Wasteland 2 (PC) - okladka

Wasteland 2 (PC)

Premiera:
19 września 2014
Premiera PL:
19 września 2014
Platformy:
Gatunek:
RPG
Język:
Wydawca:
Dystrybutor:
Strona:

ObserwujMam (31)Gram (9)Ukończone (5)Kupię (1)

Opis Wasteland 2 (PC)
Materdea @ 19:57 17.04.2012
Mateusz "Materdea" Trochonowicz
Klikam w komputer i piję kawkę. ☕👨‍💻

Śr. długość gry: 46h 12min

+ czaswięcej

Wasteland 2 to kontynuacja kultowego cRPG-a z 1987 roku. Produkcję tworzy zespół inXile Entertainment z Brianem Fargo na czele. Deweloperzy składają się głównie z twórców pierwszej części Wasteland oraz Fallout. Pieniądze na stworzenie gry zostały zebrane za pomocą fanów oraz serwisu Kicsktarter.

Akcja Wasteland 2 umieszczona została postapokaliptycznym świecie, gdzie porządku pilnuje specjalnie powołany oddział - Desert Rangers. Nad czterema rekrutami tej organizacji gracz przejmuje kontrolę. Naszym pierwszym zadaniem jest odszukanie Ace'a - innego żołnierza, który zaginął podczas swojej misji.

Historia przedstawiona w tej produkcji jest wielowątkowa i bogata w przeróżne ciekawostki. Dialogi stanowią istotny aspekt tytułu, wszak oprócz strzelania, lwią część czasu spędzimy na rozmowach. W konfliktowych sytuacjach, kilka opcji jest zablokowanych, zaś dostęp do nich uaktywni się wtedy, gdy posiądziemy odpowiedni poziom danej umiejętności. Same konwersacje mogą trwać i trwać, ponieważ każda z napotkanych postaci niezależnych ma nam coś ciekawego do powiedzenia.

Rozgrywka polega na odwiedzaniu kolejnych miejsc oraz walce z napotkanymi przeciwnikami. Podróże odbywamy na specjalnie do tego przystosowanej mapie. W niekorzystnym środowisku do przetrwania potrzebujemy wody - cenny płyn zdobywamy poprzez pojawiające się na naszej drodze oazy. Kiedy H2O się kończy, bohaterowie sukcesywnie tracą swoje punkty życia. Uwagę należy również zwracać na radioaktywne połacie terenu, które skutecznie uprzykrzają życie w drodze do celu.

Potyczki odbywają się w systemie turowym. W Wasteland 2 mamy do czynienia z punktami akcji, które powodują ograniczoną liczbę ruchów. Każda czynność zabiera jakąś część z naszej puli, a gdy ta się skończy, musimy przerwać kolej. Produkcja inXile Entertainment wymusza na graczu strategiczne myślenie i kombinowanie z wyprzedzeniem ruchów przeciwnika.

Gra oferuje także wybory moralne. Te są widoczne i znacząco wpływają na świat. Przykładowo podczas jednej z misji musimy zdecydować czy podejmujemy się akcji ratunkowej w pewnym laboratorium czy opuszczonym przez władze miasteczku. Niezależnie od podjętej decyzji, jedno z tych miejsc zastaniemy kompletnie zrujnowane, bez okazji na dowiedzenie się, kto lub co stoi za tą masakrą.

Kierowane postaci rozwijamy, wchodząc na wyższe poziomy doświadczenia. Po uzyskaniu odpowiedniej liczby XP, kontaktujemy się matecznikiem protagonistów - Cytadelą Rangersów - z potwierdzeniem informacji o awansie naszego podopiecznego. Wtedy rozdzielamy punkty doświadczenia pomiędzy kilka kategorii umiejętności: np. poprawa jakości strzelania z broni maszynowej czy też łatwiejsze otwieranie zamków.


Wkład w encyklopedię mieli:   Materdea,
PEGI: Od 18 latZawiera przemocZawiera mocny językZawiera treści związane z rasizmem
Screeny z Wasteland 2 (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosKrru   @   10:27, 11.08.2013
Oryginalny Wasteland niebawem zostanie wydany na platformie Steam. Będziesz więc miał szansę nadrobić zaległości.
0 kudosfelek111   @   10:06, 04.09.2014
Nie grałem w jedynkę, ale Fallouty mi się podobały. Znacznie bardziej podoba mi się klimat postapokaliptyczny niż ten np z Divinity. No i gra będzie po polsku. Już się nie mogę doczekać Mam nadzieję, że nie będzie kolejnego opóźnienia.
0 kudosfebra1976   @   18:24, 24.09.2014
Cytat: IgI123
Bardzo chętnie zapoznałbym się z tym prekursorem Fallouta, no tylko niestety nigdzie tej gry znaleźć nie idzie.
No i teraz masz Iglu dwójkę z możliwością zassania jedynki. Ja kupiłem sobie W2 dzisiaj, czekam teraz do wieczorka kiedy zacznie się instalacja Szczęśliwy Następnie do końca miesiąca nie ma mnie dla nikogo.
0 kudosIgI123   @   19:00, 24.09.2014
No bardzo miły prezent ze strony Cenegi z tym Wastelandem 1. Przez chwilę myślałem czy by nie zacząć od niego, no ale jednak ostatecznie najpierw przejdę W2.
0 kudosfebra1976   @   20:19, 24.09.2014
Eeeee. Co by tu powiedzieć i nie bluzgać? Gra fajnie się załadowała i...
...okazało się że muszę jeszcze pobrać 9,3GB Zdziwiony
Na mobilnym necie to deko dużo, dżyzas!
0 kudosMaterdea   @   09:31, 14.10.2014
Cytat: IgI123
No bardzo miły prezent ze strony Cenegi z tym Wastelandem 1. Przez chwilę myślałem czy by nie zacząć od niego, no ale jednak ostatecznie najpierw przejdę W2.
Tak swoją drogą, to nie jest pomysł Cenegi. Uśmiech
0 kudosSzymono111   @   14:16, 14.10.2014
Wasteland 2 to świetna sprawa, muszę koniecznie ograć pierwszą część, żeby mieć porównanie. Ciekaw jestem, czy występują jakieś odniesienia. Liczę na te fabularne, ponieważ takie dają ogromną satysfakcję z poznawania serii od początku. Fanów tej gry nie zostało zbyt wielu, ponieważ Wasteland został zapomniany, za pośrednictwem IMO lepszego Fallouta.
Ale z całą pewnością warto sięgnąć po remake. Pierwsze minuty były bardzo odpychające...pozytywnie. Mało która gra, napsuła mi tak dużo krwi, a jednocześnie nie pozwalała mi odejść od monitora.
Najpierw zrobiłem próbną ekipę, która nie wypaliła, ponieważ nie miałem zielonego pojęcia, jak rozdać statystyki, a w dodatku nie umiałem poprawnie rozdać ról w drużynie(powinien być zawsze snajper,szturmowiec i walczący wręcz, to są trzony drużyny).
Na szczęście po przeboleniu tych niedogodności, można stwierdzić, że to świetna odskocznia dla fanów Fallout, czy Jagged Alliance.
Czeka mnie jeszcze wiele godzin zabawy(twórcy przewidują, że nawet setki godzin).
0 kudosIgI123   @   20:10, 31.01.2015
No w końcu udało mi się tą grę ukończyć. Trochę mi zajęło, ale przechodziłem ją z małymi przerwami. Świetny, świetny staroszkolny RPG w klimatach post-apo. Nie doskonały, niestety.
Co mi się nie podobało? Po pierwsze miałem nadzieję że Wasteland 2, wzorem Falloutów, większość problemów pozwoli rozwiązać bez używania argumentów siłowych (F1 i F2 da się przejść całkowicie bez walki). Chociaż nie oznacza to że dogadywać z innymi będziemy się jedynie za pomocą spluwy, to jednak zbyt rzadko miałem okazję wykorzystać skille odpowiadające za gadkę, w które inwestowałem punkty jak szalony. Zresztą dotyczy to również to innych umiejętności, które, miałem nadzieję, mogłyby być przydatne znacznie częściej.
Druga sprawa to zwykłe sprawy techniczne. Grafika nie zachwyca. Nie jest paskudnie, ale to poziom sprzed paru lat. Poza tym udźwiękowienie. Również nie zachwyca. Także nie ma tragedii, ale żaden utwór w ucho mi szczególnie nie wpadł... No dobra, może poza piosenką z napisów końcowych. Genialna!
Poza tym, takie moje kompletnie subiektywne odczucie, gra jest złośliwa. Jak cholera. Niebywale wkurzyło mnie to że zabiera towarzyszy, ot tak. Raz jedengo, około w 40% rozgrywki, co da się jeszcze przeżyć. Ale gdy po raz drugi zostały mi skoszone dwie postacie, zaraz przed finałową bitwą (gdzie nie mogłem ich sobie wymienić czy znaleźć nowych) to szlag mnie trafił. Niby miało to fabularne uzasadnienie, i odbiera tylko tych konkretnych członków których akurat miałem w teamie, ale takie brudne zagrywki są strasznie chamskie. Skąd ja miałem o tym wiedzieć że akurat coś takiego się wydarzy? Zresztą kto zagra to skojarzy o co mi chodzi.
Ale teraz czas na dobre strony. Pomijając wady, to Wasteland 2 jest po prostu grą niebywale grywalną. Parę razy wstawałem od kompa o trzeciej w nocy po parogodzinnej sesji, tak wciąga. Świat jest tak zrobiony że chce się w nim zostawać jak najdłużej. Atmosfera jest ogólnie poważna, jednak twórcy co rusz puszczają do gracza oko jakimś żarcikiem czy easter eggiem - prawie jak w Falloucie. Każde większe skupisko ludzkie to przynajmniej kilka questów: tych prostych, a i tych bardziej złożonych. Same lokacje też są nieźle zaporjektowane i zamieszkują je ciekawe stronnictwa: poza klasyką taką jak mutanci, łupieżcy czy dzikusy są też bardziej egzotyczne, na przykład goście ze świrem na punkcie manier.
System tworzenia postaci jest trochę dziwaczny i potrzebowałem chwili żeby się połapać, ale ogólnie daje radę. Zabrakło perków, są tylko atrybuty i umiejętności, a tych ostatnich jest całe zatrzęsienie. Dzięki temu budowanie jak najliczniejszej drużyny ma większy sens niż żeby ułatwić sobie walkę. Każdy członek teamu winien mieć inne umiejętności, aby w danej chwili wkroczyć i się przysłużyć.
No i jeszcze w sprawie bugów i kiepskiej polonizacji - grałem tak mniej więcej od listopada, i już wtedy większych problemów z błędami - gry jak i językowymi - właściwie nie miałem. Kłopoty z tym były chyba tylko w momencie premiery. Także alleluja.
Dobra, i tak już się rozpisałem. Podsumowując, Wasteland 2 to gra świetna. Niesamowicie wciągająca, mimo spędzenia przy tej grze około 40 godzin to jeszcze czułem niedosyt. Ma parę wad, ale grywalnością rekompensuje sobie wszystko. Drobny easter egg zdradza że możemy spodziewać się już trzeciej części. Nie mogę się doczekać... Za parę dni zamierzam wrócić na pustkowia, tylko że za sprawą Wastelanda 1. Dwójce wystawiam 8+/10.
0 kudosGuilder   @   04:50, 01.02.2015
Fajny opis. Mam jedno pytanie: jesteś w stanie powiedzieć, czy śmierć Twoich towarzyszy była oskryptowana (czyli nie dało się w żaden sposób jej uniknąć), czy wynikała z jakiegoś wyboru/błędu Twojego z wcześniejszego momentu w grze?
0 kudosIgI123   @   13:44, 01.02.2015
W sumie wynika to z wyboru, a konkretnie z doboru towarzyszy, bo przeciwko graczowi obracają się tylko konkretni dwaj których można rekrutować w trakcie gry. Czyli da się tego uniknąć o ile masz w drużynie kogoś innego, inaczej dupa zbita.
0 kudosfebra1976   @   22:12, 02.02.2015
Jak dla mnie W2 ma tylko jedną malutką wadę, nie jest Dark Souls Pokręcony
A tak na poważnie, nieszczęśliwie się nałożyły dwie sprawy; słaby net i zakup DS'a i niestety do Wasteland usiądę za jakieś 100h czyli dwa miesiące. A tak się cieszyłem, moja pierwsza premierówka od bardzo dawna. Ale co się odwlecze to...
0 kudosRavenoiPL   @   12:57, 24.02.2015
Grafika nie powala, ale nie przeszkadza w rozgrywce. Dla każdego fana Baldur'ów, czy Icewind'ów
0 kudosnovy13   @   14:20, 16.03.2015
Ugrałem już pare godzinek w tą grę i mi wchodzi bo jestem fanem Fallout'a 1&2 oraz klasycznego podejścia do gry RPG. Gra fajna aczkolwiek jest za Falloutem ale 1 lub 2 kroki. Po ostatnich próbach na różnych nowych RPGach to po zagraniu w Divinity Oryginal Sin stwierdziłem że tylko stare podejście do tego rodzaju gier mnie satysfakcjonuje
0 kudosnovy13   @   11:08, 23.04.2015
Po ukończeniu około 75% w 25-30 godzin widzę że ta gra nie posiada prawidłowego balansu. Atakując 5 zwierzaków to dasz im radę, innym razem tej samej rasy 1 zwierzak potrafi być bardzo ciężki. Procent trafiania jaki widnieje czyli ok 75% potrafi tak kłamać że przy tym procencie za 4 razem udało mi się trafić. To samo z otwieraniem skrzyń w skarbcu, średni procent to ok.88% to i tak co drugą skrzynie trzeba było 2 razy otwierać a skrzyń około 8 czyli 4 powtórki
0 kudosIgI123   @   14:03, 23.04.2015
Hehe, myślałem że tylko ja miałem takiego pecha... W tej grze 70% na sukces czegoś to w praktyce 50-60%. Za to przy próbie otwarcia zamków gdzie miałem około 30% szans powodzenia wiele razy udało mi się osiągnąć krytyczne sukcesy. Dziwne to.
Ale z ,,potęgą" przeciwników raczej nie miałem problemów.
Dodaj Odpowiedź