The Elder Scrolls V: Skyrim (PC)

ObserwujMam (593)Gram (362)Ukończone (328)Kupię (100)

Zapowiedź gry The Elder Scrolls V: Skyrim (PC)


JayL @ 17:13 21.07.2011
Łukasz "JayL" Jakubczak

W ogólnej euforii po premierze rodzimego Wiedźmina 2 wiele branżowych serwisów okrzyknęło go z miejsca najlepszą grą RPG A. D.

W ogólnej euforii po premierze rodzimego Wiedźmina 2 wiele branżowych serwisów okrzyknęło go z miejsca najlepszą grą RPG A.D. 2011. Zaraz, zaraz – czy my o czymś nie zapomnieliśmy? Ano tak, przecież w tym roku na półki sklepowe trafi również kontynuacja jednej z najbardziej uznanych współczesnych serii role-play'ów. Zapowiedziany na 11 listopada Skyrim może skopać zwinny wiedźmiński tyłek. I to nie tylko ze względu na większą renomę marki – z udostępnionych dotąd materiałów jasno wynika, iż nowe dzieło Bethesdy dotrzyma poziomu swoim poprzednikom.



Amerykanie nigdy nie wprowadzali do gatunku wielkich rewolucji. Zawsze rozwijali formułę swojej sztandarowej serii, świetnie na tym wychodząc. Teraz jednak postanowili przyłożyć się jeszcze bardziej i w końcu stworzyć grę, która będzie lepsza od konkurencji w każdym aspekcie. Tym samym pragną wreszcie zepchnąć z tronu Kanadyjczyków z BioWare, którzy zaliczyli lekką wtopę przy okazji Dragon Age 2. Ta sztuka może im się udać – co prawda ponownie jest to raczej ewolucja, niż rewolucja, ale zmiany są na tyle pozytywne, że Skyrim powinno przykuć graczy na dziesiątki, jeśli nie setki godzin. Dokładnie tak, jak wcześniej Morrowind i Oblivion.

Jak zwykle w przypadku cRPG'ów, ich najważniejsze elementy, a więc fabuła i klimat, pozostają w dużej mierze niewiadomymi. Znamy oczywiście ogólny zarys, ale dopiero po premierze okaże się, jak scenarzyści wywiązali się ze swego zadania. W piątej części The Elder Scrolls wcielimy się w Pogromcę Smoków, Dragonborna. Najprawdopodobniej jest on ostatnim żyjącym człowiekiem z płynącą w żyłach krwią smoków. Wcześniej bowiem posiadali ją członkowie dynastii Septimów, jednak ostatni z nich zginęli 200 lat temu, o czym wiemy z poprzedniej odsłony serii. Cóż, nasz jedynak będzie więc musiał poradzić sobie sam z przybyciem latających kreatur. Tak, dobrze widzicie – do Skyrim, zgodnie z zawartą w zwojach przepowiednią, przybyły smoki. Żeby nie było zbyt łatwo, na terenie całego kontynentu panuje dodatkowo chaos związany z brakiem władcy. W sam środek tego bajzlu trafiamy my. A co będzie naszym zadaniem? Ratowanie świata, oczywiście.



Zgodnie z tradycją serii, postać, w którą się wcielamy, nie jest z góry narzucona. Wybieramy więc płeć, rasę, modelujemy twarz i... to wszystko. Klas nie ma. Żadnych. Powód ich likwidacji jest prosty: Bethesda w końcu postanowiła pójść na całość i oprzeć rozwój postaci na praktyce. Już poprzednio mogliśmy szkolić się w danych umiejętnościach, zwyczajnie je wykonując. Rozwijaliśmy akrobatykę skacząc, atletykę biegając (ach, pamiętam te piękne czasy, gdy w Oblivionie dwie te czynności ulepszało się praktycznie bez przerwy), umiejętności walki korzystając z określonego rodzaju oręża. Teraz cechy naszego bohatera będą zależeć właśnie od stylu gry. Jeśli zdecydujemy się na broń białą, wraz z ilością pokonanych w ten sposób przeciwników udoskonalimy nasze zdolności szermierki. Gdy wybierzemy czarowanie, z czasem staniemy się lepszym magiem. Wszystko proste i intuicyjne, a jakie genialne! Nareszcie koniec ze sztucznym dodawaniem punktów po zdobyciu poziomu, czy wybieraniem przodujących cech na początku rozgrywki, gdy nie znamy ich przydatności. Teraz wszystko przetestujemy samodzielnie. Mimo to mam nadzieję, że podobnie jak w „czwórce”, będziemy mogli czasem odwiedzić różnych nauczycieli, którzy podszkolą nas w wybranej dziedzinie. Dodatkowo przy awansie wybierzemy perki, korzystając z systemu rodem z Fallouta. W ten sposób np. uzyskamy zdolność cichego poruszania się.

Rozwój postaci to zresztą nie jedyny element gry, który twórcy postanowili urealnić. W tym samym kierunku pójdzie walka. Tutaj ekipa Bethesdy wpadła na kolejny, świetny w swej prostocie, pomysł – skoro bohater ma dwie ręce, po co narzucać mu określone schematy ich wykorzystania? Niech włoży w nie cokolwiek zechce! I tak oto sami decydujemy, co trzymamy w dłoniach. Możemy złapać miecz i tarczę, broń dwuręczną czy oręż obuchowy wraz z czarem. Żadnych ograniczeń! Zawalczymy więc zarówno dwoma mieczami, jak i dwoma różnymi zaklęciami naraz. Da się zresztą także korzystać z jednej formuły przypisanej do obu dłoni – wtedy wzrośnie siła czaru. Co ważne, będziemy mogli stosować przygotowane wcześniej ustawienia, które w trakcie walki swobodnie przełączymy. Ze względu na ilość zaklęć (niemal setka, jak zawsze podzielona na szkoły, tym razem pięć – nie będzie Mistycyzmu) i różnych rodzajów broni, jest to zbawienne rozwiązanie.

Screeny z The Elder Scrolls V: Skyrim (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosRavnarr   @   19:33, 27.07.2011
CDA pisało też, że ME2 to najlepszy RPG w historii... Dalej im wierzysz?
0 kudosIgI123   @   20:57, 27.07.2011
Jak najprościej - Smocze Dziecko. Dumny

Ja chcę tylko dodać, że Skyrim to surowa kraina, więc zapewne i taki megakozak jak nasz hero nie będzie miał łatwego życia. Uśmiech
0 kudosLehita   @   20:57, 27.07.2011
Marcus00 mam nadzieję że w nią nie zagrasz i nie będę musiał twoich wypowiedzi czytać na temat tak "Skyrim " jak i wreszcie skończysz pisać o "Oblivion" Zły Poirytowany
0 kudosMarcus00   @   18:27, 28.07.2011
I ty, Brutusie? Człowieku, tak Ci wadzą moje wypowiedzi, to nie czytaj! Mam prawo powoływać się na Obka pisząc o Skyrimie, bo to będą bardzo podobne gry. Tak samo Ty masz prawo kochać TESy, to ja mam prawo je mieszać z błotem.
0 kudosLehita   @   17:04, 29.07.2011
Ja ich nie kocham , ale potrafię zachować równowagę i trzeźwy osąd , a Ty niestety się zmieniłeś w prowokatora i zaczynasz często zmieniać zdanie . Widzę to po innych postach . Z drugiej strony to może i dobrze . Jest ciekawiej , ale "chorągiewka na wietrze " To Ci nie przystoi Smutny
0 kudosAntos_ze_spychowa   @   10:41, 01.08.2011
Data wydania jest bardzo bliska daty moich urodzin, zgadnijcie co kupuję Uśmiech A poza tym gra bardzo dobra i ogólnie Część czwarta bardzo mi się spodobała, a więc to też na pewno będzie dobry tytuł bo takiej gry nie da się zniszczyć, przynajmniej gry z tak wyrobionym zdaniem.
0 kudosLehita   @   13:33, 01.08.2011
Czy będzie dobra to się okaże , ale zapowiada się na pewno ciekawie . Bardzo mnie ciekawi jak wyjdzie im ta interakcja w grze którą tak się chwalą . Nic , tylko czekać i się przekonać "na własnej skórze " Puszcza oko Uśmiech
0 kudosMarcus00   @   17:59, 10.08.2011
Może w praniu będzie lepiej... Modlę się, żeby była to rewolucja, jeśli chodzi o dialogi i postacie w TESach, żeby nie były takie sztuczne i drętwe.
0 kudosFox46   @   20:27, 10.08.2011
Raczej niewielkie wzmianki będą dużo już nie poprawią na to nie ma co liczyć, tym bardziej na zmianę dialogów nie ma co liczyć, zbyt mało czasu na takie poprawki pod koniec września gra musi dostać już status GOLD, gdyby miała mieć większe zmiany to musieli by przełożyć premierę na np: Grudzień

Bo nagranie takich dialogów nie jest takie łatwe . gra idealna nie jest to fakt ale z pewnością lepiej się prezentuję niż marny Oblivion.
0 kudosLehita   @   21:01, 10.08.2011
Fajnie by było gdyby wypuścili betę do testowania jak w "Herosach 6" Niech ją wypuszczą z opóźnieniem , ale przynajmniej pozbyli by się większość błędów z gry . No chyba że mają takich dobrych testerów , ale nie ma takiej mocy , aby wszystko wyłapali Smutny A może będzie dobrze i nie potrzebnie się martwię . Nie długo pokazówka w Kilonii na targach , więc będą świeższe informacje Uśmiech
0 kudosMarcus00   @   18:07, 11.08.2011
Hmm.... Niestety, jednak obejdę się bez Skyrima, a bety raczej nie będzie, bo to za obszerna gra, by taką "betę dla graczy" do użytku.
0 kudosLehita   @   00:49, 12.08.2011
W "Risen" dali prolog , to i tu by mogli Uśmiech
0 kudosMarcus00   @   15:03, 12.08.2011
Choć w CDA niby pisało, że dema nie będzie. Ale kto by im tam wierzył... Jak na MG tego nie napisali, to się nie liczy. Cool
0 kudosLehita   @   15:59, 12.08.2011
Też czytałem tą wypowiedź i ciężko się z nią nie zgodzić . Ale myślę że ostatecznie wszystko wyjaśni się na zbliżającym pokazie gier Uśmiech
0 kudosMarcus00   @   14:17, 13.08.2011
Kiedyś, jak jeszcze będą to organizować za mojej dorosłości, to pojadę do Kolonii i będę mógł te targi obejrzeć na własne zakryte okularami oczęta.
Dodaj Odpowiedź