Epic Games nie wiedziało co zrobić z Gears of War, stwierdził Cliff Bleszinski
Właśnie dlatego studio zdecydowało się na sprzedaż marki w ręce Microsoftu.
Epic Games stworzyło niegdyś najsłynniejszą grę dla konsol Xbox 360. Chodzi oczywiście o cykl Gears of War, na którego kolejne odsłony gracze wyczekiwali z ogromną niecierpliwością. Początkowo marka należała do Epic Games, ale finalnie trafiła w ręce Microsoftu. Deweloperzy nie mieli bowiem pomysłu na to, co z nią zrobić. Tak przynajmniej stwierdził główny projektant oryginalnej trylogii, Cliff Bleszinski, w rozmowie z redakcją IGN.
"Myślę, że po odejściu Lee Perryego [główny projektant Gears of War 2] mnie oraz Roda Fergussona [Producent Gears of War] studio Epic nie bardzo wiedziało co zrobić z marką", powiedział Bleszinski. "Nie wydali gry od jakiegoś czasu. Silnik Unreal radził sobie nawet nieźle, a oni rosnęli i potrzebowali przychodu, mimo że nie mieli planów na przyszłość marki".
Bleszinski następnie wspomniał, że gdy Gears of War było sprzedawane Microsoftowi, szef Xboksa, Phil Spencer, był jedyną osobą, która zadzwoniła do niego i zapytała o zdanie.
"Uwielbiam Tima i Marka, wciąż jesteśmy w kontakcie, ale gdy sprzedawano IP firmie Microsoft, jedyny telefon, jaki otrzymałem był od Phila Spencera".
Po tym, jak Microsoft przejął Gears of War marka jest oczywiście bezustannie rozwijana, choć trzeba jednocześnie przyznać, że nowe odsłony są słabsze od oryginalnej trylogii. Są realizowane jakby na bieżąco i bez ogólnego zamysłu, co może być przyczyną ewentualnego spadku formy.
Studio The Coalition przygotowuje już Gears 6 i trzymamy kciuki za to, by projekt był jeszcze lepszy od dotychczasowych.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler