Premiery miesiąca - maj 2018


Materdea @ 11:13 03.05.2018
Mateusz "Materdea" Trochonowicz
Klikam w komputer i piję kawkę. ☕👨‍💻

Detroit: Become Human (PlayStation 4)25 maja

Quantic Dream kontynuuje produkcję gier-filmów, w których czuje się najlepiej. Po Heavy Rain oraz Beyond: Dwie Dusze, studio pod przewodnictwem Davida Cage’a tworzy Detroid: Become Human – przygodówkę z elementami akcji.

W Detroid nacisk postawiony został na opowiadaną historię oraz wybory moralne, które gracz podejmuje na każdym kroku swojej przygody, a które mają wpływ na późniejsze losy bohaterów pierwszo- i drugoplanowych.

Become Human prezentuje historię androida o imieniu Kara, którego pierwszy raz ujrzeliśmy w demie technologicznym wydanym w 2012 roku z myślą o PlayStation 3. Motyw tak przypadł do gustu producentom, że postanowili finalnie osadzić go w kolejnej grze stworzonej z myślą o PlayStation 4.

Produkcja porusza kwestię człowieczeństwa, starając się odpowiedzieć na pytanie: Co tak naprawdę znaczy być człowiekiem? Android Kara, w wyniku pewnych wydarzeń, trafia z taśmy fabrycznej do codziennego świata. Nie byłoby w tym nic nadzwyczaj dziwnego, wszak w przygotowanym przez Quantic Dream świecie roboty żyją razem z ludźmi, lecz Kara z jakiegoś bliżej nieznanego powodu posiada uczucia.

Agony (PC, Xbox One, PlayStation 4)29 maja

Agony to kolejna rodzima produkcja, która ma aspiracje do zawładnięcia sercami wielbicieli horrorów i klimatów gore. Dzieło bydgoskiego studia Madmind  łączy ze sobą trochę Outlasta, trochę stareńkiego FPS-a FEAR, czerpiąc również poniekąd z Layers of Fear.

Historia Agony opowiada o losach bohatera, który w niewyjaśnionych okolicznościach trafia w piekielne odmęty. Jako że nie jest to miejsce, w którym pragnie spędzić całą wieczność, jak najszybciej chce się stamtąd wydostać. W tym celu niezbędne jest odzyskanie utraconej pamięci oraz zdobycie mistycznego przedmiotu - Red Goddess.

Głównymi założeniami zabawy jest unikanie starć z demonami, ponieważ nie dzierżymy żadnej broni, ani nie jesteśmy specjalnie wprawni w walce wręcz. Jedyną umiejętnością protagonisty jest przejmowanie kontroli nad zbłąkanymi duszami oraz pomniejszymi przeciwnikami. Uciekając przed wrogami i kontrolując poczynania innych trzeba przebrnąć przez cztery kręgi piekła.

Moonlighter (PC, Xbox One, PlayStation 4)29 maja

Moonlighter to gra cRPG z gatunku rogue-like od hiszpańskiego studia Digital Sun Games. Tytuł utrzymany w bardzo lekkim klimacie, z rzutem izometrycznym kamery oraz pixelartową stylistyką.

W Moonlighter wcielamy się w ambitnego sklepikarza, który marzy o przywdzianiu peleryny bohatera. Podczas gdy w dzień zajmuje się on handlem, w nocy wyrusza na wyprawy do pobliskich lochów znajdujących się pod miasteczkiem. Tam walczy z potworami, w tym potężnymi bossami i odnajduje nowy sprzęt oraz rzeczy, które następnie może sprzedać w swoim kramie. Za zarobioną w ten sposób kasę kupujemy coraz to lepszy ekwipunek, pozwalający wybierać się w dalsze etapy lochów.

Sprawdź także:
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosbinio1   @   06:07, 05.05.2018
Posucha. Detroid może choć znając podejście firmy do gameplayu to raczej dla nielicznych. Ja odpadam bo lubię gry a nie interakcje video. Natomiast interesuje się Agony premiera przesuwana z miesiąca na miesiąc klimat ciekawy i jest to gra Uśmiech
0 kudosshuwar   @   07:26, 05.05.2018
Największą niewiadomą dla mnie jest Agony.
0 kudosdabi132   @   11:47, 05.05.2018
Mnie najbardziej interesuje Ancestors Legacy od polskiego studia. Ciekaw jestem co im z tej produkcji wyjdzie.
0 kudosurban1212   @   18:07, 11.05.2018
Planowana jest recenzja Pillars of Eternity 2? dla mnie to zdecydowanie gra roku będzie.