Twórca Manor Lords wyjaśniają co nieco na temat gry

Polskie studio Slavic Magic postanowiło wyjaśnić czego dokładnie spodziewać możemy się po Manor Lords.

@ 18.04.2024, 12:44
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc

Twórca Manor Lords wyjaśniają co nieco na temat gry

Manor Lords, gra polskiego studia Slavic Magic, niebawem zadebiutuje we wczesnym dostępie. Projekt wzbudził zainteresowanie graczy, a twórca postanowił co nieco na jego temat napisać, by osoby potencjalnie zainteresowane zakupem nie oczekiwały czegoś, czego finalnie nie dostaną.

Przede wszystkim deweloper podkreślił, że Manor Lords nie jest konkurencją dla serii Total War. Mamy do czynienia z przedstawicielem gatunku city-builderów, a nie strategią nastawioną na bitwy.

"Tak, bitwy tu są, ale nie tak duże i tak częste, jak mógłbyś tego oczekiwać. Większość rozgrywki skupia się na budowaniu i zarządzaniu".

Następnie opowiedział o świecie, który nie jest tak rozległy, jak w Total War, a naszym celem nie jest rozbudowa i zarządzanie imperium.

"Mapa podzielona jest na regiony, ale nie będziesz w stanie podbić całej Europy, nie będziesz mógł organizować małżeństw, ani nic podobnego. Gra jest zrobiona tak, że bawisz się na mniejszą skalę".

Gracze, którym podobało się nie tylko Total War, ale również Kingdom Come: Deliverance oraz Mount & Blade, nie mają oczekiwać doświadczenia RPG.

"Jest tryb odwiedzania w Manor Lords, który pozwala Ci chodzić po Twoim mieście, ale jest eksperymentalny, to dodatkowa, kosmetyczna funkcja. Gra została przygotowana tak, byś bawił się z lotu ptaka, jak to powinno być (przeważnie) w przypadku strategii. Nie będzie rozgrywki pierwszoosobowej".

Na koniec Grzegorz Styczeń podkreślił , że Manor Lords nie jest strategią w czasie rzeczywistym, w której postawiono na współzawodnictwo, czyli nie jest to ani Age of Empires, ani StarCraft. Zamiast tego wiele mechanik skupia się na estetyce miasta, a transportowanie surowców wymaga czasu. "Doświadczenie jest przez to spokojniejsze, a bardziej emocjonujące fragmenty związane są z budową miasta, a nie z tym, że gra nabiera tempa".

Manor Lords dostępne będzie we wczesnym dostępie Steam od 26 kwietnia. Na razie nie wiemy jak długo w nim pozostanie, ale twórca liczą na to, że czas ten pozwoli mu dopracować doświadczenie i dopasować je do oczekiwań graczy.


Sprawdź także:
Manor Lords

Manor Lords

Premiera: 26 kwietnia 2024
PC, XBOX X/S

Manor Lords to gra strategiczna z elementami ekonomicznymi stawiająca na realizm, która pozwala doświadczyć życia średniowiecznego władcy. Akcja tytułu ma miejsce w feuda...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
2 kudosdabi132   @   17:06, 18.04.2024
Powinno być "Twórca Manor Lorda...". Przecież to tworzy jeden człowiek. Wracając do newsa, gra zapowiada się interesująco. Może zakupię jak już wyjdzie we wczesnym dostępie.
1 kudosBarbarella.   @   17:50, 18.04.2024
Kerberos już wspominał o tej grze i faktycznie wygląda to interesująco. Nie wiedziałam że robi to jeden człowiek. Niesamowite. Kurcze, jak się pomyśli o grach AAA z rozdętymi do granic możliwości budżetami, armią deweloperów, prezesów, rad nadzorczych i babć klozetowych to się ciśnie do głowy refleksja że przemysł gier komputerowych zżera paranoja finansowa, biurokratyczna itp.
2 kudosdabi132   @   21:17, 18.04.2024
Bo większość gier obecnie tworzonych, to maszynki do trzepania kasy z mikropłatnościami. A twórcy niezależni jak autor Manor Lords to ludzie robiący gry z pasji, tak jak kiedyś to robiono. I takich deweloperów warto wspierać.
1 kudosfebra1976   @   09:49, 19.04.2024
Nawet jak nie przypadnie mi do gustu, to i tak ją kupię. Po pierwsze lubię od czasu do czasu pograć w tego typu produkcje a po drugie...
... małych twórców należy wspierać. Tak samo jak zakupiłem Stardew Valley, Terarrię i inne.
0 kudoslogan23   @   10:07, 20.04.2024
Cytat: dabi132
Bo większość gier obecnie tworzonych, to maszynki do trzepania kasy z mikropłatnościami. A twórcy niezależni jak autor Manor Lords to ludzie robiący gry z pasji, tak jak kiedyś to robiono. I takich deweloperów warto wspierać.

Tylko po sukcesie zlecą się wokół niego sępy.
1 kudosBarbarella.   @   11:09, 20.04.2024
Cytat: logan23
Tylko po sukcesie zlecą się wokół niego sępy.
Pewno tak. Są ludzie którzy lubią korzystać z czyjegoś sukcesu ale to nie jest powód żeby się nie cieszyć że istnieją ludzie z pasją i ich nie wspierać. Uśmiech
Ja pomimo że przy zakupach gier jestem bardziej skąpa od wszystkich Szkotów razem wziętych, staram się kupić jak najtaniej albo zgarnąć za darmo to moderów czy fanowskich autorów spolszczeń wspieram finansowo żeby widzieli że ktoś to docenia.
Dodaj Odpowiedź