Twórca Braid twierdzi, że dziś nie opłaca się już robić gier indie

Platformówka Braid to jeden z tytułów, który rozpoczął trwającą od dobrych kilku lat modę na gry niezależne.

@ 29.08.2015, 12:15
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
pc, ps3, xbox 360, wii, psv, wiiu, ps4, xbox one

Twórca Braid twierdzi, że dziś nie opłaca się już robić gier indie

Platformówka Braid to jeden z tytułów, który rozpoczął trwającą od dobrych kilku lat modę na gry niezależne. Przez ten czas zadebiutowało wiele świetnych indyków, ale dziś Jonathan Blow, twórca wyżej wspomnianego tytułu, twierdzi, że moda na indie przeminęła.

"Jeśli pracujesz w studiu tworzącym gry AAA i myślisz o odejściu z roboty na rzecz branży indie, to prawdopodobnie spóźniłeś się o 3-4 lata. Jeśli jesteś niezależnym deweloperem lub planujesz nim być, to czas najwyższy się zastanowić, czy to dobra perspektywa" - komentuje Blow na swoim Twitterze.

"Wiele dobrych gier indie wychodzi na Steam, ale szybko umierają - po prostu nikt ich nie kupuje" - dodaje.



W dalszej dyskusji, jaka rozwinęła się pod komentarzami, Blow jako przykład podaje ciepło przyjęte przez recenzentów Her Story. Opierając się na danych SteamSpy, grę nabyło trochę ponad 60 tysięcy osób, co według Blowa, nie jest zadowalającym wynikiem dla twórców. A mówimy tu o tytule, który uzyskał średnią punktów na metacritic.com wynoszącą 87 punktów. Trzeba jednak pamiętać, że docelowo była to produkcja skierowana raczej do wąskiego grona graczy.

W słowach twórcy Braid z pewnością jest trochę racji, co potwierdza niedawne Woolfe: The Red Hood Diares. Całkiem niezłą platformówkę, wg. SteamSpy nabyło jedynie około 30 tysięcy osób, co doprowadziło do tego, że odpowiedzialne za nią studio ogłosiło bankructwo. Przykład ten pokazuje, że dziś już nie wystarczy zrobić niezłego indyka, który bez większego rozgłosu zgubi się w natłoku setek podobnych produkcji. Trzeba stworzyć coś, co faktycznie wyróżni się na tle konkurencji i zainteresuje graczy.

Czy branża indie umiera? Raczej nie, ale z pewnością poprzeczka dla deweloperów zawieszona jest obecnie dużo wyżej, niż przed kilkoma laty, gdy rozkwitała moda na tytuły niezależne.

Sprawdź także:
Braid

Braid

Premiera: 06 sierpnia 2008
XBOX 360, PC, PS3

Braid to gra platformowa stworzona przez ojca serii Mario. Podobieństwa na tym się jednak nie kończą. Gra bazuje na całej mechanice znanej z gier o hydrauliku poszukujący...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosTheCerbis   @   20:49, 29.08.2015
Po prostu za dużo się tego namnożyło. A co za dużo to niezdrowo. Nie wiem czemu developerzy się tak rzucili na tę kategorię gier. Może dlatego, że łatwiejsze w tworzeniu, modne, szybsze.
0 kudosDawidci   @   20:55, 29.08.2015
No niestety, początkowo poziom trudności był niski i łatwo się było przebić, teraz produktów jest od groma, a by dotrzeć do szerokiego grona nie wystarczy być indykiem.
0 kudosTheCerbis   @   21:02, 29.08.2015
A i tak niektóre, mimo małych wymagań, mają marną optymalizację. Co też nie zachęca.
0 kudosDawidci   @   21:06, 29.08.2015
Oj, nie raz się tak zdarzyło, że grać się nie dało przez optymalizację. Trzeba czegoś więcej niż pomysłu.
0 kudosTheCerbis   @   22:06, 29.08.2015
Ja na przykład mam pomysł ale nie mogę go zrealizować. Smutny W zasadzie kilka.
0 kudosDawidci   @   22:15, 29.08.2015
Dawej go, zrobimy coś z tym. Szczęśliwy
0 kudosTheCerbis   @   22:43, 29.08.2015
A bardzo chętnie. Ale nie na forum publicznym bo zaraz okradną i nawet butów nie zostawią!
Dodaj Odpowiedź