Wasteland 2 to kontynuacja kultowego cRPG-a z 1987 roku. Produkcję tworzy zespół inXile Entertainment z Brianem Fargo na czele. Deweloperzy składają się głównie z twórców pierwszej części Wasteland oraz Fallout. Pieniądze na stworzenie gry zostały zebrane za pomocą fanów oraz serwisu Kicsktarter.
Akcja Wasteland 2 umieszczona została postapokaliptycznym świecie, gdzie porządku pilnuje specjalnie powołany oddział - Desert Rangers. Nad czterema rekrutami tej organizacji gracz przejmuje kontrolę. Naszym pierwszym zadaniem jest odszukanie Ace'a - innego żołnierza, który zaginął podczas swojej misji.
Historia przedstawiona w tej produkcji jest wielowątkowa i bogata w przeróżne ciekawostki. Dialogi stanowią istotny aspekt tytułu, wszak oprócz strzelania, lwią część czasu spędzimy na rozmowach. W konfliktowych sytuacjach, kilka opcji jest zablokowanych, zaś dostęp do nich uaktywni się wtedy, gdy posiądziemy odpowiedni poziom danej umiejętności. Same konwersacje mogą trwać i trwać, ponieważ każda z napotkanych postaci niezależnych ma nam coś ciekawego do powiedzenia.
Rozgrywka polega na odwiedzaniu kolejnych miejsc oraz walce z napotkanymi przeciwnikami. Podróże odbywamy na specjalnie do tego przystosowanej mapie. W niekorzystnym środowisku do przetrwania potrzebujemy wody - cenny płyn zdobywamy poprzez pojawiające się na naszej drodze oazy. Kiedy H2O się kończy, bohaterowie sukcesywnie tracą swoje punkty życia. Uwagę należy również zwracać na radioaktywne połacie terenu, które skutecznie uprzykrzają życie w drodze do celu.
Potyczki odbywają się w systemie turowym. W Wasteland 2 mamy do czynienia z punktami akcji, które powodują ograniczoną liczbę ruchów. Każda czynność zabiera jakąś część z naszej puli, a gdy ta się skończy, musimy przerwać kolej. Produkcja inXile Entertainment wymusza na graczu strategiczne myślenie i kombinowanie z wyprzedzeniem ruchów przeciwnika.
Gra oferuje także wybory moralne. Te są widoczne i znacząco wpływają na świat. Przykładowo podczas jednej z misji musimy zdecydować czy podejmujemy się akcji ratunkowej w pewnym laboratorium czy opuszczonym przez władze miasteczku. Niezależnie od podjętej decyzji, jedno z tych miejsc zastaniemy kompletnie zrujnowane, bez okazji na dowiedzenie się, kto lub co stoi za tą masakrą.
Kierowane postaci rozwijamy, wchodząc na wyższe poziomy doświadczenia. Po uzyskaniu odpowiedniej liczby XP, kontaktujemy się matecznikiem protagonistów - Cytadelą Rangersów - z potwierdzeniem informacji o awansie naszego podopiecznego. Wtedy rozdzielamy punkty doświadczenia pomiędzy kilka kategorii umiejętności: np. poprawa jakości strzelania z broni maszynowej czy też łatwiejsze otwieranie zamków.
„Duchowy następca Fallouta”, mówili. „Największy test Kickstartera”, powtarzali. Brian Fargo zdawał się nie przejmować tymi wszystkimi buńczucznymi frazesami i postanowił w spo...
Wielu graczy nie potrafi wyobrazić sobie dzisiejszego świata bez Fallouta. To gra-legenda, punkt odniesienia dla wielu współczesnych tytułów, choć głównie tych nawiązujących bezpośrednio do zagłady nu...
Gry się zmieniają. Fakt ten jest oczywisty i nikomu nie trzeba o tym przypominać. Przez kilkadziesiąt lat ich rozwoju grafika zmieniła się nie do poznania - od imitujących otoczenie zlepków pikseli do...
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler