Cytat: juveZadałeś trafne pytanie - ''jak rozróżnić wątek główny od...''. W tym jest cała prawda o tej grze - wątkiem głównym może być w zasadzie każdy quest, bo gra daję taką dowolność ich interpretacji, że szok. W grze nie ma granic rozgrywki, po stworzeniu bohatera możesz odpuścić wszystko i biegać po świecie, odkrywać ruiny, lochy, jaskinie...tak gra nie ma definitywnego końca, aczkolwiek maksymalny level herosa to 80 - wątpię jednak, czy do niego dobijesz tak szybko
Ogólnie za główny wątek przyjmuje się powrót Alduina i innych smoków a naszym zadaniem z racji bycia Smoczym Dziecięciem jest ubicie gadziny i niedopuszczenie do zagłady świata ale równie dobrze możemy za piorytet obrać sobie np. wypędzenie cesarskich ze Skyrim lub dołączenie do legionów i krwawe stłumienie rebelii,chwilowo odpuszczając pogoń za smokiem a dopiero później zająć się tym nieszczęśnikiem lub na odwrót,można posłać go do piachu a następnie zająć się sprawami lokalnymi.To samo dotyczy innych questów,w każdej chwili możemy przerwać obecny i zająć się nowym.W tej kwestii gra pozostawia nam całkowitą swobodę a jedynym wyborem którego musimy dokonać jest to,czy chcemy dołączyć do Gromowładnych czy też do Cesarstwa bo po opowiedzeniu się za jedną ze stron nie ma już odwrotu ale dopiero po złożeniu przysięgi więc przez jakiś czas możemy wykonywać misje dla obu zwaśnionych stron.
Jak słusznie napisałeś Skyrim daje na tym polu ogromne możliwości i tylko od gracza zależy w jaki sposób pokieruje rozgrywką.
Cytat: sebogothic
Skyrim jest raczej action RPG. Z tego co słyszałem to rozwój postaci jest bardzo elastyczny, nie ma nawet klas, a system walki jest oczywiście dynamiczny i dużą rolę w walce odgrywa zręczność gracza
Masz rację,rzeczywiście w Skyrim nie ma jasno określonej klasy i każda wykreowana przez nas postać posiada umiejętności w każdej z dziedzin,tylko od nas zależy czy chcemy się szkolić w magii czy też wolimy być wojownikiem ograniczającym posługiwanie się magią do minimum.
Co prawda poszczególne rasy mają trochę inne predyspozycje ale nic nie stoi na przeszkodzie by z Khajiit ,którego domeną są skrytobójstwo i złodziejstwo zrobić doskonale wyszkolonego maga albo z Elfa Wysokiego Rodu,specjalisty w magii,arcywojownika odzianego w ciężką,daedryczną zbroję(moim zdaniem najefektowniejsza w całej grze,jednak wymaga prawie maksymalnej,bo aż 90/100, ilości punktów w kowalstwie).
Jeśli chodzi o sam system walki to jest on dosyć prosty i wymaga może nie tyle zręczności co odpowiedniego poziomu rozwoju naszego bohatera.Stwory takie jak Giganci,Trolle czy nawet niedźwiedzie w początkowej fazie rozgrywki są zaporowi i lepiej unikać z nimi walki bo zazwyczaj kończy się po otrzymaniu paru szybkich ale już później gdy nasza broń i pancerz mają wysoki level to nie stanowią żadnego wyzwania,wystarczy kilka razy zdzielić po łbie mieczem czy toporem i po sprawie.