kudos
Cytat: J3DAJ
Przepaść jest taka że PC w RAM'ie ma na chwilę obecną MAX około 35.232 GB/s(G.Skill’s TridentX, podkręcony do 4.40 Ghz) vs 176 GB/s na całą pamięć w PS4. Jak chcesz robić porównania to patrz również na inne parametry. Cool

Nie popadaj w zachwyt albowiem każdy ram ma swoje wady i zalety, zaleta jest dobra przepustowość a wadą wolny dostęp. Nie wspominam już o słabym jaguarze.
Konsola rządzi się swoimi prawami i PC swoimi. Ale to nie zmienia faktu że wiedźmin to bardzo wymagająca gra, i wcale bym się nie zdziwił jakby na PS4 czy XO wyglądała po prostu średnio.
Jak już pisałem sukcesem będzie jak na PS4 gra będzie wyglądała w 60-70% albo i więcej podobnie do PCta, wykluczając oczywiście ustawienia ULTRA.
Jeżeli z Wiedźminem 3 PS4 nie da sobie rady, to z żadną wymagająca grą PS4 sobie nie da rady(szczególnie w późniejszych latach gdzie developerzy pójdą już na całość jak np: Crytek,DICE itp: ). Bo Wiedźmin 3 idzie na całość, a nie jak inni developerzy gdzie wykorzystuję po 30% mocy konsoli a wciskają kity że wykorzystali więcej tylko sprzęt jest taki fantastyczny że pozwala na więcej.

Offline
J3DAJ //grupa Stowarzyszenie Płatnych Morderców » [ Ahmed Terrorysta (exp. 696 / 800) lvl 8 ]0 kudos
Z tym chodzeniem na całość to trochę przesadzasz. W3 powstaje z myślą o PC'tach i automatycznie oznacza to port na konsole, a nie odwrotnie. A jak doskonale wiesz, porty zazwyczaj oznaczają ustępstwa w pewnych kwestiach. I owszem gdyby PS4 czy XO były potężnymi maszynami z kosmosu to by sobie z tym bez problemu poradziły, sęk w tym ze nikt nigdy ich takimi nie planował.

Pomyśl co by było gdyby sprytny programista wymyślił ciekawy sposób na wykorzystanie tej przepustowości w silniku gry, a jest tych pomysłów całkiem sporo. Niestety do tej pory były niemożliwe do zrealizowania przez obecne ograniczenia jakie niosą PC. Jedynym rozwiązaniem sytuacji byłoby wrzucenie wszystkiego do VRAMu, a tam z kolei musiałoby się zmieścić blisko 6 GB danych, co oznacza że gra by nawet nie ruszyła na maszynach bez GTX Titan, a mimo to procesor nie może korzystać bezpośrednio z VRAMu i cała wizja się zaczyna rozpadać.

Jaki z tego wniosek? Bardzo prosty, programiści muszą chodzić na kompromisy między platformami aby każdy był zadowolony. Niestety tak się w 100% nie da. A najbardziej cierpią na tym właśnie nowe konsole.

@Dirian
Tak dokładniej 4,404 GHz, jednak wprowadziłem trochę w błąd bo chodzi o pojedynczy kanał. W quad-channelu przy 1866 MHz wyciąga już 59.712 GB/s, co w dalszym ciągu jest trzykrotnie mniejszą wartością niż dysponuje PS4. Puszcza oko

Liczba czytelników: 475852, z czego dziś dołączyło: 1.
Czytelnicy założyli 53880 wątków oraz napisali 676175 postów.