Gears of War: Judgment to czwarta cześć serii opowiadającej o walce ludzkości ze złowrogą szarańczą. Tak, jak w przypadku poprzednich epizodów, także i tym razem produkcja jest exclusive'm dla konsoli Xbox 360. Za jej produkcję odpowiada polskie studio People Can Fly (praktycznie cała kampania i pomysł na Overrun) i Epic Games (multiplayer).
Historia Gears of War: Judgment rozgrywa się kilka lat przed wydarzeniami opisanymi w części pierwszej. Baird i Cole, którzy są członkami oddziału Kilo (w jego skład wchodzi jeszcze Paddock i Sofia) zostali aresztowani za niesubordynację na polu walki i zostaną osądzeni. Ich wspomnienia stanowią wątek fabularny, będący swego rodzaju retrospekcją wydarzeń. Wszyscy członkowie oddziału, jeden po drugim opowiadają co konkretnie miało miejsce, a wyjaśnienia składają się na jedną historię. Co istotne, zabawa przebiega etapami. Jest podzielona na kilkuminutowe sekwencje, a po zaliczeniu każdej z nich jesteśmy oceniani. Brane pod uwagę jest: skuteczność zabijania, czas potrzeby do ukończenia etapu, jak również przeróżne wyjątkowe osiągnięcia - np. wysadzenie większej grupy wrogów jednym granatem. W tle sądu cały czas atakuje szarańcza, co dodatkowo buduje klimat.
W multi pojawia się nowy tryb - Overrun - który jest rozszerzeniem Bestii, znanej z "trójki". Multiplayer doczekał się podziału na klasy postaci (medyk, inżynier, żołnierz, scout) i w dalszym ciągu jest możliwość kooperacji.
Gears of War: Judgment to zmodyfikowany silnik graficzny poprzedników, a w związku z tym oprawa audio-wizualna trzyma ten sam, wysoki poziom.
Zmierzch obecnej generacji coraz bliżej, a w związku z tym, deweloperzy bardzo często pozamykali już tworzone od lat trylogie, kwadrologie i inne -logie. Jedynym sposobem na to, by ciągnąć znane i lub...
Przed Polakami z People Can Fly trudne zadanie – muszą stworzyć tak przystępne i wciągające „Gearsy”, by jakością nie odstawały od poprzednich odsłon serii. Jednak wiemy doskonale, ż...
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler