Skyforge: Eric DeMilt, dyrektor produkcji ze studia Obsidian Entertainment, odpowiada na nasze pytania
MG: Jak są podzielone przedmioty w grze? W podobny sposób, jak w grach RPG?
ED: Wiele systemów przedmiotów jest podobnych do tych z gier RPG. Gracze mają podstawową oraz dodatkową broń, jak również 4 pierścienie oraz artefakty do upgradowania dla wszystkich slotów. Każdy przedmiot w tych slotach da pewne bonusy graczowi oraz statystyki RPG, które są dla niego ważne.
Największa zauważalna różnica pomiędzy systemem przedmiotów w Skyforge oraz w tradycyjnych RPG to oddzielenie statystyk od ubioru. Przekonaliśmy się, pracując przy poprzednich grach MMO, że choć gracze lubią statystyki od przedmiotów, nie lubią się przebierać i wyglądać jak „bezdomny klaun” tylko po to, by mieć najlepsze „numerki”. Podjęliśmy więc decyzję o rozdzieleniu tych dwóch systemów, aby gracze mogli zarówno wyglądać dobrze, jak i mieć ubrania, które chcą.
MG: Czy w Skyforge może być wielu bogów, czy tylko jeden?
ED: W uniwersum Skyforge każda planeta chroniona jest (lub kontrolowana) przez potężnego, większego boga. Ci bogowie czerpią moc od wiernych na tej planecie. Im więcej wiernych ma bóg, tym jest potężniejszy.
Akcja Skyforge ma miejsce na planecie Aelion, gdzie ich większy bóg, Aeli, który kiedyś ją chronił, zniknął, pozostawiając świat bez ochrony i podatny na inwazję. Aelion jest teraz ciągle atakowana przez wrogich bogów i ich armie, które chcą kontrolować planetę i jej mieszkańców, aby zyskać więcej mocy i kontrolować więcej światów.
Gracz staje się coraz mocniejszy, odpierając inwazje i realizując misje, a wreszcie sam zostaje bogiem. Mając postać boga, gracz rozpoczyna nową przygodę, nową progresję, zmieniając się z młodego boga, w potężniejsze, starsze bóstwo.
Nie będzie jednego, największego boga w Skyforge. Na samym końcu będą drabinki i starcia, które pozwolą graczom się sprawdzić z innymi bogami, ale jakiekolwiek tytuły czy zwycięstwa będą chwilowe, póki nie rozpocznie się nowy sezon i nowe potyczki.
MG: Z jakiego silnika graficznego korzystacie?
ED: Skyforge korzysta z naszego własnego silnika graficznego oraz technologii serwerów, opracowanych przez Allods Team, należącego do Mail.ru.
MG: Dlaczego go wybraliście?
ED: Decyzja o silniku graficznym jest bardzo ważna, już na początku życia większości projektów. Jest wiele wspaniałych opcji w sprzedaży, ale niezależnie od tego czy coś kupisz czy napiszesz od nowa, są zalety oraz wady.
Przy Skyforge zdecydowaliśmy się na własny silnik ze względu na kilka spraw, tu jest kilka z nich:
● wysoka jakość grafiki na słabszych systemach – chcieliśmy mieć pewność, że Skyforge wygląda świetnie, ale będzie działało dobrze na szerokiej gamie systemów. Jesteśmy MMO typu free-to-play w światowym rynku. Chcieliśmy aby gra wyglądała świetnie i działała na systemach na całym świecie;
● unikatowa architektura serwerów – wrzucenie wszystkich graczy z jednego regionu geograficznego na jeden serwer, aby nie było barier pomiędzy graczami było dla nas bardzo ważne;
● Skyforge to usługa, a nie produkt – planujemy wspierać Skyforge przez lata. Aby było to możliwe musimy znać bazowy kod oraz narzędzia na wylot, musimy umieć naprawiać problemy i wprowadzać poprawki bez polegania na zewnętrznych deweloperach.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler