Rise of the Tomb Raider - Xbox One X vs PS4 Pro
Niedługie porównanie jakości oprawy wizualnej na obu platformach.
Ekipa Digital Foundry miała okazję sprawdzić w akcji najnowszą wersję gry Rise of the Tomb Raider, przeznaczoną dla konsoli Xbox One X. W rezultacie przygotowała ona materiał filmowy obrazujący różnice pomiędzy grafiką generowaną przez nadchodzącą konsolę Microsoftu, a tą wyświetlaną przez PlayStation 4 Pro.
Jak zobaczycie poniżej, Rise of the Tomb Raider (jedna z gier wspierających sprzęt Amerykanów) na Xboksie One X wygląda lepiej niż wydanie przeznaczone dla platformy konkurencyjnej. Różnica nie zawsze jest tak samo zauważalna, ale w wielu przypadkach dostrzec można wyższej jakości tekstury, wyraźniejsze modele postaci oraz dodatkowe efekty specjalne. Jakby tego było mało, wydanie dla Xboksa One X działa w natywnym 4K oraz przy stałych 30 klatkach na sekundę.
Rise of the Tomb Raider na PS4 Pro działać mogło także w trybie poprawionej jakości grafiki, nie tylko przy podniesionej rozdzielczości. Także w przypadku sprzętu giganta z Redmond jest taka opcja. PS4 Pro w takiej sytuacji obniża rozdzielczość do 1080p, a Xbox One X pozostaje przy 4K.
Ostatnią opcją działania Rise of the Tomb Raider na Xboksie One X jest włączenie rozdzielczości oraz oprawy na poziomie podstawowego Xboksa One. Wówczas tytuł działa z płynnością 60 ramek na sekundę. Digital Foundry nie miało jednak całej gry, a zatem redakcja nie była w stanie sprawdzić najbardziej wymagających fragmentów.
Film widnieje poniżej.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler